Friday, January 14, 2011

Anwar pembohong pasal Minyak !!!!!!


Kenapa harga minyak di Malaysia mahal pada hal Malaysia pengeluar minyak dunia? Indonesia takde minyak ke kat dalam buminya ? Minyak Malaysia banyak berbilion-bilion dolar USD ? Brunei rangking ke berapa negara pengeluar minyak dunia ?Yang terbaru... Betul ke Minyak kat Kelantan sampai 7 keturunan pun tak abis..


Semua soalan yang tu ada dalam debat perdana di antara Anwar dan Sabbery Chik tahun 2008.

Semua jawapannya ada kat atas..Cuba tengok berapa ranking Brunei..Tiada, Malaysia lagi lah tak de. Indonesia manarik diri dari OPEC ni kerana dah kurang minyak tapi masih berganda-ganda jumlah simpanan minyaknya dari Malaysia. Thailand dan Vietnam pun banyak minyak juga.
Kenapa minyak kat negara jiran mahal? Sebab pemerintah mereka tidak mengenakan subsidi walaupun negara mereka juga pengeluar minyak. Mengapa harga minyak kat Malaysia naik juga walaupun ada subsidi ? Ini adalah kerana untuk menapung keperluan asas lain yang juga memerlukan subsidi seperti pendidikan ( RMT, Biasiswa, bantuan Sekolah Kerajaan dan Sekolah Agama ) dan komoditi lain seperti tepung dan gula.
Anwar pandai hanya sebut bab minyak, tapi tak sebut pula budak-budak sekolah yang dapat RMT, KWAMP. buku teks free, biasiswa...Dia cakap pakai hentam saja bukannya berasaskan fakta. Ala, orang kampung bukannya nak semak pun.
Sebenarnya, ada penganut Pakatan Rakyat pun tak berapa percaya dengan cereka buku jingga 100 hari pakatan Rakyat tu. Ada yang bertanya, cukup ker rm19 Billion nak cover 1 Malaysia. Sedangkan EXCO kat selangor pun dapat geran tahunan sejuta seorang di samping gaji+elaun, rm 32 ribu.
Anwar yang sinonim dengan ayat saya ada bukti pastinya akan kelentong habis-habis dengan orang kampung. Tapi yang peliknya, lawyer, doktor dengan pensyarah U pun kena kencing jugak.

No comments:

Post a Comment