Close

Wednesday, January 12, 2011

24 Januari: Adun BN tertekan ?

Perangkap sudah menanti..Dapatkah Noh Omar and d'geng menyelamatkan diri ?




Rata-rata ahli politik pro pakatan riuh terutamanya di Selangor sibuk sampai tak sempat nak ke tandas dek sibuk keluarkan kenyataan media di Harakah, Malaysiakini, Malaysia Insider, Selangor Tv dan tabloid-tabloid politik yang kononnya bebas, telus dan tidak berpihak tetapi hakikatnya 95% pro-pembangkang.



1. Kenyataan mereka telah menjurus memaksa semua adun BN keluar dari lubang-lubang tanah, lubang kayu, celah pokok, disebalik gunung hatta dalam air sekalipun hadir ke sidang tergempar berkenaan. Adun BN sekarang pastinya sedang berbincang untuk memoloskan diri dari belenggu tali gantung yang semakin menjerut leher mereka



2. Slogan "jangan bersandiwara mempertahankan kedaulatan raja-raja melayu" sedang sibuk di canang di segenap negeri. Perangkap tikus berserta air kumbahan najis sudah siap diimport dari Pulau Pinang hanya tunggu masa nak si simbahkan saja lagi.




3. "Sekiranya wakil Umno tidak hadir ternyatalah mentaliti mereka seperti tahun 1992 dan 1993 (bersetuju kuasa Raja-raja dikurangkan), dengan ini rakyat akan kenal wajah sebenar pemimpin Umno yang hanya bersendiwara," kata pesuruhjaya PAS itu dalam sidang media di Pusat Khidmat DUN Gombak Setia pagi tadi.Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Ali.

4.Sebelum itu, MB Selangor dilaporkan berkata, kerajaan negeri sudah melantik pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa yang juga BAKAL Peguam Negara, Prof Datuk Abdul Aziz Bari, dan peguam Datuk Param Cumaraswamy, bagi menyediakan draf pindaan Seksyen 52 Undang-undang Tubuh Negeri Selangor.


kata kawan..
i. kawan tabik sring sejuta kali pada penasihat 25 percen Tan Sri Khalid Ibrahim di atas nasihat dan homework yang begitu details dan halus. Ternyata PR Selangor sudah belajar sesuatu dari peristiwa Perak.
ii.kawan pernah melontarkan cadangan pada artikel kawan terdahulu.klik tajuk atas jika tuan-tuan nak baca.
iii. Kawan rasa Hassan Ali ni tersepit di antara kemahuan Khalid Berahim dengan prinsip beliau. Jika MB berkuasa, pastinya surau dan masjid akan bertukar menjadi markas dan bilik gerakan pilihanraya. Masalahnya, setakat PAS saja yang guna saja tak apa, pemimpin kencing tak basuh pun boleh join juga.

No comments:

Post a Comment