Friday, December 31, 2010

Bertuahnya Teo Nie Ching bila AJK masjid sokong baju senamrobiknya


Pengurusan Masjid Taman Cheras Jaya berpendapat pihaknya tidak melihat adanya sebarang masalah dengan pakaian Ahli Parlimen Serdang yang menyertai program senamrobik di pekarangan rumah ibadat itu meskipun pemimpin-pemimpin Umno menyifatkan tindakan itu telah mencemari kesucian Islam.

“Kami tidak ada apa-apa masalah sama sekali dengan pakaian YB Teo,” kata pengerusi jawatankuasa Masjid Taman Cheras Jaya Azman Idris hari ini.

Dalam kenyataan yang dilihat menolak kritikan disiarkan akhbar Umno yang dibawa sejak semalam, Azman menjelaskan, menutup aurat terpakai kepada umat Islam sahaja.


“Menutup aurat terpakai hanya kepada Muslim. Jadi, isu menutup aurat tidak terpakai kepada YB Yeo,” kata beliau.

Malah kata beliau, pihaknya hanya mengadakan aktiviti itu di tempat letak kereta, bukannya dalam masjid sebagaimana dijadikan isu semata-mata.

“Saya tidak melihat ada apa-apa masalah dalam isu ini,” tambah beliau sambil menjelaskan, sesetengah wanita Islam yang menghadiri karvinal Maal Hijrah pada 12 Disember lalu juga tidak menutup aurat. Program itu diadakan sempena karnival tersebut.

“Ada yang mengenakan jeans yang ketat. Tetapi kami tiada masalah,” katanya lagi.

“Kami ada meletakkan papan tanda mengatakan sila menutup aurat. Tetapi, kami tidak menguatkuasakan kerana ia tanggungjawab individu terbabit. Kami hanya boleh menggalakkan (mereka berbuat demikian),” kata beliau.

Nampaknya peraturan yang menyuruh pengunjung masjid berpakaian menurup aurat dan mengenakan tudung kepala tidak lagi relevan di selangor. Rakyat selangor bertuah kerana memiliki pengerusi dan AJK masjid yang bersikap terbuka seperti masjid Taman Cheras Jaya ni. betapa mudahnya pengerusi jawatankuasa Masjid Taman Cheras Jaya Azman Idris mengatakan hanya orang islam sahaja tertakluk menutup aurat di perkarangan masjid manakala orang kafir tak tutup pun takpa,nak bertelanjang pun ana tak kisah.

Ingatlah, Azab Allah akan tiba kerna kamu mempermainkan rumah Allah yang suci. Kamu tunggu rakyat selangor..Ingat, jika musibah itu datang, ia tidak mengenal yang individu yang beriman ataupun sebaliknya.

seksi masa senamrobik di perkarangan masjid-Nik Aziz memang tak faham apa-apa pun!

"Adalah tidak salah dalam Islam pihak tertentu mengadakan kegiatan dalam rumah ibadah orang Islam, kerana zaman Nabi Muhammad s.a.w dahulupun, ada orang kafir masuk (kawasan) masjid kerana ia menjadi pusat segala kegiatan termasuk politik," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu, di Kota Bharu hari ini.

"soal berpakaian menutup aurat atau tidak adalah perkara kedua yang perlu diperbetulkan"

Semua orang dah agak akan maklumbalas tok guru dalam isu ini. Beliau akan seboleh-bolehnya mempertahankan siapa pun politician kafir yang masuk masjid. Teo Ning Ching ni bukan kali pertama masuk masjid. Dulu dengan tak pakai tudung selambe jer berucap depan mimbar. Turut bersekongkol dengan kafir ni sudah pastinya pengerusi dan AJK masjid berkenaan.

Asal pergi ngadap tok guru jer boleh settle masalah. Teresa Kok dalam masjid negara tak de pulak di sentuh beliau. Mungkin beliau akan kata yang nak berdemo pun boleh kat masjid tak kisah la kalau kafir pun yang jadi tali perutnya.

Selamat Tahun Baru 2011

Thursday, December 30, 2010

Bila cuti Umum Malaysia Juara AFF Suzuki pun jadi bahan politik..

Kawan tak faham la apa yang buat Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Negeri Kelantan, Datuk Nik Mohd Amar Abdullah, tak puas hati pasal pemberian cuti umum berikutan kejayaan skuad bolasepak Malaysia menjuarai AFF Suzuki di Jakarta malam tadi. Beliau mempertikaikan pemberian cuti berkenaan pada hari Jumaat bukannya hari ini Khamis.klik tajuk untuk untuk paparan berita sebenar

Ini dia tuduh Najib berat sebelah le ni konon-konon boikot kelantan..Mengapalah ada ahli politik yang bengap macam ni kat Malaysia ni!

Woi Pak NIK, Bukan setakat Kelantan jer, Terengganu dengan Kedah pun sama juga. Kedah ambil cuti hari Ahad. Ada diorang bising? Kalau orang politikkan isu banjir awak marah. Kelantan boleh pilih cuti hari ini. Tapi dasar sekolah tak habis, semua benda nak jadi modal politik.

Kami faham,memang ada pemain dari kelantan mewakili team negara tapi tak payahlah di ungkit-ungkit perkara tu. Kelantan nak cuti sehari ker,seminggu ker,itu kerajaan negeri buat keputusan la.

Tahniah buat Skuad negara kerana berjaya menjuarai AFF Suzuki 2010 walaupun berhadapan dengan demontrasi dari rakyat indonesia yang fanatik , hanya training tepi kolam renang, bergerak ke Stadium BUng Karno dengan menaiki kereta perisai tentera dan beraksi tanpa seorang pun penyokong Malaysia di stadium. Tahniah Harimau Malaya!!!!!!

Monday, December 27, 2010

filem Namawee tentang 1 malaysia jadi pertengkaran kaum dan agama

Filem pendek usaha hantu media, Namawee untuk mereka filem berbahasa mandarin di laman video youtube menjadi medan melepas geram pen komen melayu, islam dan cina kafir sampai kawan tak sanggup membacanya.
Antara komen yang '18sg' yang kawan kopi..( ada byk lagi komen yg ganaz2 )klik tajuk untuk menonton filem berkenaan.

Suara Namewee jauh lebih merdu dari bunyi yang di keluarkan dari masjid kamu itu ! Siang malam asyik berteriak meminta tolong ! macam org gila ! perangai aneh!
dorawongyenyen1 5 days ago 11 dorawongyenyen1 5 days ago 11

@dorawongyenyen1 fuck u!

kenapa kau menghina azan....kami orang islam takde menghina agama anda...
kita janganlah bergadohhh kite kan satu malaysia india,cina n melayu adalah satu malaysia ...kita mesti besatu padu dan hormat-menghormati ....tidak semua india jahat,tidak semua cina jahat dan tidak semua melayu jahat...jadi bangkitlah semula demi untuk 1 malaysia!!!

zussthemusic 2 days ago zussthemusic

dorawongyenyen1 HISAP LU PUNYA MAK PUNYA LANCAU HAHAHAHA
pencai 3 days ago pencai

hahah namewee babi!
haha... aq tau lu mesti takot dgn melayu!
sedarlah cina babi!
lu dtg menumpang negare org melayu!
lansi punye cina!
berak x basuh.
hahahaha
cina takot dgn melayu la..
hahaha
adamafif17 3 days ago adamafif17

penembak laser hijau ke arah Markus, penjaga gol Indonesia sudah di kenal pasti


Sunday, December 26, 2010

Pengerusi PTPTN akan jadi punca mengapa BN kalah


Kawan rasa tak patut la Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN), Datuk Ismail Mohamed Said, yang juga merupakan Ahli Parlimen Kuala Krau mengeluarkan kenyataan 'kalau tak nak, pulangkan saja' berkaitan isu pelajar yang mendapat pinjaman Ptptn walaupun tidak memohon.

Kenyataan itu terlalu pedas. Apalah salahnya kalau beliau mengeluarkan kenyataan yang lebih manis dan lembut. Rakyat tengok tau..golongan muda yang bakal mengundi kali pertama juga tengok. Mengapalah di lantik si Panas Baran jadi bos PTPTN ni.

Jangan la sebab ramai yang tak nak bayar loan, semua orang kena marah..bongok betul la dia ni. Ini salah PTPTN juga,lemah pengurusan..apa daa

Tukang tilik cina ramal Nurul Izzah jadi PM

Seorang tukang tilik berbangsa cina yang 'top' meramal politik negara memberitahu dalam sebuah akhbar plitik bahawa Nurul Izzah bakal menjadi PM sekiranya BN tumbang dalam PRU 13 nanti. Nurul Izzah yang sentiasa menjadi orang tengah surat bapanya dalam penjara dulu kerap membaca surat-surat bapanya di pentas ceramah. Surat2 itu kemudiannya di muta turun ke akhbar rasmi Parti Keadilan Nasional dengan tajuk kolum ' Surat dari Papa'. NUrul yang telah menuntut ilmu politik secara tidak langsung dari keaadaan sejak bapanya di tahan di ramal tokoh paling tepat menjdi PM sekiranya apa2 berlaku ke atas bapanya.

p/s
1. Tukang tilik ni mesti orang PKR.
2. Apa jadi dengan Anwar sebab tukang tilik tu tak ramal dia jadi PM?
3. Azmin macam mana,tak kan nak tengok je budak hingusan melangkau jadi PM!

Saturday, December 25, 2010

Selepas anak, PAS lahirkan pula bapa untuk lawan kerajaan

PAS pada hari ini melancarkan Barisan Pembela Peneroka FELCRA ( BAPA ) yang turut menyamai agenda yang sama dengan dengan ANAK. Heronya masih sama iaitu Mazlan Aliman, bakal Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Hal Ehwal Tanah Rancangan, Kerajaan PR.

Pas yang merasakan golongan peneroka adalah komuniti terbesar melayu sedang cuba meraih populariti undi. Felcra mempunyai banyak gugusan di Perak. Maka tidak hairanlah negeri ini menjadi tapak Bapa memulakan langkah.

