Thursday, December 29, 2011

Dakwah Secara Moden ( k-pop version )




Dalam kita berdebat siapa lebih Islam, Lebih baik kita layan video ni cara baru berdakwah mengikut cara K-POP ( ataupun J-POP / JAwa Pop )

Tuesday, December 27, 2011

Shamsul Iskandar sokong Saifudin isu AUKU ???




Tiba-tiba saja muncul wajah ketua AMK di sebalik kocakan mahasiswa yang menentang AUKU. Kalau anda masih ingat, mantan Timbalan Perdana Menteri era Mahathir, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak disukai pun Nik Aziz, Hadi Awang, Arwah Fadhil Nor, Mat Sabu, Karpal Singh, Lim Kit Siang dan ramai lagi ahli politik pembangkang. Selepas beliau di pecat, mereka-mereka ini adalah oarang yang pertama memeluk, meratap, cium molot dan menangis hiba seolah-olah mereka dengan Datuk Seri Anwar adik beradik seperut ibu. Apakah Saifudin juga mengulangi kisah abang nuar kita dulu ??? sama-sama kita tunggu...

Saturday, December 17, 2011

Bakal Guru peneraju Gagasan Mahasiswa lawan Najib

sumber dari http://aku-tak-peduli.blogspot.com

Betul ke bakal pendidik dari UPSI menjadi Panglima Besi dalam gerakan Mahasiswa menurunkan bendera gambar Najib ???

































Kalau betul lah dia ni bakal cikgu..apa komen anda ?? Kalau cikgu merungut sebab kerja banyak, gaji sikit ramai yang minta cikgu-cikgu ni berhenti saja. Beranikah anda minta 'budak UPsi' ni berhenti menjadi bakal guru kalau nak terlibat dengan politik jalanan???

Nasarudin, Hasan Ali dan Mahasiswa..

1. Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali nenempelak bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa dan Datuk Dr Hassan Ali kerana di lihat semakin masuk ke 'perangkap BN'.
Mustafa memberi tahu yang Nasharudin tidak pernah menghadiri sebarang mesyuarat PAS pusat setelah kalah pemilihan yang lalu walaupun beliau di lantik sebagai AJK PAS Pusat dan Pengerusi Lajnah Antarabangsa PAS. Pada kawan mungkin Nasharudin semakin benci akan keakraban PAS dengan DAP kut. Walau apa pun keputusan dalam mesyuarat, selalunya pasti akan menguntungkan DAP..itu pandangan peribadi kawan. Mungkin juga Nasharudin dan Hasan semakin meluat dengan tiadanya apa-apa keputusan rasmi berkenaan kempen selamatkan Ummah dari aktiviti murtad oleh pucuk pimpinan PAS.

2. Mahasiswa hari ini berdemo ke PWTC dan menurunkan bendera berwajah PM Najib. Beraninya mereka !! Tahniah kawan ucapkan kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, YB Saifudin Abdullah kerana berjaya mendidik mereka menjadi begitu berani dan meninggalkan buku di bilik, meninggalkan pensil dan persediaan ke arah peperiksaan dan menghampakan hati ibu bapa di kampung semata-mata berdemo. Mereka yang 100% beraliran pembangkang ini kawan harap tidak mengambil baucer pembelian buku sebagai tanda boikot terhadap kerajaan. Maklumlah, baucer tu kan datangnya dari kerajaan yang zalim dan kejam.

p/s: Alhamdulilah kawan dapat baucer ni sebagai pelajar IPT yang tua..

Thursday, December 15, 2011

Tergempar !!! TNB sudah bergabung dengan Astro !!

TNB bergabung dengan ASTRO ????



Bergabung tiang jer..

Monday, December 12, 2011

Rakyat Perak Masih Taruh harapan pada Nizar ....Hakk tuihhh !!!!!!

Kahak hijau kawan ludah ke tanah bila membaca 'statement' harakah yang melaporkan rakyat Perak masih lagi mahukan MB ihsan DAP, Nizar Jamaludin kekal sebagai MB sekiranya PR kembali berkuasa.

Dewan Pemuda PAS Perak melaga-lagakan MB Perak sekarang, Zambry Abdul Kadir dengan pimpinan Umno bahagian-bahagian di lihat begitu terdesak untuk mendapat sokongan rakyat Perak.

Buat anda yang tidak berada di bawah pentadbiran Nizar Jamaludin, pandai lah cakap. Kawan berada di bawah 'kuasa' beliau ni ( Parlimen Bukit Gantang ), tak tau sama ada Ahli Parlimen yang di pilih semasa Pilihan Raya Kecil 2009 yang lalu hidup ataupun dah mati. Sebab apa kawan kata begitu, kerana dah berzaman kami tak nampak muka hidung Nizar sejak PRK yang lalu. Hanya penyokong PAS saja yang selalu kata nampak beliau di mesyuarat Pas ataupun perjumpaan Pakatan Rakyat. Tempat lain..??? Harammmm....

Nizar..ko boleh berambus dari Parlimen Bukit Gantang..!!!!

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/7022-rakyat-perak-masih-taruh-harapan-pada-nizar
KUALA LUMPUR, 13 Dis: Dewan Pemuda PAS Perak mendakwa terdapat usaha dari pihak tertentu yang akan cuba mencemarkan imej dan nama baik bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin (gambar) menjelang PRU-13 nanti.

Tindakan itu, kata mereka ekoran Mohamad Nizar masih mendapat sokongan dan menjadi harapan seluruh rakyat negeri itu untuk kembali memegang tampuk kepimpinan kerajaan negeri.Timbalan Ketuanya, Dr Raja Ahmad Al-Hiss berkata, faktor sokongan padu rakyat terhadap Nizar itu juga turut menjadi kebimbangan besar BN negeri itu terutama Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Sunday, December 11, 2011

Panas..Panas..Bekas Ketua Puteri Umno Kuala terengganu ikrar 'gantikan Umno dengan PAS'

Negara Kebajikan : Rakyat jadi tuan..Negara Islam ????

Konsep Negara Berkebajikan yang ditawarkan PAS adalah memperjuangkan hak rakyat di mana rakyat adalah tuan, manakala kerajaan pula hanya bertindak sebagai pemegang amanah kepada wang rakyat.

Bercakap sewaktu melancarkan buku 'Negara Berkebajikan: Tawaran PAS' di perkarangan Kompleks Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) di sini, Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan konsep yang mahu dibawa PAS itu mengikut panduan yang ditetapkan dalam al-Quran.

"Kita ingin mengubah konsep sekarang yang mana kerajaan menjadikan rakyat sebagai bahan untuk diniagakan, segala sumber pendapatan negara diambil melalui rakyat mengikut cukai-cukai yang ditetapkan.

"Kerajaan adalah khadam kepada rakyat, pemimpin adalah pemegang amanah jadi kita mahu hak rakyat dikembalikan mengikut saluran yang betul," katanya.

kata kawan..Negara Islam ??? Tak boleh nak buat laa sebab nak tarik pengundi cina dengan India..

"Gugur Hassan Ali hanya lah fitnah UMNO..." Hadi Awang.

Written by Muhammad Faizal
SHAH ALAM, 11 Dis: Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menafikan laporan yang dikeluarkan oleh media milik Umno Mingguan Malaysia hari ini bahawa Datuk Dr Hassan Ali dan Nasharudin Mat Isa digugurkan dari menjadi calon pada pilihanraya nanti.

Sambil membidas laporan Utusan itu, beliau berkata ianya hanya satu tuduhan tidak benar memandangkan PAS sendiri belum membuat sebarang keputusan rasmi berhubung senarai nama calon yang akan bertanding.

"Apa yang disiarkan oleh Utusan Malaysia itu tidak benar, bagaimana ia tahu nama-nama calon sedangkan peringkat PAS Pusat pun belum memberi keputusan rasmi.

"Perkara itu tidak perlu timbul sekarang sebab semuanya belum ada keputusan rasmi dan kita tidak akan umum nama-nama yang akan bertanding selagi belum tibanya hari penamaan calon," jelasnya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas Majlis Perlancaran Dokumen Negara Berkebajikan: Tawaran PAS di Kompleks PKNS di sini.

Utusan Malaysia melalui Mingguan Malaysia hari ini mendakwa Hasan yang juga Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, akan digugurkan daripada menjadi calon pilihan raya umum.

Kata akhbar itu, pengguguran Hasan sebagai calon PAS pada pilihan raya umum sememangnya telah dijangka dan ia hangat diperbincangkan di blog-blog tempatan.

Sementara itu Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu secara berseloroh menyifatkan Utusan sebagai 'lebih PAS' dari pimpinan PAS apabila mengetahui perkara yang belum dibincangkan oleh parti itu.

"Saya sendiri belum tahu lagi dicalonkan atau tidak sebab tiada keputusan lagi dan pelik juga bila nama Dr Hassan disebutkan sebagai digugurkan sebagai calon.

"Kalau saya sendiri belum pasti kedudukannya maka kenyataan yang dikeluarkan oleh akhbar milik Umno itu tidak tepat dan fitnah semata-mata," katanya

Senarai negara paling selamat di DUNIA 2011..

sumber dari bharian.com.my. Kaji selidik oleh Institute for Economics and Peace yang berpejabat di Sydney itu diumumkan pada hujung Mei.

1. Iceland
2. New Zealand
3. Jepun
4. Denmark
5. Rep. Chech
6. Austria
7. Finland
8. Kanada
9. Norway
10. Slovenia
.
19. MALAYSIA
.
24. Singapura
.
26. United Kingdom

30.Vietnam
.
32.Laos

50. Korea Selatan

68. Indonesia

80. China

82. Amerika Syarikat

107. Thailand

133. Myanmar

136. Filipina

Sepuluh negara yang menduduki tangga paling bawah ialah Libya (ke-143), diikuti Republik Afrika Tengah, Israel, Pakistan, Russia, Republik Demokratik Congo, Korea Utara, Afghanistan, Sudan, Iraq dan Somalia..

Saturday, December 10, 2011

Friday, December 9, 2011

Lembu boleh ke Shahrizat..Tahi boleh ke Rakyat..


Sepanduk yang tertera ayat "Lembu boleh ke Shahrizat..Tahi boleh ke Rakyat.." kawan jumpa di sebuah bandar di pantai timur semenanjung semalam. Kawan tak tadapat turun mengambil gambar kerana kawan hanya sebagai penumpang rombongan namun di sebabkan kenderaan berkenaan bergerak agak perlahan dapat lah kawan melihat dan membawa sepanduk berkenaan. Dan kawan hanya tersenyum.

Kawan percaya ini kerja pembangkang. Satu usaha yang kawan rasa agak berkesan juga untuk menarik minat rakyat memahami perkara yang dibincangkan di peringkat nasional iaitu Pakatan Rakyat vs Lembu NFC aka Shahrizat Jalil. Rakyat bawahan macam kawan sulit untuk memahami akan aturcara dunia korporat yang melbatkan urusan ratus-ratus juta dan bilion. Hanya yang rakyat tahu ialah Shahrizat ( anak-beranak ) dapat projek bela lembu dari kerajaan dan duit itu diguna buat benda lain. Lembu tak jadi, duit habis beli kondo, beli Mercedes setengah juta..

Pada kawan, Shahrizat sekarang adalah liabiliti dalam UMNO. Ini pandangan kawan secara peribadi dan jujur..

p/s: bila cerita lembu nak tercabut tekak penceramah PAS berceramah tapi sampai sekarang telur kecut membisu kalau ditanya bab JAIS vs DUMC ( gereja )..alasannya tetap sama.."ini kerja UMNO.". PAS sama dengan lembu..hanya tau makan rumput, makan dan makan...

Thursday, December 1, 2011

Najib bakal pecat Zambry dari jawatan MB Perak selepas PRU 13- Pemuda PAS Perak

Kawan tak tau la ini cerita benar ataupun fitnah PAS Perak untuk mengganggu gugat kepimpinan Dr Zambry sebagai MB Perak. Berbekalkan ( kononnya ) maklumat yang di ambil dari beberapa blog ' UMNO', lidah rasmi PAS Harakah memaparkan cerita yang Zambry akan diturunkan dari jawatannya sekarang.

Pemuda PAS Perak pula memberitahu kononnya rakyat Perak mahu PM menamakan bakal MB Perak secepat mungkin sebelum PRU 13 berlangsung.

