Close

Wednesday, January 19, 2011

Baca Woi !! Anwar kata, mana ada saya ajak Najib berDEBAT !! memang kaki busuk & kaki spin la hang anwar!!

DEngar woii kawan-kawan, Anwar tak mengaku pulak dah dia ada ajak Najib berdebat pasal Pelan 100 Hari. Walaupun cabaran beliau tertera di akhbar-akhbar rasmi Harakah, keadilan dan tabloid politik 99% pro pembangkang hatta di medium ceramah dihadapan penyokongnya,tetapi pada hari ini, dengan selamber bongoknya beliau tak mengaku pulak.

Bimbang dengan amaran Najib yang akan mendedahkan rahsia sampai terlondeh kain, Anwar yang sudah merasa demam kura-kura terus mengambil U Turn kat Highway Penang Bridge yang sesak menterbalik kan kenyataannya.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak pernah mengajak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berdebat mengenai "Pelan 100 Hari" pembangkang sebaliknya hanya mahu berbincang.

Katanya ia adalah perbincangan terbuka secara baik melibatkan pihak Perdana Menteri dan pihaknya yang mewakili Pakatan Pembangkang.

" Ia perbincangan secara baik...kita tengahkan pandangan kita, mereka jawab dan kemukakan pandangan mereka. Tapi mereka tak setuju. Sebelum ini kita ajak menerusi media. Semalam surat menyusul. Respons tak begitu baik," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menjadi anggota panel Program Bicara Tokoh bertajuk "Maqosid Syariah dan Masyarakat Majmuk" di Kolej Universiti Insaniah di sini hari ini.

Anggota panel yang lain adalah Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak dan Presiden Wadah Pencerdasan Ummah Datuk Dr Siddiq Fadzil.

Anwar berkata menerusi perbincangan itu, pihak beliau dan pihak Najib akan mengemukakan alasan masing-masing untuk rakyat menilainya.

Katanya beliau memilih untuk berbincang dengan Najib kerana Perdana Menteri yang bertanggungjawab kepada ekonomi.

"Sewaktu perbincangan dia boleh kemukakan program ekonominya seperti ETP (Program Transformasi Ekonomi) dan yang lain-lain," katanya.

Beliau berkata ia bukanlah sesuatu yang membuang masa kerana ia bertujuan memberi penjelasan kepada rakyat tentang program ekonomi.

Kata kawan..buat penyokong dan fanatik beliau yang tahap gaban..

1. Kenapa dia takut sangat dengan rahsia terlondeh kain yang Najib cakap tu? Besar sangat ke rahsia tu?

2. Korang yang jadi saksi masa Anwar kutuk Najib pengecut, tak der telor sebab tak nak berdebat dengan nya, apa perasaan korang bila 'anugerah tuhan' korang buat spin pulak. Korang tak pelik ker?

Klik tajuk untuk sumber artikel

No comments:

Post a Comment