Niat deme ni kalau kita tengok mula-mula baik..nak membela masyarakat peneroka,nak menambah baik pentadbiran, menghalang penyelewengan. Tapi, Pas ini bukan bodoh. Ibarat suami menghulur duit berganda-ganda kepada isteri berlainan dengan bulan-bulan sebelum, pasti ada kemahuannya..contohnya nak kawin lagi 1. contoh je lah.

Pas menghasut supaya golongan peneroka Felcra ini berdemotrasi di jalan-jalan nak menuntut itu ini benda yang tak munasabah. Peneroka felcra ini pada sebelum menjadi ahli FELCRA ialah tiada apa-apa..,miskin,habuk pun tak dak. Di Kutip oleh kerajaan, di beri tanah 4-5 ekar seorang dan di tanam getah. Kemudian getah di ganti sawit. Cukup tempoh pajakan, peneroka berkenaan akan di beri pilihan sama ada untuk mengusahakan sendiri ( di beri geran hak milik ) atau meneruskan pajakan lagi. Tiap-tiap bulan, peneroka makan dividen.

Ada peneroka yang gelap mata bila di tawarkan ratusan ribu ringgit oleh doktor bedah, pegawai kerajaan, peguam yang teringgin membeli tanah mereka dan mereka jualkan, Alangkah bodoh mereka ini!

Kawan mencadankan agar golongan ini di pandang serius oleh FELCRA. Golongan ini biasanya akan senyap sunyi bila ada mesyuarat agung malah ada yang tak hadir. Mengapa berbunyi di belakang, sedangkan anda ada peluang untuk menegur FELCRA. Mereka ini golongan tidak bersyukur dan sebenarnya pengecut.

Friday, December 24, 2010

Harunsanni VS Juanda Jaya

Mufti Perak, Tan Sri Datuk Harunsanni Zakaria menegaskan, keputusan majlis fatwa kebangsaan menolak permohonan peguam syarie bukan islam mengendalikan kes syariah di negara ini adalah kekal. Perkara ini adalah bertentangan dengan kenyataan Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya yang mengatakan sebahagian jawatan kuasa majlis menyokong manakala sebahagian lagi mahukan perkara itu diperhalusi. Bagaimanapun Harunssani mengakui keputusan berkenaan BUKAN dengan sebulat suara. Akan tetapi ahli ulama dan mufti yang menganggotai badan itu menyokong usul melarang peguam bukan islam mengendalikan perundangan syariah negara.



Kalau kita fikirkan,bagaimana orang bukan islam mahu mengendalikan kes-kes yang melibatkan mahkamah syariah. Kawan memandang dari segi keuntungan dan maksud tersirat di sebalik peguam kafir terlibat dalam perundangan mahkamah syariah.



1. kes-kes melibatkan anak individu yang memeluk islam manakala pasangannya kekal dengan agama asal. Seringkali kita baca di akhbar, kanak-kanak yang di bawah umur akan mengikut pasangan yang memeluk islam.



2. Perebutan mayat individu yang merahsiakan pengislaman dari keluarga dan rakan.



3. Perebutan harta pusaka antara individu islam ( mualaf ) dengan keluarga ( kafir ).



4. Permohonan keluar islam yang diperintah oleh mahkamah supaya bertaubat dan kembali ke ajaran islam.



5. Permohonan kahwin dengan bukan islam tanpa menukar agama.( kebanyakannya melibatkan warga Sabah dan Sarawak ).



Boleh jadi kaya peguam kafir tadi. Kawan percaya dalam setahun saja, peguam tadi bleh jadi jutawan dan tak menang tangan nak kendali kes. Kita selalu lihat yang pihak yang beragama islam akan menang menetang yang bukan islam jika perbicaraan di mahkamah syariah.

Inilah cara si kafir memasuki cara hidup islam dengan cara yang halus dengan cara menyertai peraturan hidup orang islam untuk merosakkan islam.

kata Harunsani"Ingin saya tegaskan, macam mana orang bukan Islam hendak berhujah (sebagai peguam) sedangan mereka sendiri tidak tahu dan memahami nas al-Quran secara mendalam dan sebelum ini pernah ada masalah berlaku.

"Perkara ini (peguam syarie bukan Islam) tidak perlu dihujahkan. Apabila seseorang itu berhujah (menentangnya) seperti beliau tidak percaya pada Al-Quran," katanya.

Thursday, December 23, 2010

semua ektremis PAS baik,masuk syurga. Langgar orang pun tak apa


Semua bloggerz pefitnah ustaz Saiful Bahrain tak kenal dosa pahala. tengok Allah turunkan bala pada ustaz Saidi. Keretanya kena langgar. Kalau orang yang langgar ustaz saidi tu mati masa kejadian,conform mati syahid sebab dia sedang berjuang menegakkan agama PAS. Kepada Ustaz Saidi, ini baru sikit jer, baru intro. Lepas ni kalau ustaz dedahkan lagi, rumah ustaz pulak mujahidin PAS akan langgar.


p/s: payah kan nak menegakkan kebenaran..

Senarai kabinet bayangan 16 Sep 2008-cam hampas


Kawan tak tau pun senarai kabinet bayangan si Anwar ni kalau jadi rampasan kuasa 16 Sep 2008..kawan tak pernah tengok pun..tp dalam blog Datuk Seri Zahrain ada tunjuk wajah-wajah 'celak' konon-konon dah bermimpi nak jadi menteri. Mesti dalam 10 Sep tu pakat dah kemas barang-barang nak angkut pindah rumah rasmi menteri. Yang paling best bila Anwar melantik anaknya yang juga PM Lembah Pantai, Nurul Izzah jadi Menteri Belia dan Sukan..lepas tu Azmin jadi menteri kewangan II. Anwar macam biasa la 'koya' bijak hal duit-duit ni mesti jadi menteri kewangan merangkap PM. Hadi Awnag layak jadi menteri Agama je..Kit Siang jadi Timb. perdana Menteri merangkap menteri Dalam Negeri..nasib baik la Allah simpangkan si badigol ni bersama cita-citanya..

ADUN Selising, Ustaz Drs Saiful Bahri cabar umno dedah bukti kes zina dalam koc KTMB

Adun Selising, Utz Saiful Bahri hari ini mencabar bloggers2 umno-pro pemerintah mendedahkan bukti penangkapan beliau berzina dalam koc VIP KTMB. Beliau yang dituduh melakukan perbuatan itu bersama seorang wanita yang dipercayai isteri seorang guru.

Beliau membuat cabaran itu ekoran pendedahan Umno Online kelmarin, yang memetik Ketua Pemuda Umno Kelantan, Anuar Safian yang mencabar Saipul Bahrin atau PAS sendiri supaya memberikan penjelasan mengenai dakwaan itu.

“Mengapa nak cabar PAS beri penjelasan, cukup saya sahaja yang beri penjelasan. Kalau ada laporan Majlis Agama Islam sila dedahkan, kalau ada video skandal saya, sila dedahkanlah.

“Ini satu fitnah untuk menjatuhkan saya, sebelum (pilihan raya umum) 2008 lagi Umno buat isu ini untuk fitnah saya, bukan isu yang baru.

“Saya baru balik dari Mekah tiga hari lalu, saya sudah membaca kesemua laporan blog-blog Umno itu... benda-benda ini sebenarnya ditimbulkan sejak 2000 lagi.

“Hanya orang yang fitnah sahaja kata ada laporan, ada video dan ada gambar skandal saya kerana mereka pun tahu saya tak buat, kenapa tidak didakwa di mahkamah (kalau ada bukti),” ujarnya seperti dipetik The Malaysian Insider.

Tak reti dosa pahala

Sementara itu, Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan orang yang menggunakan blog sebagai medan membuat fitnah sebagai 'buta' dosa dan pahala.

Ketika diminta mengulas isu yang kini sedang leka didendangkan blogger pro-Umno itu, Mursyidul Am PAS itu didakwa berkata "Kerja orang blog ini tak reti dosa pahala,".

Kelmarin, Umno Online turut melaporkan pengakuan saksi utama kes skandal tersebut iaitu Saidi Husin yang kini kononnya menjadi isu kontroversi dalam dunia blog, Youtube dan Facebook.

Saidi, lapor portal rasmi itu merupakan Ketua Keselamatan PAS Semarak merangkap Ketua Keselamatan Pondok-Pondok Negeri Kelantan sebelum meninggalkan PAS.

Blog itu turut mendesak Saipul Bahrin supaya tidak berdiam diri dan mengambil tanggungjawab menjelaskan isu skandal kontroversi tersebut.

Namun, laporan tersebut tidak mendedahkan klip video, gambar atau laporan bertanggungjawab mengenai skandal tersebut.

Apa lagi PapaGomo..dedahkan cepat..diaorang dah tak tahan nak tengok bukti tu

Wednesday, December 22, 2010

Wan Azizah tau yang Anwar kaki liwat

Dari sebuah Akhbar EraBaru melaporkan yang Datin Seri Wan Azizah pernah mengadu yang Datuk Seri Anwar Ibrahim memang kaki liwat. Pengakuan ini di suarakan kepada bekas setiausahanya Ezam Mohd Nor yang sekarang seorang Senator. Ezam yang mendedahkan perkara itu turut mencabar Wan Azizah menafikan pengakuannya itu.

Mungkinkah Ezam akan dipanggil menjadi saksi kes liwat DS Anwar sekarang berikutan pendedahannya ini..kita tunggu

100 hari pakatan rakyat..baca ni dan tolong gelak

Perkara asas 100 hari Pakatan Rakyat memerintah Malaysia.



Perkara Pertama : Mengheret pesalah-pesalah rasuah ke muka pengadilan-jangan lupa heret sekali Nik Aziz sebab bagi rasuah kat orang asli Galas dulu.



Kedua: Memansuhkan ISA kerana tidak mengikut kehendak Islam dan zalim -demonstrasi tu kira ikut syariat la,tambah-tambah berhimpun kat masjid,pastu benarkan si kafir Teresa KOk dengan blue film star, Elizabeth Wong masuk masjid tak tutup aurat tu ikut syariat islam tau..