Apa dah gila ke Harakah ni, memetik sumber yang ntah ke betul sumber berita ni ? Tak heran lah bilangan pembaca akhbar ni merosot dek cerita karut marut.
http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2011/12/harakah-hilang-pembaca-beb-layak-buat.html

Kononnya, beberapa nama bakal ditimbang tara untuk menjawat semula jawatan MB selepas PRU 13 nanti. Di antara nya mantan MB, Datuk Seri Tajul Rusli, Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi, Timb Menteri kewangan Datuk Ahmad Husni Hanafiah, dan Ketua UMNO Beruas, Manaf Hashim.


http://mymassa.blogspot.com/2011/12/panas-siapa-wanita-bukan-ajnabi-yang.htm

Kawan fikir, ini adalah strategi busuk PAS Perak untuk melaga-lagakan pimpinan UMNO negeri. Di samping itu untuk menutup cerita mantan MB Perak ( PR ), Datuk Seri NIzar Jamaludin yang disebut bakal tidak dilantik semula ke jawatan yang disandangnya sebelum PR tumbang di Perak oleh pucuk pimpinan PR negeri.




http://en.harakahdaily.net/index.php/headline/3939-bn-urged-to-name-new-perak-mb-amid-talk-of-zambrys-way-out.html

Dec 2: Speculation is rife that Zambry Abdul Kadir, the present Perak Menteri Besar who replaced Mohammad Nizar Jamaluddin when the PR government collapsed following a spate of defections, may not be re-appointed to the post in the event BN is able to hold on to power after the coming general election.

WHO'S THE MB MATERIAL FOR BN? ... Clock wise from top-left, Zambry, Zahid, Manaf and Ahmad Husni

According to a source, several replacements have been proposed, including former MB Tajol Rosli, deputy chairman of Perak UMNO Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah, UMNO vice president Ahmad Zahid Hamidi and Bruas UMNO division chief Manaf Hashim, all of whom were said to be close to prime minister Najib Razak.

The well-placed source also pointed out that rumours of Zambry's way out were being intensely circulated among state civil servants as well as Perak-based UMNO political blogs.

Commenting on the matter, deputy head of Perak PAS Youth Raja Ahmad Al-Hiss urged the state UMNO leadership to name its candidate for MB.

"Will Tajol Rosli return to head Perak UMNO? Or will the deputy chair Ahmad Husni be named to replace Zambry?" he asked.

49 year old Zambry, the Pangkor assemblyman, was appointed as the Perak MB in May 2009 following the months-long political crisis in the state sparked by a spate of defections among PR state representatives.

According to Raja Ahmad, Najib had yet to finalise the candidate for Perak's next MB.

Saying Pakatan Rakyat had long decided to reinstall ousted MB Nizar, Raja Ahmad said the people of Perak were awaiting BN's candidate for the number one post.

Sunday, November 27, 2011

Kongres Tahunan PKR- Satu analisa dari kaca mata pembangkang

Ini Kawan ambil dari satu laman blog pro-PR.

PETALING JAYA: Kongres nasional PKR selama tiga hari yang berakhir semalam skripnya sama dengan tahun-tahun sebelumnya.


Perbezaannya hanya tempatnya dan tarikh. Selama tiga hari – 25 hingga 27 November – kongres mengangkat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin agung dan bakal menjadi perdana menteri baru negara selepas pilihan raya umum ke 13.

Kesimpulannya kongres nasional PKR di Pulai, Johor negeri yang diwar-warkan akan ditawan pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang tidak lebih dari memukul canang untuk menakut-nakutkan BN.

Bukan kali pertama PKR memalu gong bahawa parti reformasi ciptaan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu akan menghabiskan riwayat BN dan seterusnya merampas Putrajaya dalam pilihan raya umum ke 13 nanti.

Semakin hampir parlimen dibubarkan, bertambah kuat suara Anwar dan pucuk pimpinan lain menggertak BN.

Tetapi sesiapa yang waras tentu mempercayai laungan sedemikian rupa tidak lebih daripada sekadar mendabik dada untuk menarik perhatian kononnya Pakatan Rakyat sudah pasti akan merampas Putrajaya.

Menanam mimpi

Untuk merampas Johor, Melaka dan Negeri Sembilan seperti sasaran Anwar umpama menanam mimpi. Tidak perlu dihujahkan lagi mengapa PKR, PAS dan DAP akan gagal di negeri tersebut.

Jika pilihan raya umum 2008 dijadikan ukuran, PKR hanya boleh bertahan di Wilayah Persekutuan dan Selangor sahaja. Di Terengganu, Sabah dan Melaka PKR ditolak mentah-mentah oleh rakyat. PKR tidak menang sebarang kerusi.

PKR dilanda masalah, kemelut dan kontroversi yang tidak pernah menemui titik noktah. Elemen-elemen ini menjadikan parti semakin tidak relevan.

Kongres nasional ini sedikit sebanyak mendedahkan kelemahan parti. Sebahagian wakil rakyat dan pemimpin PKR sendiri bermasalah. Anwar mengakuinya dengan menganggap mereka lupa diri.

“Ada wakil rakyat yang kita tahu hidupnya lumayan sehingga lupa amanah dan kerja yang harus mereka lakukan dalam menaikkan lagi imej parti,” katanya.

Justeru itu, katanya, wakil rakyat berkenaan tidak wajar diberi mandat untuk dicalonkan semula pada pilihan raya umum akan datang.

Telefon dan SMS

Lebih mengejutkan ada pemimpin berkenaan tidak menghadiri kongres ini sebagaimana diakui Setiausaha agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail.

Wakil Kedah, Azman Ismail berkata wakil rakyat dan pemimpin parti tidak tahu berkomunikasi dengan rakyat menyebabkan rakyat tidak puas hati. Mereka, iaitu wakil rakyat dan pemimpin itu berkomukasi menggunakan telefon dan SMS sahaja.

Anwar sendiri sedang bergelut dengan perbicaraan kes liwat, selain dakwaan video seks yang menggemparkan negara beberapa bulan lalu.

Begitupun, aura Anwar dalam arus politik negara tidak pernah pudar tetapi sejak kebelakangan ini kelihatan seperti mula menurun.

Begitupun, kejayaan PKR dalam menghadapi pilihan raya umum ini bergantung kepada Anwar. Anwar adalah nyawa PKR. Itu nyata, Tetapi Anwar seorang diri tidak boleh melakukan semuanya.

Janji 16 September

BN juga sudah berubah. Datuk Seri Najib tidak sama dengan Tun Abdullah Ahmad Badawi. Dengan tekad mengembalikan kecemerlangan lama, tidak mudah untuk Anwar dan PKR dalam pilihan raya umum akan datang.

Walaupun BN juga terlempar dengan beberapa skandal tetapi dengan penguasaan media dan jentera kerajaan, sukar untuk mempercayai kerajaan berusia lebih 50 tahun itu akan ditumbangkan.

Janji Anwar bahawa PKR dan Pakatan Rakyat akan membentuk kerajaan persekutuan baru selepas piiihan raya umum seolah mengulangi janji 16 September 2008.

Semakin dekat dengan tarikh itu, Anwar dengan yakin bahawa jumlah ahli parlimen BN yang menyertai bertambah setiap hari.

Malangnya tiba 16 September, Anwar gagal mengambilalih kerajaan persekutuan. Dan tidak ada seorang pun wakil rakyat BN melompat ke Pakatan Rakyat. Dan yang berlaku adalah sebaliknya. Lima ahli parlimen PKR meninggalkan Anwar.

Jadi bolehkah janji Anwar untuk merampas Putrajaya dalam pilihan raya umum akan datang boleh dipercayai? Adakah ia akan menjadi kenyataan atau hanya mimpi di Pulai?

Monday, November 14, 2011

Paksa Cikgu kerja 9 jam !!! Be End kearah bakal TERLUNGKUP di PRU 13 nanti..

Kawan tak tau la mana datang idea senget yang mencadangkan guru-guru berkerja 9 jam sehari berbanding waktu sekarang sekitar 6-7 jam sehari mengikut waktu persekolahan biasa yang diamalkan di kebanyakan sekolah di Malaysia.

Memanglah ramai yang memaling muka jika kita membicarakan kebajikan guru yang tidak terbela ( terutamanya jika kita bukan guru ), ramai di antara kita menganggap kerjaya guru ini adalah karier paling rileks dalam dunia di samping gaji yang besar, elaun yang banyak serta skim kenaikan pangkat yang singkat. Kawan pun kadang-kadang jeles juga dengan guru ni tapi bila kawan kenangkan balik pengorbanan cikgu ni melatih anak kawan tak kira petang, berhujan panas, tak mengira Sabtu dan Ahad mahupun di cuti sekolah malah sanggup meninggalkan anak isteri demi menemani murid-murid berkemah di hutan rimba, kawan rasa tak perlulah kerja guru ini kita perlekehkan.

Pada kawan, cabaran kerjaya guru sekarang bukanlah mengajar murid tetapi lebih tertumpu kepada kerja pengkeranian. Mungkin kita tak sedar yang 60% masa cikgu sekarang adalah mengisi bermacam data ke dalam talian OnLine. Setiap program anjuran Kementerian contohnya 1murid 1sukan, guru lah pengerak utamanya malah perjalanan program itu harus di rekodkan dalam fail. Itu baru satu program walhal berpuluh lagi program yang ada untuk guru yang perlu'dikeranikan'.

Memetik kata-kata Ustaz Idris Ahmad, guru lah bukan lah sekadar guru tetapi juga “Guru juga pemandu Ambulan jika pelajar sakit, menjadi polis trafik ketika pelajar keluar sekolah, pengawal disiplin, pegawai kewangan kalau ia guru kelas, menjadi kerani untuk masuk markah," kata ahli jawatankuasa PAS, Idris Ahmad dalam satu kenyataan media.

Malahan ramai di kalangan guru memegang jawatan-jawatan penting dalam UMNO dan merupakan penyokong 'hardcore' BN. Bila cikgu-cikgu dah bising, kemudiannya Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Wee Ka Siong,menegaskan guru-guru jangan panik sebaliknya ini hanyalah satu kajian untuk melihat keberhasilannya serta mulai Januari tahun depan, empat negeri - Pahang, Melaka, Johor dan Sarawak - akan bekerja sembilan jam sehari.

Waktu kawan melepak di kedai kopi petang tadi, seorang rakan ( bukan guru ) memperdengarkan seloka berbunyi begini..

"Cikgu Pun Manusia, kita Pun Manusia, Cikgu dan kita menjadi Manusia disebabkan cikgu, anak-anak kita menjadi manusia di sebabkan kita dan cikgu, jadi jangan peningkan kepala kita dengan menyusahkan cikgu.. "


dipetik dari MalaysiaKini

PAS tak setuju guru kerja sembilan jam
12:37PM Nov 13, 2011

PAS menganggap projek rintis sistem bekerja sembilan jam Kementerian Pelajaran sebagai tidak wajar dan mahu ia dikaji semula kerana akan membebankan guru.

"Rasional apakah guru-guru terpaksa bekerja selama sembilan jam? Sebenarnya guru-guru di Malaysia sudah sedia terbeban, bukan sahaja (dengan) pembelajaran dan pengajaran.

"Malahan guru sudah menjadi ‘multi purpose’ kerana semua perkara guru terpaksa lakukan.

“Guru juga pemandu Ambulan jika pelajar sakit, menjadi polis trafik ketika pelajar keluar sekolah, pengawal disiplin, pegawai kewangan kalau ia guru kelas, menjadi kerani untuk masuk markah," kata ahli jawatankuasa PAS, Idris Ahmad dalam satu kenyataan media.

Beliau merujuk kenyataan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Wee Ka Siong, semalam yang berkata mulai Januari tahun depan, empat negeri - Pahang, Melaka, Johor dan Sarawak - akan bekerja sembilan jam sehari.

Projek rintis itu katanya, berasaskan satu kajian di Melaka Tengah yang mengenalpasti tempoh bekerja yang ideal bagi guru.

"Saya harap semua guru di empat negeri tersebut tidak perlu risau kerana kita hanya membuat percubaan.

"Apabila projek rintis itu meyakinkan kita dan kita dapat membuat kesimpulan secara konkrit, barulah kita memperluaskannya ke semua sekolah di seluruh negara," kata Wee.

Sambil membidas tindakan Kementerian Pelajaran yang diterajui oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku menteri pelajaran, Idris berkata kerajaan sepatutnya mencari jalan untuk menyenangkan guru-guru supaya mereka berada di zon selesa.

