Sunday, January 2, 2011

Aziz Bari-lebih baik PM dan TPM cina yang hormat perlembagaan


Prof Aziz Bari, pensyarah undang-undang UIAM dan pakar perundangan pakatan rakyat berpendapat lebih baik PM atau TPM dari kaum cina yang lebih homat perlembagaan dari melayu yang tidak menghormatinya.

1. Merujuk tun mahathir yang " menghapuskan kuasa Agong " menunjukkan bahawa PM Melayu sombong.

2. Kaum cina sebagai golongan minoriti akan jadi lebih circumscribed ( terhad ).

3. Tun Mahathir sudah banyak melakukan dosa sepanjang 22 tahun pemerintahan nya berbanding Ketua Menteri P. Pinang, Lim Guan Eng yang belum melakukan dosa.

4. Timbalan PM adalah jawatan yang diwujudkan oleh BN dan PR tak perlu terikut-rikut.
Pakatan Rakyat harus memulakan politik baru.

5. Perlembagaan meletakkan hal ehwal melayu, di bawah kuasa raja-raja, yang menunjukkan tiada keperluan mensyaratkan melayu memegang tampuk tinggi kekuasaan negara.

Kata kawan...
Geng-geng ni dah tak sabar-sabar nak ber PM kan Anwar Ibrahim dan ber TPM kan Lim Kit Siang. Hj hadi apa komen mike.sanggup ke nak bertuan kan kafir?

2 comments:

  1. bagus juga cadangan dia tu paling tidak dia boleh jadi ketua hakim negara pulak

    ReplyDelete
  2. yang buta undang undangJanuary 2, 2011 at 11:59 AM

    betul lah tu.... tengok pulau pinang apa dah jadi.... ni lah melayu....... cina belakon sikit sampai punggung cina pon dok jilat.... melayu bangsat 3x........ melayu lah yang dok menjahanam kan melayu...... nama saja belajar undang2...... tapi bodoh dah tok leh nak diajar.... mentang2 lah dah belajar undang2.... manusia mana tak buat salah bodoh4x........ kalau org islam ada buat salah org kapir lagilah banyak buat salah...... nik aziz lagi lah banyak buat salah...... pakai jer ketayap berekor ular... nak menipu orang ler tuuuu..... org bodoh macam puak2 pas ajer dok kata dia betui...... baca aje al-quran tu dah bertahun tahun lamanya... hampas pun tarak.... baca Al-quran dok menipu orang.... sekian wassalam.......

    ReplyDelete