Ketiga:Menstrukturkan semula PTPTN untuk semua pelajar supaya semua boleh sambung belajar ke Universiti-termasuk ke universiti2 yang tidak diiktiraf di China dan Taiwan yang mengajar fahaman komunis.



Keempat: Memberi kebebasan pada media dan memudahkan pendaftaran bagi media baru-Utusan kat Pulau Pinang pun dah haram inikan pula nak bagi lesen Full kat semua media. Kawan rasa media yang sokong deme aje kut yang dapat.



Kelima: Menaikkan kadar bantuan kepada warga emas-sebulan RM1 ribu kut.



Keenam: Meluaskan penggunaan Wifi percuma kepada rakyat.-bankrap la syarikat internet lepas ni..dah semuanya free



Ketujuh: Meningkatkan kadar isirumah kepada RM4000-wow..kalau macam ni, kawan nak undi PR la..ni mana punya pakar ekonomi yang buat plan ni..?



Kelapan: Memperkukuhkan institusi agama selaras dengan artikel 3 pelembagaan-ni kira semua agama termasuk agama islam. Peruntukan kepada semua agama semua sama rata,sama rasa. Dah, agama apa yang jadi agama rasmi kat Malaysia?entah...



Kesembilan: mengadakan lebih banyak dialog-dialog agama supaya tidak banyak ketegangan antara agama di negara ini-macam perunding antara agama juga la ni..



Kesepuluh: Menjadikan Polis dan SPRM badan yang betul-betul bebas tanpa memihak kepada sesiapa-SELCAT contohnya lebih memihak pada Khalid dan Ronie Liu, Kakak Naked Elizabeth Wong, Teresa Kokok dan Church Father.



Pigirah..janji PRU 12 pun pun tak settle lagi(buat-buat lupa)ini nak buat janji baru plk..

Anwar mengamuk di Batu Sapi bila orang tanya kes liwat

Pada pilihanraya kecil Batu Sapi yang lalu , datuk Seri Anwar Ibrahim telah singgah di sebuah masjid di Kg. Bokora untuk bersembahyang. Setelah selesai bersolat, datang seorang hamba Allah menemui Anwar untuk bersalam dan tiba-tiba hamba Allah ini bertanya,

"eh, kau punya kes liwat tu dah selesai ke?"

Mendengar soalan itu, Anwar naik berang dan berkata
"kau bodoh,gila" sebelum beredar dari situ dengan muka merah padam.
Anwar tidak menyangka si hamba Allah ini akan bertanya solan sedemikian rupa. Kejadian itu turut disaksikan oleh ramai penduduk Kg. Bokara yang mengekori Anwar semasa pilihanraya kecil itu.
Sumber dari Akhbar EraBaru

Tuesday, December 21, 2010

Di sebalik kisah Ustaz Zakaria Ahmad saman kes doa Guan Eng


Ekoran mengalami tekanan dan fitnah yang berleluasa ekoran penyiaran berita doa khutbah Jumaat yang didakwa menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Utusan Melayu, NST dan Ahli Dewan Undangan Negeri Permatang Berangan, Shabudin Yahaya disaman oleh Ustaz Zakaria Ahmad. Dalam kenyataannya kepada media di sini malam tadi, beliau berkata saman itu adalah bagi mempertahankan kebenaran yang dibawa oleh beliau sebagai seorang tokoh agama daripada terus diperlekehkan oleh mereka yang mempunyai motif tertentu dalam membesarkan isu yang tidak benar lagi batil itu.

"Saman ini adalah bagi mengingatkan mereka yang jauh tersasar supaya tidak dengan sewenang-wenangnya mengunakan platform agama untuk mencari pengaruh.

"Saya bercakap atas dasar agama Islam yang sebenarnya. Mereka telah memfitnah saya melalui akhbar sehingga memberi satu impak yang negatif terhadap kepercayaan, kewibawaan dan reputasi masyarakat terhadap saya," tegasnya lagi


Ustaz ni sebenarnya orang tempat kawan. Adiknya Ustaz Idris Ahmad adalah orang kuat Pas kawasan Changkat Jering dan sekarang menjawat post AJK PAS pusat. Ustaz ni dulu tak glamer mana pun,tapi selepas inseden bacaan doa kesejahteraan ke atas Lim Guan Eng bukan kepada YDP Agung barulah namanya meletup.

Menurut orang-orang lama yang tinggal di Changkat Jering, jangan la si Ustaz ni nak nunjuk pandai depan deme..diaorang tanya kawan, masa ustaz ni nak pegi Al-Azhar dulu, sapa yang tolong dia?..kawan cakap tak tau..orang tua tu cakap,yang tolong ustaz ni ke Mesir dulu ialah Allahyarham Datuk Razlan Hamid, ADUN BN Changkat Jering yang juga Exco Agama negeri Perak masa itu. jenuh merayu merata-rata mintak bantuan, last sekali Arwak Paksu Lan ( panggilan mesra untuk arwah Datuk Razlan ) jugakle yang menolong mencari biasiswa kerajaan negeri Perak. Sambung orang tu tu lagi, tak pass pun ustaz ni kat Mesir sana. Ada ke orang PAS tolong dia masa tu?

Begitulah orang-orang belah sana nu..pung pang pung pang menghentam kerajaan pastu mintak bantuan kerajaan jugak. Ada rakan kawan yang begitu 'pio'( kuat ) PAS ni, ke hulu ke hilior mencari ADUN BN ( Adun PR bagi juga tapi sikit ) minta bantuan kewangan bila anak dia dapat sambung belajor ke Eropah..mintak ke Datuk Rosli ( Adun Terong ), datuk Zahir ( Adun Kamunting ) Osman Jailu ( Adun Changkat jering sekarang ), dapat la dekat-dekat rm10 ribu, tapi kat kedai kopi berkilo-kilo ngutuk deme-deme yang tolong dia ni..Hai..apala nak jadi..tak malu ker..

*Allahyarham Datuk Razlan yang kawan paling kenang meninggal dunia pada tahun 1997. SEmoga Allah menempatkan beliau di kalangan orang2 yang beriman..Amin

Monday, December 20, 2010

Wayang Guan Eng tiru Kuan Yew & Estrada







Blog berhaluan pembangkang begitu seronok memainkan gambar Guan Eng makan bersama rakyat dalam polistrin.Pemimpin Mesra Rakyat..Pemimpin Omar Al Aziz..Pemimpin berjiwa rakyat..Pemimpin Pakatan Rakyat jadi contoh..begitulah lebih kurang tajuk2 blog mereka..

Sebenarnya budaya makan bersama rakyat ataupun turun bertemu rakyat ataupun berlakun bersama rakyat adalah lumrah bagi ahli politik untuk meraih populariti. Dengan mengunakan media massa dan elektronik..Konco-konco meraka ( terdiri Bloger PASti dengan PKuRap) ini akan menyebarkan propaganda untuk menaikkan sanjungan terhadap bos mereka..

Kuan Yew dulupun sewaktu menubuhkan Singapura sanggup bersongkok masuk ke kampung-kampung melayu yang rata-ratanya nelayan yang kotor dan jijik..tetapi demi untuk meraih sokongan melayu,beliau sanggup meredah lopak untuk tujuan itu.Beliau seterusnya melantik presiden Singapura yang pertama dari bangsa melayu untuk memancing melayu di sana. Setelah sasaran dicapai,presiden diganti dengan orang cina,manakala sekarang ini presidennya masakini adalah seorang INdia. Kampung nelayan yang beliau lawat tadi sudah menjadi hutan batu manakala rata-rata penduduk kampung berkenaan sudah lari ke Johor.

Josepf Estrada, Presiden Filipina yang ke 13 (1998-2001)yang juga bekas pelakun filem Filipina juga makan bersuap sewaktu turun bertemu rakyat.Estrada yang berhasrat membantu golongan miskin dan merempat di Filipina pada mulanya berkobar-kobar tetapi gelap mata bila tengok duit dengan kuasa. Beliau dipecat dari kerusi presiden berikutan skandal rasuah dan penyelewengan kuasa dan wang kerajaan bernilai berbilion dollar US.

kawan tak heran kalau najib sanggup bersila di jalan tar tengok bola Malaysia lwn Vietnam kerana itu sudah kerja dia..tak payah la kita nak memuji melambung lebih-lebih. Rakyat dah jemu dengan taktik ghope itu..tukor la cara lain.DAP perak akan letak calun melayu untuk jadi mB perak megikut jejak langkah Kuan Yew.. Buat Nizar, berbahagia la dengan lilin kome..:)


p/s..mula-mula suap,lepas tu terajang..

Saturday, December 18, 2010

CguBard mengamuk bila kalah pemilihan,senyap bila dapat jawatan

Badrul Amin Shamrin atau cguBard yang kalah Jawatan ketua AMK pernah mengamuk sebab kalah dan tidak mengiktiraf keputusan pemilihan tertinggi PKR yang kecoh baru-baru ini. DS Anwar yang melihat CguBard ini seorang yang muda dan luas pengaruhnya lantas melantik beliau sebagai Timb. Setiausaha Agung PKR bersama Setiausaha Agungnya yang lama iaitu Shaifudin Nasution.

Dari pada terus mengamuk baik aku bagi dulu jawatan,senyap le dia,aduan yang dulu ada politik wang la,tak telus la masa pemilihan kira koyak je la ye.mulut je kata dulu tak nak jawatan,merajuk konon..dapat jawatan senyum sampai ke ubun-ubun.

Seorang lagi geng Datuk Zaid yang mengamuk kononnya nak tarik diri, Mustafa Kamil Ayub yang tewas jawatan Timb. Presiden pula di beri post Ketua Biro Politik ( Aduan ).

Senang kan politik PKR ni, mengamuk aje,dapat jawatan..nak-nak kalu buat sidang media konon ada pendedahan besor,silap-silap Penasihat PKR (2 ) pun boleh dapat..