Ini kerana di tangan mereka yang akan melahirkan modal insan yang berguna untuk masa akan datang.

Bawa kerja balik rumah

"Mungkin ada orang cemburu kerana guru banyak mendapat cuti berbanding dengan mereka yang berada di pejabat.

“Tetapi perlu diingat tugas guru bukan sahaja di sekolah, malahan kerja mereka berterusan sehingga balik ke rumah. Kerana kerja latihan pelajar perlu diperiksa, persiapan mengajar perlu dibuat.

“Budaya ini berlainan dengan mereka yang bekerja di pejabat, selesai sahaja waktu pejabat ia tidak perlu dibawa balik ke rumah," katanya.

Sehubungan dengan itu, Idris juga mahu kerajaan menambah kemudahan dan membina lebih banyak sekolah supaya bilangan pelajar di dalam sebuah kelas dapat dikurangkan agar bebanan guru juga dapat diringankan.

Katanya, kebanyakan sekolah pada hari ini dibina lebih 20 tahun dahulu dan sudah tidak mampu menampung pertambahan penduduk di sekitarnya sehingga suasana di dalam bilik kelas tidak lagi selesa kerana bilangan pelajar yang begitu ramai.

Idris berkata sebagai penghormatan kepada guru-guru yang mendidik rakyat di negara ini, Pakatan Rakyat menjanjikan RM500 kepada mereka jika diberi mandat ke Putrajaya.

Friday, November 4, 2011

Hadiah buat Tony Pua

Manyak cilaka itu olang aaa..belani di suruh kerajaan kecilkan jumlah kakitangan awam !!!
Adakah anda tahu lebih separuh dari kakitangan awam ialah penyokong pembangkang malah ada yang menjawat jawatan penting dalam parti pembangkang di peringkat cawangan dan bahagian ???

Malah ada juga yang menjadi penceramah untuk parti pembangkang . Cina sekor ni kalau dah ada kuasa esok mampus la orang melayu di ganyangnya.. Masa tu baru padan muka orang melayu..







Ambik kau Tony Pua !!!!!!





Baca nii..

Jika Pakatan Pembangkang memerintah, kakitangan awam akan dikurangkan separuh setiap tahun, termasuk mengambil contoh cara negera China kurangkan kakitangan awam yang berlebihan. Bagi kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, mereka akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.


Setiausaha Bahagian Penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata, jika Pakatan Pembangkang dapat memerintah kerajaan pusat, Pakatan akan kemukakan satu projek yang dinamakan "Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam" untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.


"Pakatan Pembangkang tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing."


Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat.


Tony Pua berkata, Pakatan akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negera China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi. Kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan bebanan dan tanggungan kos untuk membayar gaji kakitangan awamnya.


Tony Pua Kiam Wee berkata demikian semasa menghadiri seminar bertajuk "Ke Mana Perginya Wang Titik Peluh Kita? Beranikan Diri Untuk Bentangkan Bajet 2012" yang diajurkan oleh pemuda DAP negeri Johor. Ucapan dalam seminar politik itu, sebagai membalas soalan-soalan daripada orang ramai terhadap kakitangan awam negara ini yang berlebihan. Dalam seminar itu, selain Tony Pua Kiam Wee, turut hadir juga Teo Nie Ching Timbalan Setiausaha Penerangan DAP, ketua pemuda DAP negeri Johor dan setiausaha DAP negeri Johor. Mereka dapat mengumpulkan seramai 200 peserta yang mengambil berat tentang Bajet 2012.


Tony Pua Kiam Wee juga berkata, buat masa ini kakitangan awam yang berjumlah 1.3 juta orang di negara ini, dengan nisbah 4.6 peratus daripada penduduk negara; jika dibandingkan dengan negara jiran seperti Thailand, Indonesia, Filipina dan Korea, bilangan kakitangan awam mereka hanya 2 peratus daripada jumlah penduduk negara tersebut.Sumber: Sinchew Daily News m/s 9, 1 November 2011-


Read more: http://www.pisau.net/2011/11/untungnya-kakitangan-awam-yang.html#ixzz1cmWdMLNc

Wednesday, October 26, 2011

Mahasiswa desak jauhkan politik dari UIA .!! UniSEL macamana plk ??



Sayang sangat warga mahasiswa UIA dengan Aziz Bari ni sampai sanggup menggugut kerajaan. Meraka mendesak agar AZiz Bari di bebaskan dari penggantungan tugas nya kerana mengkritik Sultan Selangor. Jika Kerajaan masih lagi menggantung tugas Aziz Bari maka ..

"Sekiranya kerajaan gagal untuk menjawab memorandum bantahan ini, insya-allah kita akan buat himpunan bersama rakyat, badan-badan NGO yang terdiri daripada BERSIH.20 yang dijangkakan akan diadakan di Stadium Merdeka dan Putrajaya," kata Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM ).

Sementara itu, jurucakap SMM Mohd Zaky Sukery memberitahu pemberita terdapat dua tuntutan utama dalam memorandum tersebut, iaitu mendesak kebebasan akademik diberikan kepada ahli akademik dan mendesak agar siasatan terhadap Abdul dihentikan tanpa syarat.

Beliau berkata, walaupun pergantungan tugas terhadap Prof. Aziz Bari telah ditarik balik tetapi semua mahasiwa masih tidak berpuas hati kerana kerana masih ada siasatan di kenakan kepada beliau.

"Prof. Aziz Bari disiasat seolah seperti seorang jenayah sedangkan beliau bersuara atas kajian, bukti dan fakta yang kukuh melalui buku yang ditulis. Tindakan UIA adalah tidak wajar dan sangat terdesak," katanya.

Mengapa tiada siapa pun yang bangkit menentang ketika campur tangan Kerajaan Pakatan Rakyat terhadap UniSel dulu ? Kerana ia melibatkan kerajaan PR maka kebanyakan Mahasiswa melayu yang menyokong pembangkang hanya membutakan mata dan memekakkan telinga sahaja.

Isunya bukan Aziz Bari tetapi kerana yang digantung itu adalah penyokong kuat Anwar maka wajib mahasiswa-mahasiswa menggadaikan risiko disingkir dari pengajian semata-mata mempertahankan bakal Peguam Negara PR itu..

Thursday, October 20, 2011

Mari selamatKan Aziz Bari

UIA selaku IPTA yang bertanggungjawab mengeluarkan produk-produk pemimpin PAS akan menganjurkan satu perhimpunan mendesak supaya pensyarah kesayangan mereka dan PR tidak digantung dari UIA. Pensyarah berkenaan yang mungkin menjawat jawatan Peguam Negara sekiranya PR berkuasa nanti di gantung berikutan beberapa komen beliau yang berbau hasutan.

Kawan pun tak tau nak kata apa, nampaknya para pelajar 'U' kat Malaysia lebih gemar berpolitik dari mengejar pencapaian terbaik. Tentunya tak kesampaian hajat ibubapa di kampung jika melihat anak-anak mereka berpiket kerana isu yang tidak berasas.

Sayang sekali kerana Malaysia mengeluarkan belasan ribu graduan setiap tahun tetapi seolah-olah tiada apa-apa impak yang besar dari setiap graduasi yang lahir. lebih sebilion RM yang di belanjakan ke arah itu namun hasilnya tidaklah senampak mana.

Mobilisasi besar untuk demo sokong Aziz Bari esok

Kumpulan mahasiswa akan menggerakkan golongan itu secara besar-besaran daripada seluruh kampus di Lembah Klang untuk berdemonstrasi terhadap Universiti Islam Antarabangsa (UIA) yang menggantung tugas Prof Dr Abdul Aziz Bari sebagai pensyarah.

Pengerusi NGO Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Syukri Abd Razab berkata, dijangkakan hampir 1,500 mahasiswa dan anak muda akan hadir bagi "mempertahankan kebebasan akademik".

"Solidariti Mahasiswa Malaysia mengecam sekeras-kerasnya tindakan Universiti Islam Antarabangsa menggantung tugas Prof Dr Abdul Aziz Bari.

"Tindakan UIA adalah tindakan yang tidak bertanggungjawab kerana membelakangkan prinsip 'kebebasan akademik'," kata Syukri (kiri).

Perhimpunan itu dijadual berlangsung di masjid kampus di Gombak selepas solat Jumaat.-Mkini

p/s..kawan bukan keluaran UIA

Tuesday, October 18, 2011

Guan Eng - Blogerz Umno Bersifat Binatang



dipetik dari http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/6045-jangan-heret-anak-saya-yang-tidak-berdosa

KUALA LUMPUR, 18 Okt: Hanya kerana ketagihkan kuasa yang melampau, beberapa pemimpin dan blogger pro-Umno sanggup menggunakan fitnah jijik dan tidak bertamadun untuk memusnahkan kehidupan pemimpin Pakatan Rakyat.

Dalam kes terbaru, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menjadi mangsa oleh para pemimpin dan blogger Umno yang bersifat kebinatangan apabila anak lelakinya yang berusia 16 tahun difitnah kononnya telah mencabul kehormatan seorang pelajar perempuan, lapor Roketkini.

“Jika anda mahu memusnahkan karier saya, lakukanlah terhadap saya sahaja, tetapi jangan heret anak saya yang tidak berdosa itu.

“Ahli-ahli politik Umno juga mempunyai anak dan DAP tidak pernah menyerang anak-anak mereka dan tidak bercadang untuk berbuat demikian.

“Dalam zaman moden ini, adalah sangat sukar bagi anak-anak muda yang membesar, terutamanya apabila ayahnya merupakan seorang Ketua Menteri yang setiap hari menjadi sasaran media pro-Barisan Nasional,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu difitnah, dikecam dan diserang tanpa sebarang bukti oleh para pemimpin Umno dan blogger upahan mereka serta lidah rasmi Umno, iaitu Utusan Malaysia dan media umum yang dikawal oleh Umno-BN, sejak Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri selepas pilihan raya umum Mac 2008.

Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP dan Ahli Parlimen Bagan mengingatkan agar ahli-ahli politik Umno memahami perasaan sebagai seorang ayah.

“Anak saya resah gelisah dan mengalami trauma kerana pembohongan ini. Dia juga sudah tidak ke sekolah dua hari. Saya sedih kerana gagal melindungi anak saya daripada pemimpin dan blogger Umno yang bersifat binatang ini,” ujarnya.

Guan Eng yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Air Puteh berkata demikian sebagai respon terhadap kenyatan beberapa pemimpin Umno dan blogger yang menyebarkan fitnah tentang anaknya yang berpindah sekolah kerana kononnya meramas buah dada seorang pelajar.

Beliau menjelaskan apa yang sebenarnya berlaku:

“Anak saya telah ditukarkan ke Sekolah St Xavier di Pulau Pinang dari Sekolah Menengah Kebangsaan Cina Heng Yee kerana saya telah berjanji kepadanya bahawa dia boleh berpindah sekolah mengikut pilihannya jika mendapat memperoleh keputusan sekurang-kurangnya 6A dalam PMR.

“Apabila dia berjaya mendapat keputusan itu, dia telah dipindahkan pada awal penggal persekolahan tahun ini iaitu pada bulan Januari 2011.

“Anak saya juga mahu pergi ke St Xavier kerana dia tidak mahu rambutnya dipotong menjadi crew cut (seperti rekrut askar) yang diwajibkan terhadap pelajar-pelajar di Heng Yee,” katanya.

Guan Eng juga kesal apabila Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin turut terlibat dalam fitnah yang memalukan itu.

Dalam pautan twitter Khairy ada mesej yang berbunyi: “@PapaGomo Mungkin dia roboh Kampung Buah Pala sebab nak ganti dengan Kampung Buah Dada.” (http://twitter.com/#!/Khairykj/status/125841671102529536)

Menurut Guan Eng, Naib Pengerusi Umno Bahagian Bukit Gelugor, Dr Novandri Hasan Basri juga terlibat dalam penyebaran fitnah yang keji itu.

Katanya, Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak sepatutnya mengenakan tindakan terhadap pemimpin-pemimpin partinya yang menyebarkan fitnah tidak bermaruah itu yang bertujuan menjatuhkan beliau.

“Oleh itu, Umno perlu bertindak terhadap mereka yang cuba untuk menghancurkan hidup anak saya dengan melakukan pembohongan yang keji dan tidak bertamadun itu, hanya kerana mahu menjatuhkan kerjaya politik saya,” katanya.

Beliau mencabar mereka yang menyebarkan fitnah itu agar mencerminkan diri sebagai seorang ayah.

