Monday, January 31, 2011

harga minyak Ron 97 naik..jadi apa kaitan dengan kita?

Blog-blog pembangkang sedang sibuk menjaja kisah harga minyak Ron 97 yang bakal dinaikkan menjelang tengah malam ini.

Ada blogerz tahap bodoh macam kayu meramal herga teh tarik, roti canai, gula, minyak masak juga bakal naik esok berikutan kenaikan harga minyak Ron 97 ini. Apa lori pakai minyak ni juga ker?

Apa kena-mengena dengan kita..adakah tuan-tuan menggunakan minyak ini? Jika ya,maknanya anda tergolong dalam kategori mewah kerana hanya kereta import mewah sahaja yang wajib menggunakan jenis bahan api ini. Kalau setakat waja macam kawan, minyak kuning pun ok.

Kalau dah mampu pakai kereta mewah, alah setakat sekali isi rm200 bukan lah menjadi soal kan. Duit belambak, takat nak bayar minyak pun kena berkira juga..Lagipun sebelum anda membeli kereta berkenaan, bukankah anda sedia maklum yang harga minyak Hijau ini tidak tetap.

JIka anda tergolong dalam pengguna minyak Ron 97, anda sangat bernasib baik kerana ada sebilangan manusia yang bebal sanggup mempersoalkan kenaikan harga minyak yang anda guna sedangkan anda rilek jer..

Mereka yang berteriak pasal minyak naik ni guna minyak hijau ker?

1 comment:

  1. Kenalah pakai minyak hijau, suka kat hijau, kening tu patut tukar warna biru baru ngam

    ReplyDelete