Tuesday, January 18, 2011

isu Azan: dah minta maaf pun jadi salah ke?

Pemimpin Pakatan Rakyat, Tony Pua menyifatkan Barisan Nasional (BN) mengamalkan 'double standard' berhubung isu azan sebuah masjid di Lembah Pantai ekoran aduan yang dibuat oleh seorang ahli MCA akhir tahun lalu. Isu ini tentu akan dipanjangkan jika pelaku itu adalah pemimpin Pakatan Rakyat. Kerana isu ini melibatkan ahli MCA, maka akhbar utama tidak mensensasikan isu ini sebaliknya jika Pemimpian PR yang terlibat.

Menteri Besar II Selangor, Teresa Kok pernah ditahan di bawah akta ISA kerana pernah meminta sebuah masjid di Puchong tidak melaungkan azan dengan menggunakan pembesar suara. Teresa yang dibebaskan seminggu kemudian menafikan kenyataannya itu. Beliau juga disokong oleh AJK masjid tersebut.

kata kawan..dia sudah minta maaf sudahlah,lain kali jangan ada orang lain yang buat.
Teresa Kok tak pernah minta maaf walaupun ada bukti dia yang keluarkan kenyataan.

Isu ini pada kawan dihebahkan mungkin kerana pengadu ialah ahli MCA. Sebab tu banyak blogerz proPR kasi taruk dulu. Kalau pemimpin kafir DAP atau PKR yang mengadu mesti ada tok serban dan tok jangoat yang join piket mempertahankan pengadu ni. Nik Aziz pun akan mengeluarkan fatwa yang ter'latest' nak sokong pengadu ni.

Semua tu politik bro..kawan tengok ini macam taburan peluru pump-gun yang dilepaskan pada Najib tapi malangnya peluru tu kejar balik orang yang menembaknya.

Macam mana surat yang sulit itu boleh terdedah? Macam mana blogerz pro PR boleh dapat surat tu ? Tapi mujur juga terdedah, boleh kita tau ada juga yang tak suka suara azan.

Ini mungkin satu strategi 'underground' pihak di sebelah sana tapi pelan tak cukup cantik..cuba lagi bro..nice try..

klik tajuk untuk artikel pautan..

No comments:

Post a Comment