“Tanyalah (diri sendiri) sama ada mereka mahu anak mereka menerima trauma dari penipuan kejam itu,” katanya.

Dalam masa sama, Guan Eng menjelaskan beliau dan isterinya akan tetap sabar dan berdoa serta cuba sedaya upaya memulihkan trauma anaknya itu, akibat kekejaman yang dilemparkan oleh pemimpin dan blogger pro-Umno itu.

Beliau berkata adalah haknya untuk mengambil apa-apa tindakan lanjut sebagai ketua keluarga yang akan sentiasa mempertahan dan melindungi keluarganya dari sebarang ancaman. – Roketkini.com

Sunday, October 16, 2011

Felda nak di jual ???? iye ke nih...

Di petik dari entry salah seorang pengunjung facebook

Tanah FELDA berisiko tinggi akan tergadai;

Mesyuarat Lembaga Pengarah FELDA pada 25 Ogos 2011 yg dihadiri oleh Isa Samad,Ahmad Maslan dan Najib tanpa kehadiran Pengarah Besar FELDA Zulkifli Abd, Wahab telah mencagarkan tanah FELDA Plantation seluas 357 710 ribu hektar kpd syarikat pelaburan FELDA Global Venture Holding (FGVH) selama 60 tahun.FGVC adalah syarikat yg sedang bermasalah dan kerugiannya hingga RM500 juta dlm pelaburan di Amerika'
Isa Samad telah meminda peraturan di mana beliau telah menjadi pengerusi Koperasi Permodalan FELDA (KPF) tanpa melalui mesyuarat Agong.Penstrukturan semula FELDA membolehkan 51% ekuiti dlm KPF dimasukkan dlm pelaburan FGVH.

Pelaburan oleh sykt yg bermasalah ini boleh menyebabkan mala petaka kpd 357 ribu hektar TANAH felda dan boleh hilang begitu saja .
Pegawai ,kakitangan FELDA dan Pertubuhan2 peneroka telah merayu supaya FELDA diselamatkan dan diadakan solat hajat,

Ikutilah sidang media oleh sdr Mazlan Aliman pd 28 Oktober ini di Kuala Lumpur dgn disertakan dolumen keputusan mesyuarat Lembaga Pengarah yg telah mengenepikan kehadiran Pengarah Besar FELDA

Thursday, October 13, 2011

Tindakan yang mulia lagi berPAHALA dari blogerz pembangkang

Tidak mengapa jika kita membuat cerita bohong ( fitnah )SEKIRANYA ia melibatkan pimpinan Be eNd malah kita akan beroleh keberkatan dan berpahala ( mungkin fatwa baru yang akan di umumkan esok )








Malu kawan sebagai blogez nyamuk bila blogerz yang kawan percaya beragama islam sama macam kawan tergamak memfitnah Najib. Kawan pun bukan suka sangat sesetengah pemimpin Be eNd mahupun Pakatan Rakyat tetapi idak le sampai membuat fitnah lagi pula melibatkan agama anutan..YA Allah, apa nak jadi dengan mike sekalian ni, udah tak kenal halal haram..

Tuesday, October 11, 2011

Nizar masih releven jadi MB Perak..Guan Eng

Mantan MB Pakatan rakyat Perak, DS Nizar Jamaludin pastinya panas punggung kerana cakap-cakap beliau tidak akan menaiki takhta MB sekiranya PR menang di Perak pada PRU 13 akan datang. Muka baru yang bakal menggugat cita-citanya mungkin
bekas Pegawai Tinggi TLDM Laksmana Pertama (B) Haji Mohamad Imran Bin Hj Abd Hamid. Malah DUn yang diwakili oleh beliau ( pasir panjang ) mungkin di serah kepada orang lain.

Pesuruh jaya PAS Perak, Ustaz Ahmad Awang juga pastinya mengintai peluang bertanding di peringkat DUN setelah menyedari peluang PAS di Perak cerah. Calon MB yang lain yang di sebut ialah mantan Pengarah Pelajaran Perak, Dato' Adnan Ibrahim di sebut-sebut sebagai satu lagi pilihan MB.

Namun itu adalah sembang-sembang dalam PAS. Tetapi harus dingat bukan PAS yang menentukan dasar di Perak. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng datang ke Ipoh meleraikan kekusutan apabila menyokong Nizar kekal menjadi MB. Kenyataan beliau itu turut disokong oleh Ahli Parlimen Taiping, Ngar Kor Ming, Bendahari DAP Perak dan Ahli Parlimen Beruas/ Adun Stiawan Ngeh Koh Ham turut menyatakan pendirian yang sama. Spekulasi ini mengenepikan cakap-cakap DAP akan meletakkan calon melayu untuk bertanding di kubu kuat DAP yang bakal bertindak sebagai bakal MB perak sekiranya di takdirkan Perak sekali lagi jatuh ke tangan PR.

Nizar yang lebih mesra kepada orang cina masih mendapat kepercayaan menerajui pimpinan negeri oleh DAP. Masih segar dalam ingatan rakyat negeri ini apabila Nizar menganugerahkan milikan tanah 999 tahun kepada penduduk kampung baru cina di Gerik. Sedangkan kampung-kampung melayu tidak di lawat langsung. Nizar juga cepat melatah apabila 2 wakil rakyat di DUN Changkat jering dan Behrang di tuduh rasuah dan dengan pantas menuduh UMNO sebagai dalang tanpa usul periksa. Sikap kelam kabut dan gopoh ini menjadikan Nizar kesayangan DAP kerana begitu mudah di manipulasi. Siapa yang mengumumkan Pelaksanaan Negara Islam tiada dalam manifesto Pakatan Rakyat di DUN Perak dulu?

Thursday, October 6, 2011

Aura Tuan Guru Nik Aziz penyelamat Pakatan Rakyat ...
















Penyokong2 PR nampaknya tidak ada jalan lain selain menayangkan gambar-gambar lama Tuan Guru Nik Aziz untuk meraih simpati pengundi menjelang PRU 13. Gambar-gambar ini semakin banyak di mainkan di Facebook sebagai senjata meraih perbezaan antara pemimpin BN yang ber'mewah' dengan 'kesederhanaan' tok guru.


Dengan begitu banyak judul yang berbeza, " pemimpin berjiwa rakyat", " Masih adakah pemimpin begini ", " Pemimpin Tulen", "Pemimpin Pewaris Nabi " dan macam- macam lagi. Biasa lah dah dekat nak PRU 13, apa pun ok.


Nik Aziz ialah idol penyelamat kepada Pakatan Rakyat. Kredibiliti tuk guru begitu besar sehingga menenggelamkan imej Anwar dan Lim Guan Eng. Namun sayangnya kadang-kadang tuk guru gemar gostan balik apa yang dia cakap. Contohnya beliau dulu tidak merestui pemilihan mantan MB Perak DS Nizar bertanding di PRK Bukit Gantang namun berubah pula cakapnya selepas 12 jam kemudian. Yang terbaru beria-beria benar Tuk Guru nak melaksanakan Hudud tetapi dengan selamba nya beliau menarik gear reverse setelah di warning dari jauh oleh Karpal Singh.


Tingkah laku ini menyeronokkan Anwar dan Guan Eng untuk memanipulasi ketokohan Tuk Guru. Tok Guru ialah ikon Pakatan Rakyat. Tanpa tok guru PR tiada apa-apa selain Anwar yang dah tak berapa steady. Adanya PR sebab tok guru. Sebab itu lebih banyak wajah tok guru mendampingi rakyat berbanding Anwar.

Monday, September 5, 2011

Isu Komunis : Agen BN lembik jadi punca Mat Sabu kuat?

Tak habis-habis media kiri dan kanan mengulas isu kenyataan Mat Sabu perihal komunis dan tragedi Bukit Kepong. Pada pemerhatian kawan dalam hujah dalam FB, dah ramai melayu-malayu intelektual yang sudah boleh menerima hujah Mat Sabu sekali gus menidakkan coretan sejarah berdarah Bukit Kepong dan bersetuju bahawa tragedi berkenaan hanyalah lebih kepada mainan politik UMNO.

a. Setakat ini hanya pak kitol ( Khairy Jamaludin ) yang sanggup berdebat dengan puak PAS untuk mengupas lanjut isu Bukit Kepong.

b. Agen BN yang lain lebih menumpukan usaha lobi untuk menjadi calon PRU 13 nanti.

c. Agen BN macam tak berminat nak nak cabar PAS/PR berdebat. Sibuk nak cari publisiti murahan seperti misi keamanan di Somalia. ( Alfatihah buat Allahyarham Noramfaizul Md Nor )

d. Kawan tengok, agen agen lembik BN hanya mengharapkan UTUSAN untuk membongkar sebarang isu panas. Kemudian, ramai-ramai pakat ulas macam tau apa diaorang cakapkan tu.

e. BN hanya mengharapkan AP Bebas seperti YB Zulkifli Noordin, YB Zahrain, YB Ibrahim Ali dan YB Wee Cho Keong untuk mencari isu melemahkan pakatan rakyat.

f. Hanya NGO-ngo pro BN kelihatan bersungguh-sungguh untuk memenangkan BN di PRU 13 nanti, sedangkan sayap-sayap BN hanya lepak dan rilek.

g. Mat Sabu kuat kerana BN lembik. Setakat ini, mana ada sebarang roadshow ceramah untuk menangkis tohmahan Mat Sabu. Walaupun sebilangan kita tidak boleh menerima kata-kata Mat Sabu itu, tetapi berapa ramai antara kita yang bersungguh-sungguh untuk menentang cakap-cakap si Mat Sabu itu.

f. Kawan tabik spring pada geng-geng PR yang cukup alert dengan kelemahan BN. Sebarang kudis cepat dihidu, kalau ada busuk cepat dicari, kalau ada sebarang cacat cela dengan pantas mereka korek. Walaupun bukti-bukti yang mereka kemukakan memang tak logik ataupun merapu tetapi dengan sokongan setiap sayap PR ( termasuk tok-tok guru berkopiah ), akhirnya pemikiran pengundi-pengundi ( terutamanya pengundi muda ) berjaya mereka usik.

g. Kawan rasa, kalau beginilah gayanya cepat lah BN lingkup dan mampus. Jangan tunggu PRU nanti baru nak bertempik. Masa tu dah tak sempat brader, cuma sempat korek lubang jer untuk terjun.

Kawan cakap benda yang betul, kalau korang marah, kawan minta maaf dulu. Tapi itu adalah hakikat.




Sunday, August 28, 2011

Selamat Pulang Kesatria Komunisku...



Assalamualaikum WBT buat semua..Selamat hari raya Aidil fitri. Maaf terlalu lama menghilang diri kerana kesibukan diri yang berganda dari dahulu menyebabkan kawan jarang melayari alam siber sambil berkongsi cerita.

Di kesempatan ini, kawan ingin mengucapkan tahniah kepada Timbalan Presiden PAS, Yg Berbahagia Mohamad Sabu di atas cita-cita beliau ingin mengubah sejarah tanah air akan hal laluan kemerdekaan dan isu insurgensi (pengganas komunis).

Pemimpin melayu beginilah yang kita cari dan kita mahu. Pemimpin yang berani, berkarisma dan berKAKILEBAR. Tentulah bekas Ketua Komunis Malaya, Chin Peng ( yang bakal mendapat gelaran TUN setelah Pakatan Rakyat berkuasa nanti ) akan tersenyum sampai ke ubun-ubun kerana melihat adanya pejuang melayu berkopiah putih yang bersungguh-sungguh membela perjuangan beliau setelah beliau dikejar ke sempadan thailand lebih 50 tahun dahulu.

Pejuang itu adalah Mohammad Sabu, seorang Melayu Islam. Bukannya Ah Chong, Lim Tat, Ah Lee, atapun sebarang orang cina yang lain kerana orang cina juga mempunyai memori hitam dek teruk disiksa pengganas komunis.

Jika arwah Tok Wan kawan hidup lagi, nescaya putuslah leher Mat Sabu dipenggal nya kerana Tok Wan kawan adalah bekas pasukan Home Guard yang sentiasa menyabung nyawa, bahkan nyawa Allahyarham kerap kali hampir melayang di penggal komunis dan beberapa kali cubaan membawa beliau lari ke hutan tidak tercapai. Oleh kerana jawatannya sebagai mandor dan rapat dengan pengurus ladang berbangsa Eropah, Tok wan sentiasa berdepan ugutan bunuh dari geng komunis di kawasan kampung. Sampaikan hampir3 hari beliau menghembuskan nafasnya yang penghabisan, arwah sempat berpencak silat ( buang tabiat ) seolah-olah sedang berlawanan dengan anggota komunis sewaktu mudanya.