Datuk Zaid bodoh keluor,tunggu le kejap, mana nak tahu kut-kut anwar beri dia Timb. Penasihat pulak..ye tak?

Filem Hantu Kak Limah Balik Rumah perli Tun Mahathir?

Filem arahan Mamat Khalid yang baru memasuki pawagam dan mendapat sambutan yang menggalakkan. Mamat yang gemar mereka cerita satira komedi ini berjaya membuat penonton tak henti ketawa dengan lakonan mantap Awie, Johan Raja Lawak, Zami Ismail dan ramai lagi.

Terdapat beberapa dialog filem berkenaan yang begitu sinis memerli seseorang

1. 'usah kita dengo pemimpin tue tok sedo dighi tu, macamana nak tadbit negara?. Dia ingat caghe die aje yang betui' dialog Husin ( Awie )

2. 'tak abih-abih nak ngajor oghang macamna nak merintah negare!'kata Pak Abu ( zami ismail )

Kawan ingat dialog ni nak perli TUN M kut, pasal dia dah tua, umur dah 85 tahun. Anwar baru 63..lagi pun Tun M sentiasa memberi pandangan dan cadangan kepada DS Najib..

Kome tengok le sendiri cerita ni..tapi kawan rasa memang Mamat Khalid perli Tun pun..

SELAMAT BERJAYA KEPADA PASUKAN BOLASEPAK MALAYSIA KERANA BERJAYA MELANGKAH KE PERLAWANAN AKHIR PIALA AFF SUZUKI.YEHAA!

Thursday, December 16, 2010

Sedihnya bila bangsa melayu di hina oleh bangsa sendiri

Baca ni...

1.Ahli parlimen umno dalam parlimen memang keturunan celaka. diam membisu tak berani menjawab kerana tahu semua yang di katakan DSAI itu betul tapi bacul untuk bercakap dek kerana poket . celakalah kamu semua kerana menginaya bangsa kamu sendiri .@@@@@ dah malas nak maku hamun atau mencarut tapi nak lepaskan geram dengan melayu melayu penghianat di negara sendiri.

2.KETUANAN MELAYU kepala bapak kau orang. Di minta melayu melayu bahalol, bangang, bongok babi celaka yang dok menyalak ketuanan melayu, tolong jawab sikit anak celaka semua. kami melayu asal , melayu tulin nak cari makan sesak , susah , memang pemimpin melayu umno memang celaka, penyokong mereka juga celaka. ko orang lebih hina dari yahudi menginaya bangsa sendiri. bangsat!!!!

3.Pelik sungguh bangsa kita melayu ni, bila kata bodoh mereka melenting , bila kata bangang mereka mengamok, tapi bila benda tu benar-benar terjadi mereka tak tahu, MEREKA TAK TAHU MEMBEZAKAN BENCI MELAYU DGN BENCI PERANGAI MELAYU , masakan aku ***** benci melayu sedangkan aku sendiri melayu BAHALOL. yang aku benci perangai melayu. perangai yg tak boleh di ubah. Lagi satu apa kena mengena aku sokong politik dengan kerja amal.belajar la ikut perangai cina la yg tahu membezakan politik dgn kerja amal. jangan la busuk hati perut. itulah salah satu PERANGAI melayu yg aku benci. banyak cina sokong MCA , GERAKAN TAPI selalu beri sumbangan di bukit bintang , mereka tahu aku orang ANWAR . Ubahlah sifat busuk hati perut tu.


klik tajuk di atas untuk tahu sumber catatan ini

Wednesday, December 15, 2010

Anwar nak saman Lee Kuan Yew

Dengar sini semua org kampung, DS anwar nak sman Lee Kuan yew, menteri mentor singapura.hahhahahahaha

Kawan rasa nanti jadi macam Demo anwar masa joint bantah anti Israel dulu tu,ingat lagi tak?

Lepas bersongkok,bebaju melayu dan berarak,terus fligt ke US minta ampun dengan pelobi yahudi. Kawan nak tengok sejauh mana beraninya anwar ni nak saman KUan Yew..

Tian Chua dalam ceramah itu berkata, pihaknya sedang berusaha supaya laporan WikiLeaks ini dibincangkan di Dewan Rakyat. Satu usul telah dibentangkan bagi membincangkan hal berkenaan.

“Kita mahu Dewan Rakyat bincangkan laporan terhadap Anwar dan juga dakwaan terhadap Najib berkaitan dengan pembunuhan terhadap Altantunya yang juga disebutkan dalam dokumen WikiLeaks ini,” katanya.
Sebelum itu, semua penceramah yang hadir meringkaskan ucapan mereka untuk memberi laluan kepada Anwar memberi penjelasan berhubung isu-isu semasa yang dikaitkan dengan beliau setelah polis membenarkan waktu ceramah hanya sehingga jam 10.30 malam.
Kira-kira 100 anggota polis dikerahkan untuk memantau keadaan dan seawal jam 9.15 malam, mereka mula berkeliaran di pentas mengingatkan penganjur supaya mematuhi kebenaran masa yang ditetapkan. Tiada kejadian yang tidak diingini dilaporkan.
Semalam, peguam Anwar mengumumkan pihaknya akan menyaman Lee Kuan Yew dan juga Dr Mahathir yang berkata beliau yakin pemimpin Singapura itu tahu Anwar melakukan liwat brkenaan.

Anwar mula menjelajah ke seluruh negara mulai semalam bagi menerangkan isu yang dihadapinya itu kepada rakyat. Esok, 16 Disember, beliau dijadualkan berada di Dataran Muhibbah, Kampung Ismail, Ampangan, Negeri Sembilan dalam siri Ceramah Perdananya sehinggalah berakhir di Pulau Pinang pada 19

GEMPAR:Solat Jumaat 2 kali di Besut Penyokong PAS tak mahu berimamkan orang UMNO sebab pemimpin tak benarkan..Ya Allah, dah gila kut PAS ni..?

Peristiwa menyedihkan berkaitan sembahyang 2 imam, 2 masjid, sembahyang berimamkan orang UMNO tidak sah kembali menghantui masyarakat kita.

Dua buah masjid di negeri ini iaitu di daerah Besut dikesan menunaikan solat Jumaat dua kali dalam satu kariah.

Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, Khazan Che Mat berkata, sebelum ini dilaporkan ada 10 buah masjid yang mengalami keadaan sama, namun dapat diatasi dengan penyokong parti pembangkang kembali bersama menunaikan solat Jumaat bersama-sama di masjid yang ditauliahkan kerajaan.

"Keadaan pemulauan mengerjakan solat Jumaat di masjid kerajaan akan terus berlaku jika pemimpin Pas di negeri ini tidak menasihati penyokong mereka supaya menunaikan solat Jumaat di masjid-masjid kerajaan dalam kariah masing-masing,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan lisan Nawi Mohamad (BN-Hulu Besut) pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu di sini hari ini yang mahukan penjelasan bila masalah solat dua jumaat dalam satu kariah akan diatasi.

Katanya, hasil siasatan yang dilakukan juga mendapati kebanyakan penyokong parti pembangkang enggan menunaikan solat Jumaat di masjid kerajaan kerana tidak mendapat keizinan daripada pemimpin parti itu.

"Apabila ditanya, mereka menjawab yang mereka tak ada masalah solat Jumaat di masjid kerajaan tapi kena tanya pemimpin mereka dulu,” katanya.

Beliau berkata keadaan itu jelas menunjukkan penyokong Pas tidak mempunyai masalah untuk menunaikan solat Jumaat di masjid kerajaan, namun tidak dapat berbuat demikian kerana tidak mendapat keputusan daripada pemimpin mereka.

Sehubungan itu, katanya sudah tiba masa bagi pucuk pimpinan parti tersebut supaya menasihati penyokongnya agar kembali menunaikan solat Jumaat di masjid asal bagi memastikan umat Islam terus bersatu dan teguh walaupun mempunyai idealogi politik yang berbeza.

WAKIL RAKYAT PAS SOKONG

Abdul Wahid Endut (Pas-Wakaf Mempelam) kemudian bangkit mengemukakan soalan tambahan dengan menyatakan masalah solat dua jumaat dalam satu kariah tidak pernah menjadi isu, terutama di negara Arab termasuk Arab Saudi.

Khazan berkata, situasi itu jauh berbeza kerana penduduk Islam seperti di Madinah (Arab Saudi) terlalu padat dan munasabah mereka menunaikan solat Jumaat di masjid berasingan.

Tuesday, December 14, 2010

50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh jadi PM

Muncul nya kembali Ummi Hafilda setelah sekian lama menyepi, 50 dalil mengapa anwar tidak boleh jdi PM ini pun kembali di perkata kan orang. Masyarakat terutamanya generasi muda masa kini tidak tahu apa terkandung dalam dalil ini sebenarnya. Daripada pendedahan Ummi Hafilda yang mengirim surat kepada Tun Mahathir yang pada masa itu menjadi PM dan di bakul sampahkan kerna Tun tidak percaya, dan diambil oleh salah seorang Setiausahanya lalu di terbitkan dalil ini.

Walaupun banyak keraguan terhadap dalil ini tetapi inilah antara sebab mengapa Anwar dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden UMNO dan Menteri Kewangan pada 1998.

Dalil ini kawan pinjam dari
http://pemudaenggang.wordpress.com/

klik tajuk untuk melihat halaman sebenar..selamat membaca.

ALLAHUALLAM..

50 Dalil Mengapa Anwar
Tidak Boleh Jadi PM

oleh

Khalid Jafri

Mei 1998

1 DENDAM KESUMAT

Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.

Dendam yang tak habis-habis terhadap Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Abdullah Ahmad Badawi dan rami lagi menjadikan beliau tidak popular sebagai pemimpin.

2 PENENTANG

Sikap menentang ketua menjadi amalan Anwar sejak aktif dalam UMNO pada tahun 1982. Pada tahun yang sama beliau menentang Suhaimi Kamaruddin untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO.

3 PECAH DAN PERINTAH

Sikap pecah dan perintah merupakan strategi Anwar untuk berkuasa dalam UMNO dan kerajaan. Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah bila beliau wujudkan komplot menentang ura-ura Dr. Tun Dr. Mahathir untuk melantik Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah.

Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka.

4 SUMPAH BOHONG

Anwar berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan Timbalan Presiden UMNO, ternyata sumpah bohong yang dilaknati Allah SWT.

5 JAHANAMKAN Tun Dr. Mahathir

Bersumpah untuk menjahanamkan pimpinan Dr. Tun Dr. Mahathir di depan Haji Sulaiman Palestin (Allahyarham) kerana ditahan ISA sewaktu Dr. Tun Dr. Mahathir menjadi Menteri Pelajaran (Pendidikan).

6 CAKAP TAK SERUPA BIKIN

Cakap tak serupa bikin merupakan amalan Anwar menjadi pemimpin. Kalau Anwar berucap anti politik wang maka bermakna Anwarlak bapak politik wang sewaktu menjelang pemilihan jawatan Timbalan Presiden UMNO tahun 1993.

7 BAPAK RASUAH

Rasuah berlaku paling tinggi sewaktu Anwar menjadi Menteri Kewangan, jadi orang panggil Anwar Bapa Rasuah.

8 KELUARGA ROSAK

Anwar dari keluarga yang rosak. Bapanya Ibrahim Abd. Rahman mengambil orang gajinya sebagai isteri menyebabkan ibu Anwar Hajah Che Yan hidup tertekan dan mengidap lumpuh.

Mokhtar adik Anwar pula penagih dadah. Keluarga yang tidak begitu senang dulu sekarang menjadi kaya raya bila Anwar menjadi Menteri Kewangan.

9 LARIKAN ANAK DARA
Anwar telah melarikan anak dara orang untuk bernikah di Siam. Anwar tidak mendapat restu daripada Wan Ismail bapa Azizah sehingga Wan Ismail terpaksa mengeluarkan pistolnya untuk mengusir Anwar daripada memasuki rumahnya.

Akhirnya ibu Anwar mengambil inisiatif menikahkan Anwar dan Azizah dirumahnya, di Bukit Mertajam.

Sikap Anwar ini memperlihatkan betapa undang-undang, peraturan tata susila dan budaya Melayu dan Islam boleh diketepikan asal ia boleh memenuhi hawa nafsunya.

10 MAIN BONTOT

Semua orang heboh apabila rahsia Anwar main bontot pemandunya Azizan terbongkar.

Cerita hobi Anwar main bontot ini bukan perkara baru. Ia telah bermula sewaktu ia belajar di MCKK dan Universiti Malaya lagi. Ramai yang mahu ke depan untuk menceritakan kisah silam Anwar ini. Tunggulah.

11 MAIN BINI ORANG

Kisah bagaimana Anwar terlibat skandal seks dengan isteri orang – isteri Setiausaha Sulitnya Mohamad Azmin bin Ali yang bernama Puan Shamsidar Taharin telah dibongkar sendiri oleh aidk kepada Azmin iaitu Ummi Hafilda binti Ali.

12 ANAK HARAM

Hasil dari hubungan seks dengan Shamsidar telah dikurniakan seorang cahayamata bernama Afifa. Anak ini menjadi kebanggaan Shamsidar kerana ia anak Pembesar Negara.

13 DURJANA & CURANG

Anwar bukana sahaja lelaki curang terhadap isterinya tetapi pengamal homoseksual yang dilaknati Allah SWT.

14 SUKA BERGADUH
Nama Anwar sendiri mentafsirakn Anwar suka bergaduh atau berperang. AN WAR bererti suatu perang dalam bahasa Inggeris, kerana itu hidupnya suka pada krisis, bergaduh, pertelingkahan dan berperang.

15 BERTOPENG AGAMA

Sewaktu Anwar menjadi pemimpin ABIM dulu, prinsip agama Islam dijadikan asas perjuangannya untuk mencapai matlamat dalam politik.

Setelah menyertai UMNO, semua prinsip dan perjuangan Islam hanya sebagai topeng saja sedangkan perjuangan sebenarnya adalah sebaliknya.

Anwar menjadi munafik bila menjadi imam dan berkhutbah sembahyang Jumaat sedangkan dirinya tidak bersih, akhlak yang bergelumang dengan dosa. Bacaan surah kulya ayuhal ka firun pun dilafazkan salah. Ini komen para ulama sendiri. Anwar juga sering dilihat pakai kain sutera ketika menjadi imam.

16 MUNGKAR

Dari dosa-dosa nyata yang dilakukan oleh Anwar menjadi ia seorang mungkar bererti menderhaka kepada Allah SWT dan beliau tidak diberi restu dan rahmat untuk mentadbirkabn negara.

17 MENGUTUK UMNO

Semasa menjadi pemimpin ABIM dan pelajar Anwar lantang mengecam dan mengutuk habis-habisan UMNO dan para pemimpinnya tetapi tidak lama kemudian beliau menjelir lidahnya ke langit.

18 PEMIMPIN TANPA WAWASAN

Sebenarnya Anwar merupakan pemimpin tanpa wawasan. Wawasannya dilihat cuma mahu menjadi kaya melalui rasuah, rampas kuasa melalui UMNO dan homoseks.

19 SALAH GUNA KUASA

Walaupun Dr. Tun Dr. Mahathir masih menjadi Perdana Menteri tetapi dalam banyak hal, Anwar membelakangkan kuasa tersebut dan memaparkan imejnya sendiri.

Contohnya beliau bertindak bersendirian dalam dasar-dasar luar yang telah diasaskan dengan baik oleh Menteri Luar Abdullah Ahmad Badawi. Kerana itu terdapat pertentangan penyampaian Dr. Tun Dr. Mahathir dan Pak Lah dengan beliau.

Anwar juga menggunakan Biro Tata Negara (BTN) untuk dijadikan alat politiknya.

20 JADI BONEKA AMERIKARamai orang terperanjat, kerajaan Amerika Syarikat telah menyambut ketibaan Anwar di Amerika sebagai sambutan negarawan nombor satu dengan tembakan meriam 21 das dan hamparan merah. Sedangkan Dr. Tun Dr. Mahathir sendiri tidak pernah disambut demikian rupa.

Sambutan yang sama pernah diberi kepada Boris Yelstin, sedangkan Presiden Soviet Union waktu itu masih disandang oleh Gorbachev.

Tidak lama kemudian Soviet Union berpecah dan muncullah Boris Yelstin sebagai Presiden baru Russia.

Tidakkah Amerika Syarikat boleh melakukan demikian ke atas Malaysia? Macam-macam boleh berlaku dan macam-macam anggapan rakyat terhadap Anwar bila ditafsir persahabatan yang luar biasa ini. Adakah Anwar menjadi agen CIA?

21 RIBA

Walaupun Anwar sebagai Menteri Kewangan, Malaysia gagal mempertahankan kedudukan ekonomi negara yang cemerlang sebelum beliau mengambilalih dan kemerosotan serta kegawatan terus menerus berlaku, namun penilaian Amerika Syarikat terhadap Anwar disebaliknya.

Baru-baru ini beliau telah dilantik sebagai Pengerusi Pembangunan IMF – Institusi Kewangan Amerika yang memberi pinjaman kepada negara-negara yang mengalami tekanan inflasi sperti yang dialami oleh Indonesia, Thailand dan Korea Selatan dengan syarat-syarat yang boleh mencekik leher negara-negara berkenaan.

Jadi Anwar bergelumang dengan institusi kafir yang mengamalkan riba – satu-satunya perniagaan yang dilaknat oleh Allah SWT.

Di Malaysia bolehlah diperbankan Islam dan segala urus niaga bank berjalan secara Islam, tetapi Anwar tidak boleh perbankan Islam IMF.

22 PEMBOHONGAN

99% amalan hidup Anwar adalah pembohong.

Anwar pernah kata ABIM adalah diasaskan olehnya sendiri. Katanya ABIM berasal dari namanya Anwar bin Ibrahim. Sedangkan yang menubuhkan ABIM ialah Sanusi Junid dengan Prof. Nawawi Ghazali. Nawawi ialah Presiden pertama manakala Sanusi Naib Presiden.

23 ABIM

Sebelum Anwar meninggalkan ABIM, beliau telah berikrar untuk mengABIMkan UMNO.

Kerana itu kita boleh menyaksikan ramai orang ABIM menyusup dalam UMNO menjadi Ketua, Timbalan, Naib Ketua dan AJK Bahagian dan Cawangan UMNO di merata tanahair.

24 PENYERTAAN PARTI 46

Anwar tidak senang dengan keputusan membawa masuk semua anggota Parti 46 yag diketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah, kerana itu ia berusaha menghalanginya dari semua peringkat supaya orang 46 tidak mendapat tempat dalam bahagian-bahagian UMNO.

Sebagai pemimpintentulah tidak sihat mempunyai hasad dengki sedangkan anggota 46 mempunyai tekad yang ikhlas membubarkan partinya dan menyertai semula UMNO.

25 JATUHKAN ORANG-ORANG BERJASA KEPADA UMNO

Siapa juga yang dianggap kuat walaupun mereka banyak berjasa kepada UMNO. Anwar akan mencari jalan untuk mengenepikan mereka dan meletakkan orang-orangnya.

Antara yang menjadi mangsanya ialah Ghaffar Baba, Abdullah Ahmad Badawi, Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Mohamad Hj. Taib, Anuar Musa dan Daim Zainuddin sendiri.

26 KURANG AJAR

Ghaffar dan Dr. Tun Dr. Mahathir merupakan dua tunggak UMNO yang sama-sama menubuhkan UMNO dalam tahun 1946.

Kalay Ghaffar menjadi Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Perdana Menteri adalah wajar, setelah berjuang lama dalam UMNO barulah merasa jawatan tersebut.

Tetapi Anwar yang baru masuk UMNO menjulang naik dengan menghumban orang-orang ynag yang banyak berjasa kepada agama, bangsa dan negaranya.