Kalau diikut kan cerita arwah, semua orang kampung pada masa itu menanam beras di belakang rumah dan menyembunyikan pakaian di belakang reban ayam. Jika pengganas ( bakal di sebut perwira tidak lama lagi ) naik ke rumah, maka seisi rumah akan terjun ikut tingkap belakang melarikan diri ke dalam hutan. ( arwah sudah meninggal dunia lebih 18 tahun )

Kawan malas nak melepak di kedai kopi. Malas nak bertekak dan mendengar komen dari member-member PAS yang menyokong sejuta percent kenyataan Mat Sabu ni. Kata mereka, sewaktu pemerintahan komunis dulu, rakyat hidup aman dan sentosa, makmur dan berbahagia sehingga lah Inggeris kembali memerintah Tanah Melayu. Kata mereka lagi, ekonomi Komunis adalah adil untuk semua. Itulah kata-kata dari penyokong yang setakat sekolah sehingga darjah 6 dan tingkatan 2 sahaja.

Kawan dah tak tau nak kata apa. Salahkan pasukan polis melayu mempertahankan Balai Polis Bukit Kepong di tahun 1950 dahulu ? Berdosakah pasukan home guard yang turut sama terkorban untuk membantu pasukan polis berkenaan ? Tahniah Mat Sabu..

Arwah Tok wan kawan bukan hero kemerdekaan, tapi salah seorang manusia yang berjuang mempertahankan nyawa sendiri dan keluarga dari di bunuh 'perwira' komunis. Mungkin keturunan Mat Sabu tidak segetir hidupnya di zaman komunis, tapi ramai lagi yang menjadi mangsa kerakusan komunis di Malaysia.

Tuesday, May 24, 2011

Pak Jabit dah jadi panglima PKR Perak.

Mungkin ramai yang dah tau, tapi kawan baru sahaja tau akan penglibatan pemegang watak Pak Jabit dalam filem Box Office Mamat Khalid dalam arena politik. Kawan baru mengetahui penglibatan Pak Jabit setelah beliau menjadi penceramah di Pasar Malam Kamunting baru-baru ini.






div>Malam ini, Pak Jabit muncul di Markas PAS Taman Kuning Sari, Taiping. Poster ceramah beliau ditampal hampir setiap pokok di kawasan Taiping.







Nampaknya, trend PAS sekarang lebih gemar mengambil golongan artis untuk menumpang populariti bagi menarik perhatian orang ramai hadir ke ceramah berkenaan. Hujung bulan lepas, Bob Lokman juga hadir memberi ceramah berdekatan dengan lokasi ceramah Pak Jabit malam ini. Intipati ceramahnya agak biasa-biasa saja dan tidak banyak mengandungi isi cuma lebih pada luahan perasaan Bob sahaja. Namun kawan sempat menjeling ke arah beg-beg plastik yang penuh berisi wang hasil derma orang ramai yang hadir ke ceramah berkenaan, ada la dalam 10 beg. Kawan percaya ini lebih dari pendapatan Bob semasa menjadi artis semasa dahulu sebelum beliau beralih ke bidang politik. Malah Bob turut berkempen agar hadirin memberi derma ke ' jalan Allah ' ini.



Berbalik pada kisah Pak Jabit tadi, rupa-rupanya beliau sudah lama aktif dalam bidang politik ini. Cuma baru sekarang beliau tampil memberi ceramah. Malah beliau turut mempunyai blognya sendiri iaitu tokperan dan facebook nickname Man Kadir.


Kepada Pak Jabit, kawan ucapkan selamat terjun ke dunia politik.

Saturday, May 21, 2011

Pelarasan subsidi tanda kematian BN semakin hampir

Sebelum memulakan bicara, kawan ingin mengucapkan jutaan takziah di atas tragedi yang menimpa Rumah Anak Yatim di Hulu Langat semalam. Roh- roh anak yatim yang tidak berdosa tidakkan di hisab oleh Allah SWT kerana rata- rata di bawah umur baligh. Semoga diberi kekuatan kepada ahli keluarga mangsa yang terlibat untuk menerima qada dan qadar dari Allah ini.

Pengumuman pelarasan ( kenaikan dalam erti kata mudah ) oleh kerajaan BN berkenaan beberapa barangan keperluan utama negara seperti gula dan bahan api sangat berat diterima.

1. Pembangkang memainkan isu ini di setiap ceramah mengalahkan isu video sex pemimpin kanan pembangkang.

2. Janji penurunan harga serta merta selepas Pakatan Rakyat merampas pentadbiran negara. Rata-rata pengundi ' lalang' dan atas pagar sudah tertarik dengan janji-janji manis PR ini.

3. Bolehkah PR menurunkan setiap harga barangan keperluan setelah menaiki tahkta ? Di pentas ceramah tidak pula di nyatakan akan sumber-sumber kewangan untuk mengimbangi dan menampung semula harga yang terpaksa di subsidi di pasaran. Cukupkah hanya duit rasuah BN sahaja di gunakan untuk menampung kenaikan? Bukankah pemimpin PR juga ada yang terlibat dengan salah guna kuasa ?

4. Orang kampung tidak akan faham akan kenaikan harga komoditi di pasaran dunia, hanya yang mereka faham ialah harga gula dan petrol sudah dinaikkan Najib.

5. Kesimpulannya, Jika BN masih mahu berkuasa, sila kawal kenaikan harga barangan..jika tidak anda boleh berkemas-kemas untuk bersedia keluar dari rumah rasmi yang anda tinggal sekarang.

6. Semakin ramai orang melayu sudah tidak kisah siapa saja yang memerintah negara, bangsa mana yang jadi PM. Hanya yang mereka mahu tahu, harga barang semakin turun, gaji semakin naik.

Saturday, May 7, 2011

PR mendokong agama Islam sebagai agama rasmi ..Negara Islam ???

Kawan memang gerun dengan UTUSAN yang koner baring cecah lutut bila menyiarkan akan konspirasi penubuhan negara Kristian Malaysia. Utusan dicemuh, dimaki hamun, di ludah dan di ugut tindakan mahkamah. Utusan memperoleh sumber berita ini dari blog-blog. Yang hairannya, blog-blog berkenaan pula terlepas dari caci maki pak-pak lebai berjanggut.

Hikmah dari penyiaran berita panas ini tercungkil perkara yang tersirat dengan sendiri kalau tuan tuan perasan.

1. PAS terus mengakui akan PR hanya mendokong Islam sebagai Agama Rasmi mengikut perlembagaan. Ertinya apa ??? Cita-cita PAS yang mahu menubuhkan negara Islam Malaysia sudah tiada, habis, lunyai..tergolek dok..Jika PR menang PRU 13 nanti, undang-undang sekular BN Umno terus diguna pakai. JIka ada yang berubah pun hanyalah enakmen-enakmen kecil.

2. PAS tidak menyiasat langsung berita ini sama ada palsu ataupun tidak. Hanya berpandukan kenyataan Jeff Oii dan Lim Guan Eng sahaja, tidak mungkin dalam masa 12 jam dari laporan Utusan semalam, satu kenyataan penuh bukti siasatan sudah di publish kan dalam harakah dan Malaysiakini menepis tuduhan Utusan berkenaan.

3. PR beruntung kerana ada PAS dalam gabungan PR. Selain membekalkan kawalan keselamatan 'Unit Amal' , PAS juga supply perayu undi, penggantung poster, penjerit-penjerit semasa penamaan calon tidak kira sama ada PAS sendiri yang bertanding ataupun PKR atau DAP yang bertanding. Dedahlah apa pun, PAS akan cover.

4. Cita-cita ( ataupun sembang-sembang ) mahu menubuhkan negara Islam hanya sekadar dalam perjumpaan dalaman PAS sahaja. Semata-mata mahu memegang hati penyokong-penyokong yang beragama Islam. Jika perjumpaan berkenaan melibatkan sekali DAP dan PKR, PAS tak nak sebut pasal negara Islam ni, takut ada yang merajuk pulak.

Dah banyak kali kawan pergi ceramah-ceramah PAS ni. Kalau kesemua penceramah berkenaan adalah dari PAS dan hadirin pun majoriti orang Islam, PAS dengan kembang dadanya berteriak

" Kita mahu menubuhkan kerajaan Islam yang berdaulat dan menegakkan undang-undang Islam ( hudud ) "

Tetapi jika ada penceramah DAP dan PKR turut sama berceramah dalam majlis berkenaan, PAS tak berani pun nak sebut-sebut pasal negara Islam ni...

Untuk mengelakkan komen kawan ini sebagai fitnah, kawan sertakan sekali petikan akhbar yang tidak kurang cerita fitnahnya...

'Menjawab balas permainan Utusan Malaysia, Tuan Ibrahim menyifatkan laporan tersebut tidak logik kerana sebarang dasar negara memerlukan persetujuan majoriti dalam parlimen yang terdiri daripada ahli parlimen yang majoritinya Islam.

“Pindaan dasar negara bukan boleh dibuat dalam mesyuarat di hotel atau dalam majlis tertutup. Sebarang pindaan perlembagaan tentu akan dibincangkan di parlimen, dan kalaulah ini terjadi, apakah wakil rakyat yang majoritinya beragama Islam akan bersepakat dan bersetuju dengan pindaan tersebut?

“Sudah tentu tidak. Lebih-lebih lagi, Pakatan Rakyat sudah awal-awal lagi mengisytiharkan bahawa kita akan mendokong sepenuhnya Perlembagaan Malaysia, lebih-lebih lagi Islam sebagai agama rasmi negara,” terang beliau, yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.

harakahdaily.online. klik tajuk untuk artikel penuh

Buat member-member kawan yang fanatik PAS tahap gaban...korang tak malu ker mengadap pemimpin-pemimpin BN untuk dapat sokongan anak-anak korang nak apply masuk IPG, nak dapat tender,nak mintak biasiswa, bantuan rumah mesra rakyat, nak apply masuk U, nak lulus temuduga kerja kerajaan, nak lepaskan anak masuk asrama penuh,nak posting kan anak dekat dengan rumah,,,korang tak malu ker selepas kutuk tahap tapir dan kafir lepas tu korang ngendeng-ngendeng....aku sakit hati la dengan ayat ayat korang " minta tolong cerita lain, undi cerita lain "

Monday, May 2, 2011

Bila anak negeri Serambi Mekah keluar Islam .......

Seorang anak dari negeri KELANTAN telah kembali semula kepada agama Islam sebelum ini menukar agamanya ke agama kristian. Pelajar yang berasal dari Pengkalan Chepa ini mengakui telah insaf.

Berikutan pengakuan itu, Hakim Syarie Abu Bakar Abdullah Kutty memerintahkan Mohamad Fariz Ilham Mohd Zulkifli, 19, dari Pengkalan Chepa, bersembahyang jemaah di tempat pengajiannya serta melaporkan kehadiran kepada Imam masjid itu selama enam bulan, berkuat kuasa hari ini.

Mohd Fariz Ilham juga diarah melaporkan diri di Pejabat Agama Dungun setiap minggu, manakala pasport antarabangsanya diserahkan kepada mahkamah.

Abu Bakar turut membatalkan perintah menempatkan Mohd Fariz Ilham di Pusat Bimbingan Akidah Kuala Kubu Baharu di Selangor selepas berpuas hati dia mampu membaca al-Fatihah dengan baik, selain mengucap dua kalimah syahadah dan beristighfar.

Pada 24 April lalu, Mohamad Fariz dirujuk oleh keluarganya ke Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan selepas mengaku keluar dari Islam dan memeluk agama Kristian.

Mahkamah Tinggi Syariah kemudian mengarahkan dia ditahan reman selama seminggu selepas menerima permohonan bagi mendapatkan perintah tegahan percubaan keluar dari Islam.

Permohonan itu menyebut Mohamad Fariz, yang menggunakan nama samaran Tyrone, mula berjinak-jinak dan menghadiri upacara gereja sejak 3 Dis 2010 serta mengaku berhasrat menukar agama di luar negara.

*******************
Lidah rasmi PAS iaitu Harakah dan beberapa portal pro-pembangkang belum lagi melaporkan berita ini mungkin malu kut anak dari negeri tok guru declare murtad. Ataupun berita ini dianggap tak penting. Lebih baik fikir macam mana nak cover Anwar !!!!

Nampaknya gejala umat islam murtad dan memilih agama kristian bukan omong kosong. Rata-rata umat islam lebih berminat untuk 'didekati' kristian berbanding agama-agama lain yang diamalkan di negara ini. Ini belum lagi kebenaran penggunaan nama Allah kepada mereka.

Kawan menonton habis perkahwinan Putera William dan pasangannya Kate Middleton yang secara langsung dari Westminster Abbey Church, UK. dari mula upacara pernikahan, doa sampai khutbah oleh ketua bishop gereja berkenaan, tidak sekalipun beliau menyebut nama ALLAH. Hanya Father of God yang sering di sebut. Kawan dok tunggu jer kalau-kalau dia ada sebut.

Mungkin mazahab kristian Anglican yang diamalkan secara rasmi di UK tidak menggunakan nama ALLAH kut. Ok lah alasan tu kita terima pakai.

Berbalik pada kisah adik kita tadi yang cuba nak convert agama. Jadi apa usaha kita untuk menghalang TRAGEDI sama berulang kepada anak-anak, adik-adik dan saudara seIslam kita ? Demontrasi ?

Ulama'-ulama' PAS begitu lantang bersuara di era tahun 95 dahulu. Mereka takut akan dengan khabar angin ramai umat islam yang sudah memohon untuk convert agama. Kalau tuan-tuan masih ingat akan tour ceramah mereka pada masa itu, kononnya borang permohonan golongan mereka yang ingin keluar dari Islam setinggi 2-3 meter.

Kawan sokong mereka pada masa itu. tetapi apa sudah jadi sekarang ? sudah lupa ke dengan isu tu? bila kita dok dibuai dengan isu pakatan rakyat, model jam omega, Najib..kita terlepas soghe anak mudo kelate yang nak masuk kristian. Bahkan akhbar-akhbar mereka senyap, sunyi, sepi menutup rapat.

Ini bukan isu orang kelantan keluar agama, ini isu orang seIslam kita sudah keluar agama...dan mereka-mereka yang sudah meniup di telinga anak-anak kita akan keseronokan 'bila bersama' mereka..

Siapa yang sokong nama Allah di beri kepada mereka ? Anda pun tahu...

Sunday, May 1, 2011

Chua Soi lek dedah MCA sealiran DAP berkenaan negara Islam

Presiden MCA menerangkan tanpa bersuluh yang parti komponen BN berkenaan yang mewakili kaum cina di Malaysia itu tidak akan menerima PAS memasuki BN sekiranya PAS masih lagi bersungguh-sungguh mahu menegakkan negara Islam.

Kawan tengok hal ini dari 2 perspektif

Pertama..memang benar yang kaum-kaum kafir cina di Malaysia ni tidak mahu menerima pentadbiran Islam di Malaysia ini. Pendirian ini sama dengan DAP tetapi PAS purak-purak tak dengar atau buat-buat tak dengar. Jadi DAP pun malas nak cakap banyak kali, lantak korang lah PAS, janji bila Anuwar jadi PM esok..jangan harap undang-undang Islam boleh guna kat Malaysia ni.

Kedua..keberanian Soi Lek menghujahkan isu ini biarpun tak semua pemimpin-pemimpin dalam MCA berani untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian. Soi Lek yang tidak mahu depan cakap lain,belakang cakap lain dengan konfident nya mengumumkan ketidak sediaan MCA menerima undang-undang Islam tetapi boleh menerima PAS sebagai anggota komponen. Soi Lek lebih berpengalaman dalam isu video sex politik berbanding anuwar dulu adalah pemimpin yang berani kerana beliau tidak mahu dipersalahkan nanti oleh rakyat yang bukan beragama Islam jika benar PAS-Umno bergabung.

Kuatkah MCA sehingga berani mengeluarkan kenyataan sebegitu ?

MCA ibarat pesakit kritikal yang ada di wad ICU tetapi masih teringin nak makan KFC dan Pizza lagaknya.

Kawan memang tak sokong Soi Lek kerana kawan mahu melihat terbangunnya negara Islam dan UMNO-PAS boleh duduk semeja demi orang islam dan melayu.

klik tajuk untuk artikel sumber

Thursday, April 28, 2011

Ahli bangkang sikit, gantung keahlian. Itulah PKR Selangor

PKR yang tengah serabut mencari isu baru untuk mengalihkan perhatian rakyat berkaitan isu Ketua Umum mereka yang juga model terkenal jam Omega, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengantung seorang ahli mereka di Selangor.

Bila dah berjanji bulan dan bintang, orang yang diberi janji tu akan ingat. Bila tak dapat, memang la dia orang mengamuk. Cara yang paling cantek untuk menyekat rakyat dari terus mengungkit itu dan ini ialah mengantung keahlian. Sekurang-kurangnya, yang digantung ini tidak dibenarkan hadir ke mesyuarat cabang dan ranting PKR maka selamatlah pengerusi dan AJK yang lain dari menjawab soalan-soalan yang tak terjawab.

PETALING JAYA, 28 April: Parti Keadilan Rakyat (PKR) menggantung keanggotaan Murali a/l Subramaniam dari Cabang Puchong berkuatkuasa serta-merta.

Pengerusi Jawatankuasa Disiplin PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong berkata, jawatankuasa telah menerima aduan daripada empat anggota PKR pada tahun 2010 dan setelah mengadakan pendengaran dan mendapat penjelasan daripada S. Murali, secara sebulat suara mendapati beliau bersalah atas beberapa dakwaan.

Jelasnya, kesalahan itu kerana mengkritik kepimpinan Kerajaan Negeri Selangor mengenai peruntukan Kerajaan Selangor terhadap Sekolah-Sekolah Tamil di dalam media, merusuh atau mengganggu perjalanan dialog yang dipengerusikan Dr. Halimah Ali, Exco Kerajaan Negeri Selangor di Annexe SUK Selangor serta mengetuai sekumpulan orang menyerang Kumareval a/l Subrayan dalam dialog tersebut dan bersikap kasar terhadap Teresa Kok ketika beliau melawat Sekolah Tamil di Puchong.

“Justeru, keputusan Jawatankuasa Disiplin tentang Sdr Murali telah dimaklumkan kepada Biro Politik pada 27 April 2011, dan dengan menggunakan kuasa yang diberikan oleh Majlis Pimpinan Pusat, Biro Politik memutuskan untuk menggantung keanggotaan Murali dengan serta-merta,” ujarnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini.

klik tajuk untuk sumber artikel

Saya bersumpah lelaki itu Anwar Ibrahim - Shazryl Eskay

KUALA LUMPUR 28 April - Ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah hari ini bersumpah atas nama Allah bahawa lelaki dalam rakaman video seks yang didedahkan oleh beliau adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Shazryl Eskay berkata, beliau sedar akan azab yang bakal dilaluinya di hari akhirat kelak jika tuduhan tersebut adalah fitnah, tetapi beliau yakin dia berada di pihak yang benar.

Pada masa yang sama, beliau menjemput Anwar untuk bersama-sama dengannya bagi melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru Al-As di Bandar Baru Sentul, selepas solat Jumaat esok. - sumber Utusan

Wednesday, April 27, 2011

Haram baca utusan..siapa buat U-turn,siapa pusing cerita?

Ustaz Haron Din dalam Utusan hari ini menegaskan beliau tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan 'mengharamkan' masyarakat dari membaca akhbar Utusan Malaysia bahkan beliau juga turut membaca akhbar berkenaan.

Aiyoo...adakah Ustaz Haron Din pusing cerita atau keadilandaily memang jual nama baik ustaz ni ? Kalau benar keadilandaily yang pusing cerita maka Anugerah Penfitnah dan Akhbar Pemecah Ummah harus ditarik balik dari pejabat Utusan dan diserahkan dengan penuh beristiadat kepada keadilandaily.

Apa ni..ulamak PAS pun korang jual ker? Tetapi jangan takut, ulama'-ulama' PAS yang lain InsyaAllah akan backing baik punya untuk korang. Mungkin akan ada fatwa latest baru lagi untuk menghalalkan kesilapan korang. " tak apa jika akhbar PR yang tulis cerita yang silap kerna tetap berpahala dan dipandang mulia".

BACA AKHBAR PAKATAN RAKYAT REZEKI BERTAMBAH

Tuesday, April 26, 2011

Haram baca UTUSAN- Haron Din

Haram Baca Utusan...Baca Harakah, MalaysiaKini, Keadilandaily, DAPnews, hindraf..anda semua beroleh pahala, berkat dan rezeki bertambah. Dah dekat-dekat pemilihan PAS ni, semakin ramai yang berkebolehan dan confident nak keluarkan fatwa-fatwa yang pelik-pelik..semua nak jadi hero..

KUALA LUMPUR: Umat Islam di negara ini disaran tidak membeli dan membaca Akhbar Utusan Malaysia kerana media tersebut boleh dikategori sebagai “haram” dari sudut Islam, tegas ulama terkemuka tanahair, Profesor Datuk Dr Haron Din Al Hafiz.

Menurutnya, mana-mana media yang menghalalkan amalan fitnah, cubaan mengaibkan orang lain, menggalakkan berlakunya perpecahan umat Islam dan perpaduan kaum adalah haram untuk dibeli dan dibaca.


“Islam adalah agama penyatuan, agama perpaduan, agama yang saling hormat menghormati dan agama yang memberi rahmat kepada sekelian alam.

“Islam menegah amalan menyebarkan berita yang tidak baik seperti mengaibkan orang lain. Hukum Syarak menegah segala amalan yang dibawa oleh mulut atau pun media seperti ini,” jelas beliau.

Kenyataan Haron Din itu disiar dalam akhbar rasmi Parti Keadilan Rakyat, Suara Keadilan yang boleh diperolehi di pasaran mulai hari ini.

Menurut Dr Haron, Al-Quran juga menyatakan “Maka sesungguhnya orang-orang yang suka menyebarkan berita-berita yang keji (menjatuhkan maruah seseorang), maka bagi mereka itu azab siksa di dunia dan di akhirat.

Menurutnya lagi, berdasarkan hukum Fekah yang di sebut dalam kitab Fekah, Manhaji menyatakan, haram ke atas orang Islam menyebarkan berita keji ke atas orang Islam, tidak kira sama ada peritiwa itu benar atau sebaliknya.

“Kalau berita itu palsu ia adalah suatu fitnah jahat yang mengundang bala Allah yang segera. Kalaulah ia benar maka ia membuka ruang fitnah yang mengundang pelbagai keburukan, sedangkan sepatutnya ia menutup perkara tersebut.” jelas beliau.


http://www.keadilandaily.com/?p=12261

Wednesday, April 20, 2011

Kris Dayanti ikon artis Islam bakal melahirkan anak luar nikah

Tahniah untuk kris Dayanti yang baru sahaja sebulan melangsungkan pernikahannya dengan ahli perniagaan Raul Lemos di Masjid Nurul Iman, Hotel Grand Sahid, Jakarta.



Yang lebih MAGICnya, baru sebulan kahwin tapi kris dah ngandung 4 bulan. Bintang tersohor Indonesia ini boleh menjadi ikutan remaja-remaji Malaysia. Pregnant dulu, nikah kemudian. Namanya jer bernikah dalam masjid, bercium bagai tapi perangai...

UUM: Kalau Kedah memang dah tak suka, baik pindah saja.

Ibarat kalau dah meluat dengan penyewa, macam-macam cara nak suruh pindah. Begitulah situasi yang melanda Universiti Utara Malaysia ( UUM ). Kerajaan Negeri Kedah di bawah pimpinan MB Ustaz Norizan menegaskan yang UUM harus menjelaskan bayaran cukai tanah sejumlah RM 1.1 juta, meningkat 10 kali ganda sejak pentadbiran BN walaupun di rayu oleh naib Canselornya. Sebelum ini UUM sudah pun menanggung masalah bekalan air yang memaksa pihak pengurusan membelanjakan sejumlah RM 90 ribu sebulan untuk mengangkut air menggunakan lori tangki.

PAS Kedah mungkin lebih memikirkan sekolah-sekolah swasta tajaan PAS berbanding Universiti Awam.