Ghaffar rasa terhina oleh sikap kurang ajar Anwar. Sepatutnya ini menjadi satu pengajaran kepada orang-orang UMNO yang mengikuti sejarah perjuangan orang Melayu dan parti UMNO. Sikap hormat menghormati harus menjadi amalan kita semua.

27 SIKAP HIPOKRIT

Jika sekiranya seorang pemimpin mempunyai sikap hipokrat maka ia mendedahkan kesilapan pada dirinya sehingga meletakkan mertabatnya begitu rendah. Sikap ini dipunyai oleh Anwar Ibrahim.

28 RAKUS

Amalan yang dilaknati Allah SWT sebagai pengamal main bontot (homoseksual) meletakkan keperibadian Anwar begitu rendah dan kerektornya menjadi rakus dalam semua hal.

29 LUPA DARATAN

Anwar sejak diangkat jadi Menteri lagi sudah mula melupakan kehidupannya sebagai pejuang Islam. Beliau mengharungi kehidupan yang bercanggah dengan prinsip perjuangannya dulu. Kalau boleh beliau mahu berkuasa secara autokrat.

Sewaktu menjadi Menteri Pelajaran, beliau pernah diundang merasmikan sebuah Sekolah Kebangsaan di Masjid Tanah, Melaka. Tetapi sedihnya beliau menjawab “apa perlu saya datang”.

30 BERCANGGAH DENGAN PERDANA MENTERI

Walaupun Dr. Tun Dr. Mahathir masih menjadi Perdana Menteri, Anwar sudah berlagak macam Perdana Menteri.

Kenyataan Dr. Tun Dr. Mahathir mengenai satu-satu projek atau isu sering dinafikan oleh Anwar atau membuat kenyataan yang bertentangan.

31 ANWAR CONTROL MEDIA

Utusan Malaysia, Berita Harian dan TV3 berada di bawah telunjuk Anwar. Berdecak saja Anwar, maka sudah jadi berita utama media-media tersebut.

Walaupun Dr. Tun Dr. Mahathir berucap lebih bernas akan ditempatkan barisan kedua atau muka dalam.

32 FITNAH

Menerusi media-media tersebut akan memfitnahkan seseorang pemimpin sehingga mereka tidak diberi peluang untuk membela diri.

Contohnya mangsa mereka ialah Rahim Tamby Chik, walaupun tidak pernah didakwa atau dihukum di Mahkamah, tetapi Rahim terang-terang dituduh rasuah dan hubungan seks dengan gadis di bawah umur.

33 DAHI PESEK

Kalau kita amati dahi Anwar ternyata pesek. Menurut ahli Fung Shui orang berdahi pesek tidak akan menjadi pemimpin agung atau pemimpin nombor satu.

34 GELOMBANG

Buku gelombang yang ditulis oleh Anwar menggambarkan hidup Anwar sentiasa berada dalam arus gelombang.

35 KEJATUHAN RINGGIT

Sebelum Anwar menjadi Menteri Kewangan, nilai ringgit kita ialah RM2.20 berbanding dengan US$1.00. Tetapi sekarang kedudukan telah berubah RM3.90 berbanding US$1.00.

Akibatnya barangan dapur meningkat sehingga 60%.

Sepatutnya perlantikan Anwar sebagai Pengerusi Pembangunan IMF boleh mempengaruhi kenaikan nilai ringgit tetapi ia semakin turun.

36 KERUGIAN BESAR

Kegawatan ekonomi negara berlarutan sehingga sekarang akibat kerugian dialami oleh Bank Negara dari RM10.1 bilion hingga RM12.8 bilion.

Peranan Bank Negara sepatutnya tidak terlibat dengan perjudian (niaga wang) tetapi memelihara reserve negara.

Bank Negara telah dikelaskan sebagai “big bully” dalam pasaran pertukaran asing sehingga mengalami kerugian yang amat besar.

Akibatnya pelabur-pelabur pertukaran asing dari Eropah dan Amerika Syarikat mendendami peranan Malaysia dan mereka bertindak balas menjadikan matawang Malaysia sebagai sasarannya.

Namun sebagai Menteri Kewangan Anwar hanya berupaya memberitahu rakyat bahawa kita hanya rugi di atas kertas saja.

Inilah standard Menteri Kewangan kita, orang yang tidak pernah menceburi bidang ekonomi diberi tugas kewangan, semakin lingkuplah wang negara.

37 PELAJARAN

Anwar hanya berkelulusan Kesusastraan Melayu Universiti Malaya. Itupun tak lulus tahun pertama.

Beliau tidak ada pengetahuan langsung di bidang perniagaan dan ekonomi yang boleh diharapkan menjaga dan menguruskan kewangan negara.

38 NEPOTISME

Dari keluarga yang tidak mewah, Pak Ibrahim sekarang boleh kahwin satu lagi. Kalau kedua-dua isteri tak bagi, lari saja ke Siam – ikut stail Anwar.

Rani, abang Anwar dulu muflis tapi sekarang bukan main kaya lagi, berkepit ke sana sini dengan Ku Yah.

Wan Ismail mertua Anwar yang dulu nak tembak Anwar kerana larikan anaknya Azizah, sekarang bukan main angguk dengan menantu yang tersayang.

Wan Ismail pun dapat habuan yang besar dengan 30 juta saham bernilai RM90 juta.

39 BERMAHARAJALELA

Bayangkan kalau Anwar jadi Perdana Menteri nanti? Beliau bukan saja bawa Malaysia papa kedana dan keluarganya menjadi kaya raya tetapi kerakusan Anwar bermaharajalela. Habislah bontot anak remaja kena main.

Menteri Belia dan Sukan terpaksa adakan senarai setiap minggu, menyediakan remaja-remaja jambu untuk habuan Anwar.

Habislah Menteri-Menteri sekarang disingkirkan. Siapa yang hulur bontot dialah jadi Menteri.

Syed Hussein Al-Attas (penulis yang bukan professor) tak mungkin terima jawatan dari Anwar kerana beliau bukan homo, bukan pula kaki kebas isteri orang. Syed Hussein juga ada maruahnya sendiri. Lain kalau hulur fulus kebas saja bib! Mereka kebas lagi banyak, tak terkira.

40 KAUM LUT

Menurut berita Buletin Utama bahawa di ibukota sekarang ini terdapat 20,000 orang lelaki yang terlibat dalam skandal homoseksual.

Bilangan tersebut bertambah dari masa kesemasa dan di khuatiri ibukota akan bertukar menjadi kampung Sadum di Palestine di mana hampir seluruh masyarakatnya mengamalkan homo.

Kaum Nabi Lut ini langsung tidak mendengar nasihat Nabi Lut bahawa perbuatan mereka adalah dilaknati Allah SWT.

Akhirnya Allah SWT musnahkan seluruh daerah Sadum dan mematikan hamoir keseluruhan manusia durjana kecuali Nabi Lut dan beberapa kerat pengikut yang beriman.

Kita khuatir jika bilangan pengamal homo ini semakin ramai dan tidak boleh dikawal lagi maka Tuhan akan melaknatkan penghuninya menjadi punah ranah.

Yang peliknya bukan tidak ada kaum wanita cantik di Sadum tetapi lelaki juga yang dicari. Kelebihan pada Anwar pula dia boleh kebas depan belakang, lebih teror dari kaum Lut.

41 TIDAK DISENANGI RAKYAT

Dengan penglibatan skandal dengan isteri orang, homoseksual, rasuah, salah guna kuasa, jadi boneka Amerika Syarikat, menopengkan agama Islam dan berbagai lagi, maka Anwar menjadi pemimpin tidak popular dan akan membawa porak peranda bukan saja kepada ahli UMNO tetapi seluruh rakyat Malaysia.

42 ORANG MELAYU MENJADI MISKIN

Sebelum Anwar menajadi Menteri Kewangan, ramai orang Melayu menikmati kesenangan dan kekayaan. Tetapi bila Anwar ganti Daim Zainuddin, orang Melayu jatuh miskin. Selama lima tahun mereka tunggu dengan sabar agar kemelesatan ekonomi dapat dipulihkan tetapi rezeki yang ditunggu masih tidak tiba.

Lebih lama Anwar jadi Menteri Kewangan, orang Melayu akan menjadi papa. Yang kaya bertambah kaya ialah kaum keluarga Anwar sendiri.

43 MASA DEPAN NEGARA GELAP

Malaysia dikenali di mata dunia kerana populariti Perdana Menterinya Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Dalam waktu yang singkat Malaysia akan berhijrah dari dunia ketiga kepada negara maju.

Konsep Wawasan 2020 menjadikan Malaysia negara dengan rakyat yang makmur dan bersatupadu.

Apakah impian kita ini tercapai andaikata Anwar menjadi Perdana Menteri nanti?

Ramai yang meramalkan nasib masa depan negara akan gelap di bawah Anwar.

44 STRATEGI

Dalam keadaan ekonomi yang merosot, Anwar masih berupaya menyusun strategi politiknya untuk berkuasa dengan agenda bagaimana untuk menumbangkan Dr. Tun Dr. Mahathir.

Anwar mahu semua general dan leftenannya bertanding sebagai Ketua, Timbalan, Naib Ketua, AJK, Ketua Pemuda dan Ketua Wanitadalam peringkat bahagian baru-baru ini.

Malangnya strategi Anwar ini menghadapi kebuntuan kerana beberapa peraturan majlis Tertinggi UMNO.

Jadi kebanyakan yang menduduki jawatan-jawatan penting bahagian bukan kalangan mereka yang menyokong Anwar.

Kalau strategi Anwar ini berhasil (sebelum Peraturan MT) maka beliau berhasrat mahu menentang Dr. Tun Dr. Mahathir dalam pemilihan 1999. Anwar mahu Dr. Tun Dr. Mahathir K.O di tangannya.

45 TABUR WANG

Kerana kemewahan wang yang dimiliki oleh Anwar dan orang-orangnya, maka menyebabkan setiap calonnya dalam pertandingan bahagian pasti menang.