Ikhlas kawan cakap pada UUM, baik korang pindah ajer. Kalau tuan punya tanah dah tak suka, menyampah, meluat tengok muka korang, tunggu apa lagi..Angkat kaki la. Pindah aje kat negeri Perak ni.Tanah luas terbentang, tak ada masalah air, pentadbiran negeri pun sokong. Kalau buat kat Daerah Taiping lagi kawan sokong. Perak pun dalam zon Utara juga.

Kebanyakan ( tak semua ok ) penuntut universiti awam adalah penentang kerajaan..sekarang korang tengok apa ulama korang dah buat. Nak membina memang payah, tapi nak menutup senang aja. Kat Kelantan sana, UMK dengan HUSM tu hasil tangan siapa ? Nik Aziz, Husam Musa ? Sendiri jawab la...

Bukan menangguk di air yang keruh. Buat orang Kedah kalau terguris, kawan minta maaf awal-awal kerana UUM itu letaknya dalam negeri Kedah. Sebagai penumpang, kalau bos segala tuan rumah dah tak suka, nak buat macam mana ? Angkat kaki saja lah...

Tuesday, April 19, 2011

Patut lah PKR tewas di Sarawak ......rupa-rupanya...



Calon PKR Zulhaidah ( duduk di depan dan bertudung ) yang betanding di kawasan Lambir..Tengok tu tengah pegang lilin..Nak menang punya pasal, kira halal lah..


Awal bulan March 2010, masa tu Fuziah Salleh masih lagi menjadi Pengarah Pilihanraya PKR, aku diminta untuk membantu PKR Sarawak membuat persediaan menghadapi PRN Sarawak. Team kami hanya bertiga. Hj. Ismail sebagai Pengarah Operasi, Kak Aishah Lamsah sebagai Pengarah Gerakkerja dan aku dari Unit Data.

Sebulan sebelum berlepas, Fuziah Salleh meneyerahkan kat aku Daftar Pemilih Sarawak yang terbaru pada masa itu. (Setakat Disember 2009). Itu saja modal aku kalau nak buka temberang. Pasal politik PKR Sarawak, aku tak tau. Dan aku tak mau tau. Aku bukan buat kerja untuk individu, tetapi untuk parti.

Prinsip aku ialah…kalau nak menang perlu ada kekuatan diri, bukan diatas kelemahan orang lain atau menumpang kekuatan orang lain. Kalau di Semenanjung, PKR boleh menumpang kekuatan jentera Pas, tapi di Sarawak…Pas pun lemah. Dan bila tiba di Kuching, aku dapati..PKR Sarawak lebih teruk dari yang aku jangkakan.

PKR Sarawak mempunyai ramai pemimpin yang professional, tapi mereka ini terpaksa tunduk kepada warlord yang terdapat di Sarawak. PKR Sarawak berpecah kepada 4 kem.

Pertama kem Haji Baha (Calon Tupong). Kedua, kem Dominique Ng.(Padungan) Ketiga kem Abang Zul (Saribas) dan keempat, warlord Iban yang masing-masing mahu jadi taiko. Itu sebabnya mengapa Baru Bian dipilih menjadi Pengerusi PKR Sarawak walaupun dia dari minoriti Orang Ulu.



Hari pertama bengkel, hanya dihadiri oleh orang-orang dari kem Haji Baha dan kem Iban. Baru Bian juga ada disana. Dan satu perkara yang menarik bagi aku ialah, mereka memperkenalkan diri sebagai bakal Calon. Fuiyo!!

Serius bro!! Kerusi tu depa punya!!

Aku tanya kat depa, macam mana kalau mereka tidak terpilih sebagai calon dalam PRN nanti? Depa jawab depa akan tetap jadi calon. Kalau tak dapat jadi calon PKR, depa akan jadi Calon Bebas.

So, bagi kepimpinanan PKR Sarawak, wala’ kepada parti adalah perkara terakhir. Dan mereka telah buktikan!!

Ramai dari pemimpin PKR Sarawak dalah dari SNAP ataupun yang kena reject dari PBB. Oleh kerana mereka ini melompat dari SNAP masuk PKR, mereka tidak dipanggil ‘katak’.

Haji Ismail memberikan taklimat tentang jentera dan strategi manakala Kak Aishah menerangkan tentang gerakkerja yang perlu dibuat. Bila tiba giliran aku, aku menerangkan tentang bagaimana hendak mengenali pengundi. Simple saja.

Aku tak ada persediaan yang perlu dibuat lebih awal. Aku cuma bawa software dan selebihnya dibuat secara impromptu. Dan hari itu aku ambil DUN Ba’ Kelalan sebagai contoh untuk mengisi slot aku yang dipanggil ‘Step-by-Step to Win An Election’. Dan aku minta Baru Bian membantu aku, sebab itu kawasan dia.

Soalan pertama: “Do you want to win?” Kalau jawapannya ‘Yes”, aku teruskan. Kalau setakat nak meningkatkan undi…nak berdakwah…dan menegakkan demokrasi…go to hell. To contest is to win. Kalau masuk bertanding dan mengharapkan kekalahan, go to hell.

Kemudian perkara kedua; Memahami gelanggang pertarungan. Kalau nak bertanding, tapi nama kampung pun tak tau. Nama rumah panjang pun tak tau, itu untuk calun payung terjun. Nak menang..lambung buah dadu. Tapi kalau nak jadi wakil rakyat, kena faham segenap pelusuk kawasan, kenal setiap Tuai Rumah, dan kenal setiap pengundi. Ini Sarawak, bukan Petaling Jaya.

Aku tak pernah pergi Ba’ Kelalan, tapi aku ada data siapa dan berapa pengundi baru di Bario, Semadoh atau Sukang. Berapa ramai pengundi muda bawah 40 tahun di rumah panjang di Long Sebangang. Aku tau nama mereka, aku tau tarikh lahir mereka. Yang diperlukan hanyalah bagi petugas parti pergi berjumpa mereka. Dan jangan tunggu bila dah pilihanraya baru nak buat kerja ni.

Dan tahniah kepada Paul Bian, pengurus kempen Baru Bian. Aku tau dia buat kerja sebab dia terus menghubungi aku selepas bengkel. Dan itu sebabnya mengapa aku begitu yakin PKR boleh menang di Ba’ Kelalan sebab depa buat kerja.

Sebelah malam, aku dijemput oleh Team Dominique Ng ke rumahnya. Ada kenduri. Dan kami pun pergi walaupun Haji Baha marah. Haji Baha tak bagi kami berbaik-baik dengan Dominique. Esok paginya, gambar kami keluar dalam suratkhabar. Yang tu pun jadi modal politik untuk kepimpinan PKR Sarawak!! Teruk Fuziah kena marah.



Perempuan comel yang berdiri ditengah-tengah itu ialah Zulhaidah, calon PKR Lambir. So, Dominique juga punya kekuatan sendiri. Apabila Dominique disingkir dari Padungan, bukan Padungan saja yang terkesan, tetapi merebak hingga ke Sibu dan Miri. Itu sebabnya mengapa aku tak menaruh harapan bagi kawasan bercampur yang ditandingi PKR, sebab ramai yang kecewa bila Dominique disingkir. Dan Dominique sendiri adalah contoh mengapa aku kata tidak ada orang PKR Sarawak yang sedia wala’ kepada parti.

Penyingkiran Dominique ada kaitan dengan hubungan Haji Baha dengan Azmin. Tambahan pula Dominique tidak menyokong Azmin semasa Pemilihan PKR 2010. Dan politik Azmin ialah dia akan mencantas sesiapa saja yang tidak menyokongnya. Macam politik Umno.

Keesokan harinya, hari kedua bengkel. Hari ini, kem warlord Iban pula dan kem See Chee How. Sebelum bengkel bermula, aku diberitahu, ada SB dalam bengkel. Rupa-rupanya, orang yang dikatakan SB itu juga adalah pemimpin Cabang. Dan dalam PRN yang baru selesai, dia bertanding atas tiket PKR. ha.ha.Orang yang dikatakan SB itu ialah Dr. John Brian Anthony (calon Meluan)

Aku tak heran, sebab aku sendiri pun ada yang kata SB…ejen Umno.

Hari kedua, aku pilih DUN Krian sebagai contoh bagaimana nak menang pilihanraya. Aku pilih DUN Krian sebab Ketua Cabangnya bersungguh-sungguh nak menang. Sampai jumpa aku kat hotel minta aku gunakan DUN Krian sebagai model. ( Ketua Cabang ini tak tau kemana hilangnya, mungkin tewas dalam Pemilihan 2010.)

DUN Krian bukanlah DUN favourite. Kalau ikut senarai DUN tumpuan, Krian jatuh nombor 18. dan kalau Krian boleh menang, DUN lain juga ada harapan untuk menang..tapi yang betul-betul buat kerja hanyalah Ali Biju. Ali Biju buat kerja dilapangan, itu sebab aku tak tau. Dan dia menang besar di Krian sebab dia buat kerja.

Dalam perjalanan balik ke KL, Hj. Ismail tanya aku. “Ada peluang tak menang di Sarawak?”. Aku kata, “Kalau menang lagi susah. Belum menang pun dah bergaduh, macam mana kalau menang nanti?”

Selepas Pemilihan PKR 2010, selepas Azmin menang sebagai Timbalan Presiden, Fuziah Salleh disingkir dari Pengarah Pilihanraya. Dan bila Azmin mengambil alih tugas Fuziah untuk PRN Sarawak, Azmin melakukan lebih banyak blunder.

Aku tau, kalau aku tulis benda ni sebelum PRN Sarawak…orang akan kata aku nak sabotaj PKR. Dah tentu aku kena kutuk macam Raja Petra. Dan bila aku tulis selepas PKR tewas teruk di Sarawak, mesti ada orang kata “aaahhhh…sour grapes”.

esok aku sambung……..

Betul ka SNAP ejen Umno?

Siapa George anak Lagong…Calon Bebas yang menang di Pelagus?

Sumber Malaysia Times (klik tajuk untuk ke artikel sebenar)

Monday, April 18, 2011

Rakyat Perak tak sambut Hari Keputeraan Sultan Perak

Kawan mengucapkan selamat menyambut hari Keputeraan buat DYMM Baginda Sultan Perak, Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Yusuff Izzuddin Shah Ghafarullahu-Lah.


Kawan selaku rakyat negeri Perak menjunjung kasih dan berdoa agar pemerintahan tuanku dilimpahi kemakmuran dan kestabilan hendaknya.

Malam tadi, kawan seisi rumah mengunjungi pekan Kuala Kangsar. Meriahnya keadaan di sana dengan pertunjukan bunga api, Pertandingan lampu punjut dan pertandingan bot berhias. Seronok rasanya melihat akan hamba rakyat turut sama memriahkan sambutan ulang tahun tuanku.

Namun begitu, hanya Kuala Kangsar yang menyambut Hari Keputeraan Baginda, sedangkan di Taiping, tiada suasana langsung. Boleh dikira mungkin tak sampai sepuluh premis yang mengantung bendera negeri. Seolah-olah, Taiping bukan berada dalam jajahan negeri Perak. Malah premis KERAJAAN pun haram tak nak mengantungnya. Eiii...apa sudah jadi dengan orang Perak ni. Bandar- bandar yang lain, kawan tak tahu.

Suasana ini tidak berlaku di tahun 90'an, semua kedai di bandar paham-paham sendiri mengantung bendera di luar premis. DI tengah bandar, maaf cakap le ye, cuma pejabat UMNO bahagian Taiping jer yang mengantung bendera. Pejabat DAP, hanya nampak bendera DAP jer.

Mujur sekolah-sekolah ada gantung bendera.

Ini bukan fitnah tapi kenyataan..kalau tak percaya, esok kawan upload gambar kat deme-deme.

Majlis Pebandaran Taiping..apa ni, tidur ka???

Saturday, April 16, 2011

Pehin Seri harus tepati janji, segera berundur demi BN

Tahniah kepada BN kerana masih lagi mendapat mandat dari rakyat Sarawak.

Rakan kawan dari Kuching memberitahu dalam chatting facebook, kerusi di kawasan Kuching, BN tewas semua kerusi. BatU Kawah, Pedungan, Batu Lintang ( PKR menang ), Kota Sentosa,...

Kata si rakan tadi..hal ini berlaku kerana masyarakat Cina merasa tertipu dengan spekulasi pengunduran Taib Mahmud. Bermula sejak 1999, kemudiannya spekulasi pengundurannya tahun 2006 tetapi masih belum menjadi kenyataan. Masyarakat Cina sudah bosan menunggu. Bukan mereka minta orang cina jadi KM, tetapi biarlah pemimpin negeri itu bertukar agar angin baru menghembus politik Sarawak.