Dalam pemilihan Ketua Bahagian UMNO Langkawi tahun 1995, orang-orang Anwar tabur wang macam nak rak, semata-mata mahu hapuskan kemenangan Sanusi Junid.

Pengaruh wang yang amat kuat menyebabkan Sanusi tewas di tangan Abu Bakar Taib Ahli Parlimen Langkawi.

Begitu di Melaka baru-baru ini, akibat politik wang, Rahim Tamby Chik mengalami kekalahan untuk jawatan Ketua Bahagian Kota Melaka.

46 MAKAN MENCANGKUNG MAKAN BERSEPIT

Tatatertib Melayu adalah tatatertib kehidupan Islam. Perjuangan Islamlah menjadi asas perjuangan Anwar sewaktu dalam ABIM.

Tetapi bila jadi Menteri, adat kesopanan yang diamalkan selama ini terus hilang. Anwar dirakamkan makan mencangkung di khalayak ramai dan makan bersepit di depan Perdana Menteri.

47 PENUBUHAN MTEN

Perdana Menteri Dr. Tun Dr. Mahathir terlalu berlembut dengan Anwar walaupun Anwar sanggup memijak kepala.

Dr. Tun Dr. Mahathir mencari jalan bagaimana untuk mengawal kewangan negara supaya perbelanjaannya dapat di atur tidak diboroskan oleh Anwar.

Kerana itu Dr. Tun Dr. Mahathir membentuk Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) dimana Daim Zainuddin menjadi Pengarah Eksekutifnya.

48 TAMPARAN KEPADA ANWAR

Sepatutnya Anwar harus sedar bahawa penubuhan MTEN adalah satu tamparan kepadanya kerana kredibilitinya dalam menyelenggarakan kewangan negara diragui.

Kalau Anwar mempunyai hemat dan bermoral tinggi, sepatutnya ia meletakkan jawatan sebagai Menteri Kewangan.

49 KEHANCURAN

Perpaduan UMNO dan orang Melayu yang selama ini berjalan baik dan stabil akan hancur sekiranya Anwat tetap dipilih sebagai Perdana Menteri.

Ini didasarkan dari fakta-fakta yang dibentangkan dalam buku ini.

50 AMANAT

Akhirnya amanat dari Haji Sulaiman Palestin kepada Dr. Tun Dr. Mahathir sebelum beliau meninggal dunia.

Anwar banyak berguru kepada Allahyarham yang merupakan bapa saudaranya. Haji Sulaiman yang merupakan tokoh veteran UMNO banyak mengetahui rahsia dan kelemahan Anwar.

Dr. Tun Dr. Mahathir dicadangkan oleh beliau supaya memilih Abdullah Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri kalau mahu melihat UMNO selamat

Video terkini Ummi Hafilda..latest

Video Terkini Ummi Hafilda..latest

Datuk Jeffree Kitingan Keluar PKR

PKR di jangka kehilangan orang kuat di Sabah berikutan keputusan Datuk Jefree Kitingan yang menjawat jawatan ketua cabang Keningau mengumumkan keluar parti. Maklumat dari BERNAMA memberitahu sidang media rasmi akan diadakan pada hari khamis ini.

Felda: kalau dah tak suka, serah pada orang lain la


Salahudin Ayub hari ini meminta satu Suruhanjaya Di Raja di tubuhkan untuk menyiasat penyelewengan FELDA sehingga mengalami kerugian.
Salahudin juga mencabar Najib supaya mendedahkan jumlah keuntungan sebenar Felda.

Memang ramai peneroka Felda yang menyertai pembangkang menuntut isu yang bukan-bukan dan berdemotrasi jalanan. Tiada siapa pun pernah memaksa mereka memasuki hutan banat untuk menjadi peneroka dulu. Bahkan mereka ini kehulu ke hilir mencari sokongan orang berpengaruh supaya diberi peluang menyertai Felda.

Arwah bapa kawan pernah memohon menyertai Felda tetapi tidak dapat, walaupun kami bukan orang yang senang dan berada di bawah aras kemiskinan. Zaman telah berubah seiring kemajuan Felda..getah diganti sawit..rumah papan berkotak berganti rumah batu. Ramai yang duduk di rumah goyang kaki kerana ladang di uruskan oleh mat indon.

Apa lagi mahu peneroka Felda mahu . Sekolah, IPT, bahkan MRSM pun ada untuk anak Felda. Dah ramai yang berjaya pun.

Kawan pernah bertanya pada seorang peneroka yang 'pio'( kuat ) pembangkang di Jengka, lama dahulu.." pak cik kuat menentang Mahathir (PM masa itu), maknanya pakcik tak setuju la dengan Felda ni" dia kata betul! "kau nak tau LKTP tu maksud apa", tanya dia pada kawan, kawan jawab Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan. Di balas bukan" LKTP tu bermaksud Lembaga Kemajuan Tipu Peneroka".

Kemudian kawan saja sindir dia." dah pak cik ni kuat nentang kerajaan, pakcik bagilah bahagian tanah dengan rumah felda pakcik kat saya" terkejut dia, dia cakap" apsal pulak.rumah ni hak pak cik, tanah tu rezeki pak cik..tak kan nak bagi kat cina kut..pak cik yang meneroka tanah dulu"

Mana-mana peneroka yang kuat menentang Felda dan kerajaan ( ada yang jadi AJK penentang ), eloklah serahkan hak tuan-tuan tu pada yang lebih tahu bersyukur. Kawan pun kalau ada yang offer, sanggup berhenti kerja untuk masuk Felda.

Monday, December 13, 2010

Tiada Permit: Ceramah Anwar tetap 'ON'

Dari MalaysiaKini melaporkan ceramah anwar yang bermula malam ini tetap diteruskan. Intipati ceramah hari ini pastinya berkenaan pendedahan Wikileaks dan Lim Kuan Yew.

Anwar yang terdesak sehingga tak sempat nak mohon permit pun untuk meng'clear' nama nya terdesak untuk berceramah malam ini di tapak pasar malam Taman Melawati, wangsa Maju, WP.

Turut akan menyertai ceramah berkenaan ialah Tun fatimah DAP, YB Teresa Kok,Ahli Parlimen Kepala Batu, Tin Chua.

Sesiapa nak mandi air FRU free boleh la ke sana malam ini..silalah yer

Jemputan takzirah Maghrib Oleh Tuan Guru Ustaz Anwar Ibrahim kwsn Palimen Bukit Gantang

Orang ramai di parlimen Bukit gantang dijemput untuk menghadiri Majlis Takzirah Maghrib

Tempat: markas PAS kawasan Bukit Gantang, Jalan Air Kuning, Changkat Jering

TarikH: 18 Dis 2010

masa: lepas maghrib

penceramah :YAB Al Fadil Tuan Guru Ustaz Anwar Bin Ibrahim.

Topik : Wikileaks penipu, aku nak saman singapore dgn menatang wikileaks ni

Jangan tak datang, kawan tak dapat pegi sbb berada di luar kawasan,dah tak boleh ekjas time..

Kawan harap taiping mali boleh pergi kut.

Sunday, December 12, 2010

Anwar di perangkap untuk meliwat


Anugerah tuhan ini tidak mahu untuk meliwat tetapi pabila sudah melihat lauk putih jambu di depan mata, apakan daya..hentam saja la..

Sungguh celaka siapa yang memasang perangkap sebegitu rupa..patutnya pihak itu yang di heret ke mahkamah bukannya anwar..anwar tak bersalah..dia di aniaya..

Rasa-rasa macam tu kut laporan wikileaks kut..orang kampung,mana tau apa wikileaks tu..namun esok kat kedai kopi pasti topik ni yang akan di bincangkan.

Sumber gambarajah di petik dari
http://parpukari.blogspot.com/2010/12/gempar-wikileaks-dedah-bagaimana-anwar.html

Saturday, December 11, 2010

Tender MINDEF 2 Billion: sasaran dikenal pasti

Semalam kawan ada melaporkan akan DS ANwar ada mendedahkan akan seorang ahli UMNO biasa bahagian Bukit Gantang yang mendapat tender Kementerian Pertahanan Malaysia ( MINDEF ) senilai RM 2 Billion. Pendedahan beliau di buat melalui SelangorTV dan di petik oleh MalaysiaKini.

Kawan ada merisik-risik siapakah gerangan individu terbabit di kedai-kedai kopi mamak. Hasilnya kawan dapat la seseorang tertuduh. ' Individu' ini orang terkenal, tidak memegang jawatan dalam Bahagian Bukit Gantang, bukan seorang YB. Kalau diberi pembayang dah tentu satu Perak akan tahu.

Penulis tidak mahu mendedahkan nama beliau di blog ini. Bukan apa, kalau betul tak apa, kalau salah jadi fitnah. Kena pulak saman, terlanjang la kawan nak menyetel kannya.

Penulis menyeru akan DS Anwar melaporkan perkara ini kepada SPRM. kalau betul bukti dan saksinya,nak takut apa ye tak? jangan berkokok di luar gelanggang ceramah sahaja, kemudian diam tak menguit( bahasa orang perak)

Friday, December 10, 2010

Anwar:Ahli UMNO bhgn Bukit Gantang dapat tender MINDEF 2 Billion

Dari Malaysia kini melaporkan bahawa seorang ahli Umno bhgn Bukit Gantang mendapat tender senilai 2 Billion dengan cara kroni ketuanan melayu untuk kroni.

Kawan akan menjejak kedai kopi esok pagi bagi merisik siapa ahli UMNO berkenaan..mana nak tau kalau-kalau kawan kenal. Tapi setahu kawan, takde la pulak pemimpin UMNO sini yang kaya-kaya.Esok kalau kawan dapat dengor,kawan akan siarkan disini bayang-bayangnya.Kalau tak betul memang pembohong la si Anwar ni

Thursday, December 9, 2010

Bancian:populariti anwar merudum

Liputan negatif media ke atas krisis dalaman PKR yang berlaku ketika pemilihan parti itu bulan lalu memberi kesan ketara terhadap keyakinan awam kepada parti itu dan ketua umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata bancian yang dijalankan oleh Universiti Malaya.