DAP yang bijak meresap masuk ke minda saki baki masyarakat cina yang masih lagi menyokong BN memukul gendang dan mencanang perubahan pucuk pimpinan Sarawak sebenarnya hanyalah retorik dan lakonan Taib Mahmud sahaja. ' Undi BN = Undi Taib '.

DAP bijak mempergunakan Nik Aziz dan Hadi Awang untuk turun ke BumI Kenyalang padahal mereka sudah tahu PAS memang belum di terima di Sarawak. Kedatangan kedua-dua tokoh PAS ini meningkatkan undi DAP di Kuching. Terima kasih tok guru ....

DAP sengaja membiarkan perebutan kerusi PKR dan SNAP yang menyaksikan snap akhirnya bertanding juga di tempat PKR dan sebaliknya kerana sudah menyangka PR akan tewas di Sarawak. Jelas DAP adalah parti yang sangat bijak dan licik. DAP hanya mahu bertanding di kawasan bandar sahaja berbanding PKR yang mahu menyapu bersih semua kerusi termasuk di pendalaman. Kenapa DAP tak minta bertanding di pendalaman ?
Kerana mereka tahu, mereka kan kalah dan sudah tentu DAP akan dipersalahkan jika PR gagal merampas Sarawak dari BN.

DAP SUDAH TAHU PAKATAN RAKYAT AKAN TEWAS DI SARAWAK.


Cerita member tadi, BN mesti berubah dengan segera bermula dengan PENURUNAN Pehin Seri dari tampuk kerusi Ketua Menteri secepat mungkin. Bahkan katanya, terdapat ramai bumiputera Sarawak yang mengundi DAP bukan kerana mereka tidak suka pada BN tetapi mereka benci pada Pehin Seri.

Friday, April 15, 2011

1M, 5M, 10M...harga untuk pengakuan Raja Petra

Pernahkah anda dengar ungkapan ini ?

"antara ular dan ******, jika aku jumpa, aku akan bunuh ***** dulu"

Raja Petra boleh kawan labelkan sebagai ***** kerana cakap dan kenyataan beliau memang boleh berubah mengikut angin.Memang tak boleh pakai.

Sana sini kedai kopi, kedai gunting rambut, workshop, hatta kantin makan ofis pun dok bercerita pasal Raja Petra ni. Ada beberapa kisah yang kawan ingat dan kawan nak kongsi dengan anda.

Kisah pertama di satu kedai kopi, seorang fanatik PAS menjatuhkan hukuman rejam sekiranya Raja Petra beliau temui. Katanya tentunya BN dah bayar berjuta-juta RM untuk Raja Petra. Rakan beliau yang semeja tanya dia balik, mana dia tahu yang BN bayar duit, si Fanatik PAS ini kata itu sudah tentu berdasarkan track record Raja Petra mudah di beli dengan wang.. Rakan beliau pun menyindir, jadi selama ini, memang benarlah Anwar bank-in duit kat Raja Petra tiap-tiap bulan. Di sebabkan dah 4-5 bulan tak bank-in Raja Petra pun senak perut lalu pecah lubang. Si fanatik ini pun diam tak komen apa-apa.

Kisah kedua di sebuah klinik terkenal di pekan K. Doktornya yang berbangsa india memang kaki berborak. Kalau kita bertemu dengan dia kerana masalah kesihatan, kurang-kurang 20 minit diajak berborak sampai pembantunya terpaksa mengingatkan si doktor ni ramai lagi pesakit yang menunggu di luar. Macam-macam hal dia bercakap termasuk lah hal politik. Doktor ini dengan bangganya mengangkat Raja Petra sebagai hero Malaysia kerana keberaniannya mendedahkan isu yang sangat besar ( kes Altantuya )

" I'm salute him, He is real hero. He like Hang Jebat, great journalist and real nationalist "

memang sah si Doktor ni penyokong Anwar. Baru baru ni, rakan kawan ada mendapatkan rawatan di klinik doktor berkenaan. Bila di sebut nama Raja Petra, masam kelat wajah si doktor ni, " he is liar, cheater " dan sumpah seranah macam-macam lagi. Lantak ko la doktor, Kawan dari dulu memang berbulu dengan Raja Petra ni..

Hari ni cakap lain. esok mungkin cakap lain..

Tuesday, April 5, 2011

Pegawai Kastam mati jatuh bangunan SPRM : tak nak tubuh suruhanjaya siasatan di raja ker ?

Seorang pegawai kastam yang disiasat oleh SPRM berhubung kes rasuah yang tengah 'hot' sekarang ini didapati mati dipercayai terjatuh dari bangunan SPRM hari ini.

Tak Nak tubuh Suruhanjaya Siasatan Di Raja ker? Tak dengar pun pembela-pembela Mendiang Teoh Beng Hok dan mendiang S. Kugan keluarkan apa-apa statement. Kakak yang bertudung dan abang-abang yang berketayap pun diam aje.

Mungkin kerana si mangsa ini melayu kut dan beragama islam, tu sebab tak ada siapa pun yang ambil peduli. Beginilah nasib bangsa ku.

Apa-apa pun semoga roh Allahyarham di cucuri rahmat oleh Allah SWT.

klik tajuk untuk artikel penuh.

kematian Teoh harus disiasat..Video seks anwar..err tak payah lah kut..




Tak Payah la korang nak paksa-paksa. Sampai bila-bila pun dia tak dia orang tak mau tubuh Badan Siasatan Di Raja punya. Siapa saksi penting yang bakal hot nanti jika kes di siasat oleh suruhanjaya ini. Sudah tentulah penyambut tetamu dan pak guard hotel berkenaan. Bukti apa yang paling dicari? tentulah rakaman CCTV hotel tersebut.

Berani kerana benar boss !! Jangan bila kena kat orang kelam kabut nak tubuh siasatan di raja. kalau kena kat diri sendiri, tak mau pulak

Dato Seri Anwar Ibrahim ' Manusia Anugerah Tuhan ?

Buat rakyat Malaysia : Mari kita tangkap ' Datuk T ' !!

Karpal Singh memberitahu orang ramai boleh menahan trio ' Datuk T ' setelah beliau melihat pihak polis gagal menjalankan tanggungjawab dengan sebaik mungkin. Datuk Syazril Eskay Abdullah, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan Datuk Shuib Lazim masih lagi bebas meskipun video seks yang melibatkan seorang pemimpin pembangkang sudah memasuki fasa baru yang kini berada di laman YouTube.

Biarpun wajah pelakon lelaki berkenaan hampir 99.9% sama dengan pemimpin berkenaan, namun tuan punya diri masih berterusan menafikannya. Pada kawan, hanya beliau, lelaki yang berseluar jeans, China doll dan Allah Taala yang mengetahuinya.

Kawan pinta pada pendokong dan penyokong beliau agar dapat mencari 'pelakon sebenar', lelaki yang berseluar jeans dan si china doll itu dengan secepat mungkin untuk didedahkan perkara yang sebenar. Dengan cara ini, mungkin reputasi beliau akan dapat dipulihkan dan menjadi satu 'poison bullet' untuk BN.

Saturday, April 2, 2011

blog perkauman tahap gila baban..tkasih badut rakyat tolong hebahkan

Satu blog yang tak berapa glamer macam blog kawan bakal meletup-letup kerana menampilkan imej 'copy n paste' yang memang gila tahan baban. Memang kronik otak si'bloger ni, kalau dah racist macam tu. Interlok guna perkataan Pariah, dia marah tapi kalau label UMNO pariah, geng-geng dia tak marah pulak. Korang tengok la sendiri gambar yang kawan upload ni. selebihnya korang klik kat tajuk untuk ke blog berkenaan. Cepat tengok kat blog dia,nampak gaya tak lama lagi,off la blog dia tu. Terima kasih pada Badut Rakyat yang mendedahkan penghinaan ini.

SAH, nama Allah akan diguna pakai oleh agama lain jika Anwar jadi PM !!

Kawan bukan fitnah, tapi ini betul-betul. Tuan Guru Pak Syeikh Anwar Ibrahim akan memberi hak milik nama Allah pada penganut agama kristian jika beliau ditabalkan menjadi PM.

Dalam petikan ucapannya dari malaysiakini.com

"Tak perlu gaduh soal ini, itu hak masing-masing, dalam 'Al Kitab' pakai Allah, (itu) hak orang Kristian, Bidayuh , jangan gaduh, yang gaduh ini sebab dia tak faham, yang tak faham ini Barisan Nasional, kalau tak faham tak boleh perintah, kita kena ubah pemerintah bagi yang faham perintah," kata Anwar ketika bertemu dengan masyarakat Bidayah di Kampung Paon Sungai Rimu, Serian semalam.

"Nabi orang Islam Nabi Muhammad, bapa Muhammad namanya Abdullah, nama Abdullah itu sebelum Islam, sebab Nabi belum ada nama sudah ada Abdullah, maknanya hamba Allah, 60-70 tahun sebelum Islam, jadi macam mana kita boleh kata orang Kristian tidak boleh pakai nama Allah, dia (BN) tak pakai otak sebab dia tak faham sejarah," kata Anwar.

haiyoo..jangan nak samakan indonesia dengan Malaysia. Di Malaysia jika sebut melayu, pastinya Islam. Jika sebut Allah, pastinya merujuk Islam. Biarlah di negara lain nak guna formula apa pun, tapi bukan semua cara dari luar kita boleh guna pakai.

Biarpun andai satu hari nanti jika bro Anwar ni menang jadi PM, kawan sampai mati tak kan redha jika agama lain guna nama Allah. Korang ahli politik memang restu dan tak kisah, sebab korang jaga periuk nasik korang. Tu sebab bila Adun Teja( Perak )Chang Lih Kang bagi salam masa ceramah kat rumah kawan minggu lepas, berderet pak-pak lebai jawab salam dia. Pak Imam yang turut join ceramah tu bukan setakat tak menegur malah macam berbangga pulak bila YB kafir ni bagi salam semasa memulakan ceramahnya. Bila kawan tanya (konon nak berbincang) dengan pak-pak ustaz yang kawan kenal, kawan pulak dikata naif dan tak tau mengaji hukum hakam.

Selepas ni, besar kemungkinan ucapan Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh juga bukan lagi untuk umat islam sahaja. Semua penganut agama lain pun boleh guna.

Friday, April 1, 2011

skandal video seks: apa perlu rakyat jadi hakim?

Suara rakyat, suara keramat..ayuh daulatkan ketuanan rakyat. Jatuh bangun pemimpin adalah dari rakyat, adanya pemimpin kerana rakyat. Rakyat didahulukan, reformasi dikekalkan. KEMBALIKAN KUASA RAKYAT, HAK RAKYAT... Jika anda adalah pengikut setia siri-siri ceramah PKR dan PAS sekitar negeri Perak, pasti slogan yang kawan taip di atas selalu anda dengar. Kata-kata penuh bersemangat, bertenaga dan lantang terpacul dari mulut pemimpin-pemimpin muda PR. Mereka begitu cergas memaksa penubuhan Suruhanjaya Di Raja sewaktu skandal video VK Lingam, dan kerajaan Pak Lah akur. Kesannya BN hampir telungkup pada PRU 12. Malah 'pendedah' video berkenaan turut menerima upah sebagai ahli parlimen. Begitu juga dengan kematian tragis Teoh Beng Hok, dengan pantas satu badan siasatan serupa telah di tubuhkan. Tetapi tidak untuk video seks pemimpin pembangkang ini..Senyap sunyi !!! Hanya ada majlis ceramah dan solat hajat sahaja. Malah mereka menolak sama sekali penubuhan suruhanjaya ini. Pada kawan, mungkin ada perlunya rakaman video berkenaan di upload ke youtube. Biar semua rakyat tengok,biar semua rakyat jadi hakim. Nik Aziz pun boleh tengok juga kalau deme nak. Kuasa Rakyat le katakan. Benda ghope ini, kalau tak betui, jadi fitnah. Tapi kalau betui, fasik lah kita jika masih lagi dipimpin oleh pemimpin yang berzina. Kawan tak kata pemimpin tu yang buat, tapi setiap kali hati ini berdetik, sungguh ke dia yang buat ataupun fitnah. Konpius..konpius..!! Setakat ini, dah bermacam-macam versi cerita dari akhbar2 pro BN dan PR. hai..jadi berdosa kita menfitnah orang setiap hari.