Menurut bancian yang dijalankan di Kuala Lumpur dan Selangor itu, 52 peratus daripada 1124 responden berkata konflik dalaman telah menghakis keyakinan terhadap kepimpinan Anwar manakala 49 peratus pula berpendapat mereka kecewa dengan PKR.

Berikutan trend itu, 43 peratus pula berkata perkembangan tersebut akan mempengaruhi keputusan mereka sama ada untuk mengundi atau tidak PKR pada pilihan raya akan datang.

Responden berkenaan disoal oleh Pusat Demokrasi dan Pengajian Pilihan Raya UM (Umcedel) dan dijalankan pada November. Mereka termasuk pengundi di kerusi yang dikuasai oleh PKR, termasuk di Ampang, Bandar Tun Razak dan Lembah Pantai.

Daripada jumlah itu, 37.8 peratus menerima maklumat mengenai pemilihan PKR daripada akhbar arus perdana dan media elektronik.

Hanya 11.6 peratus bergantung kepada Internet atau portal berita.

Meskipun 41 peratus berpendapat Anwar tidak lagi relevan dalam politik di Malaysia tetapi 43 peratus terus bergantung harapan kepadanya. 16 peratus lagi tidak pasti.

"Apabila ditunjukkan keputusan bancian, Anwar berkata ia bukan sesuatu yang tidak dijangkakan sambil mendakwa kempen memburuk-burukkan dirinya dan PKR tidak berkesan,” petik laporan bancian

Wednesday, December 8, 2010

Balik dari haji, Saiful Bukhari semakin besemangat


Kawan ingin mengucapkan selamat kembali ke tanah air kepada seluruh rakyat Malaysia yang berkesempatan menunaikan haji tahun ini. Tidak lupa juga kepada 'skandal' anwar, Saiful Bukhari yang turut juga berkesempatan menunaikan haji.


Kawan lihat di blognya, diwajah Saiful tenang sahaja seolah bersemangat untuk menyambung semula perbicaraan beliau. Dengar cerita dari blog agendadaily.com, beliau mengakui yang beliau berkata benar akan hal beliau dan anwar. Di Mekah, takkan nak berbohong ye tak?


Kita tengok la, siapa yang benar..anwar suruh bersumpah pun tak nak siap jual nama Yusuf Qardawi.

Tuesday, December 7, 2010

Piala AFF Suzuki:Laos menang kan Malaysia?



Tinggalkan sekejap hal politik,kawan menonton aksi perlawanan ke 3 kumpulan A melibatkan Malaysia menentang Laos ( LIVE tv1) serentak dengan Indonesia menentang Thailand ( LIVE STARsports chnl 183 ). Seperti yang semua ketahui Malaysia menang 5-1.

Selepas Laos menyamakan kedudukan 1-1 setelah Amri meletakkan Msia di hadapan seawal minit ke 3, Laos mengandakan usaha mereka sehingga hampir keseluruhan Msia terpaksa berkampung di kawasan sendiri. Beberapa gerakan mereka dari 'flanker' sangat merbahaya dan kawasan tengah di kuasai mereka. Bagaimanapun sejurus sebelum rehat, Amri kembali meledak gol. Penguasaan separuh masa pertama kawan rasakan Laos menguasai bola 60-40.

Bagaimanapun selepas minit yang ke 60,tiba-tiba pemain-pemain Laos menjadi bodoh sehingga pertahan tengahnya iaitu ketua pasukan menyepak bola kearah Amirul Zainal dan terhasil lah gol yang ketiga. Selang beberapa minit kemudian, Idlan tahala menjaringkan gol ke 4 dengan cara ynag sama..Aik..kawan tengok semacam..Pemain Laos banyak pula yng krem di tengah padang, taktik yang biasa di amalkan oleh pasukan yang sedang mendahului untuk melengahkan permainan.

Di akhir-akhir minit, pertahanan Laos menjaringkan gol sendiri..Aik..tanpa tekanan dari pemain Malaysia pemain Laos menyepak seolah-olah dengan sengaja ke arah gol sendiri..

Walau bagaimanapun terima kasih kepada Indonesia yang cemerlang mengatasi Thailand sehingga membuka lorong Malaysia ke separuh akhir. Ini adalah kali pertama Thailand terkandas di peringkat kumpulan sejak Kejohanan ini diperkenalkan ( dahulu dikenali sebagai ASEAN Tiger Cup )

Pada kawan, Indonesia jauh meninggalkan Malaysia dari segi level. Mereka seolah-olah berada pada tahap Jepun dan Korea, bahkan negara kuasa asia tersebut juga mungkin 'dipukul' oleh Indonesia. dari segi kualiti hantaran dan kawalan bola ternyata jauh lebih hebat dari pasukan lain termasuklah Thailand, Vietnam dan Singapura.

Malaysia patut belajar dari Indonesia. Bukan nak memperlekehkan negara sendiri tetapi bongkok lah sedikit badan kita untuk menimba ilmu..Jangan bodoh sombong. Buat FAM, tontonlah semua perlawanan dalam pertandingan ini, adakah anda berpuas hati? Adakah anda rasa pasukan Malaysia cukup kuat untuk mengharungi pentas separuh akhir nanti?

Cuba perhatikan pasukan Filipina yang begitu hebat peningkatan mereka sehingga Vietnam pun mereka mampu tewaskan di gelanggang lawan dihadapan puluhan ribu penyokong Vietnam..Hebatkan...

Naib Canselor Unisel: Bila nak buat demo air kat Kelantan pulak?

Kawan tertanya-tanya bila demo pasal air pula nak di buat di Kota Bahru. Tok Guru tidak perlu bimbang kerana Datuk Khalid Ibrahim pakar dalam bidang tuntut air ni. Hal pendemo jangan risau UNISELDEMO ada bantuan. Baguslah naib canselor Datuk Dr Rosti Saruwono mendidik penuntut akan hal politik macam ni..bagus..lepas ni kalau hindraf nak pakai orang pun boleh call Unisel. Semoga ia akan mencambahkan lagi idea berpolitik di kalangan pelajar.

Pastinya Unisel mempunyai ramai penuntut kelantan darul Naim. Ajaklah pentadbir ikut sekali.

Majulah Unisel untuk air Kelantan

Monday, December 6, 2010

Jawapan Datuk Seri Samy Vello yang selalu akan kita ingat

Datuk Seri Samy Vellu mengakhiri tugasnya selaku presiden MIC. Tentunya Datuk seorang yang popular di masa menjadi menteri kabinet khasnya potfolio Menteri Kerja Raya..berikut adalah antara petikan kata-kata beliau semasa menjawab soalan wartawan dan semasa ceramah beliau yang begitu popular sehingga kini. di petik dari http://gerakantimur.blogspot.com/

1. Samy Velu quoted on Pos Laju:
"Besoh kirim, hari ini juga sampai"

2. On one TV news when he tried to say he felt very ashamed:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"

3. Samy said in one of his “ceramah”:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Then one pakcik asked, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" And Samy gloriously replied, "Kalao takde sungai, kita bina sungai"

4. Samy's most favourite quote on the news for the decade is this:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”

5. During water crisis:
"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. On social society's problem:
"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. During blood donation's program at Sungai Siput:
"Marilah kita semua menderma dare"

8. His welcome speech in most of his functions:
"Selamat datang saudara-mara semua" (It should have been “saudara-saudari”)

9. During the height of the Al-Arqam's saga, he said in a press conference:
"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"

10. At an opening ceremony for a new building:
"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"

And of course the world's greatest joke of all times:

"Kita akan bina roket pigi matahari." One of the reporter responded, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy replied, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"

PDRM double standart terhadap PR Pahang?

Perhimpunan PERKASA yang di adakan pada Jumaat lepas di perkarangan masjid Sultan Ahmad Shah, Kuantan nampaknya seperti di pejam sebelah mata oleh pihak polis. Tidak seperti perhimpunan yang di anjurkan oleh PR yang polis begitu bersungguh-sungguh menyuraikan kegiatan berkenaan..

klik tajuk untuk laporan lanjut

Istana Bali:Khir patut letak jawatan

Datuk Seri Mohd Khir Toyo telah ditahan oleh SPRM dan dihadapkan ke mahkamah hari ini berikutan skandal pembelian tanah dan pembinaan 'istana konsep bali' yg mengemparkan negara pada tahun 2008.

Pada kawan, wajar Khir melepaskan jawatan selaku ADUN Sungai Panjang, Selangor sekali gus jawatan Ketua Pembangkang DUN Selangor. Ini adalah untuk kebaikan BN dan selaras dengan janji-janji PM Najib yang berikrar membanteras rasuah dan penyelewengan kuasa hingga ke akar umbi. Dr Khir bolehlah menumpukan sepenuh perhatian beliau akan prosiding mahkamah kelak.

Walaupun perbelanjaan untuk diadakan pilihanraya kecil agak tinggi tambah-tambah melibatkan kawasan panas namun perkara sedemikian tidak dapat di elakkan.

Bersalah atau tidak Datuk Seri biarlah mahkamah yang tentukan. Bersama kuasa ALLAH SWT, kebenaran akan berpihak kepada sesiapa yang benar.

Sunday, December 5, 2010

Rumah di Penang rm791K

Sepetang bersiar-siar di P. Pinang pada hari ini berkereta menyusuri Bayan Baru, Teluk Kumbar, Sungai Batu, Balik Pulau, Jelutung. Kawasan Georgtown sesak berikutan penganjuran CUB PRIX di kawasan Padang Kota. Mata kawan terpandang akan signboard perumahan rumah 3 tingkat di kawasan Jelutung. Mak aaaii..teres 3 tingkat harga rm791.000.Kalau maksimum rm952.000..gila. Diskaun 5 % untuk bumiputera.Kalau macam ni, cina pun tak mampu beli,melayu tambah lagi la..

Apa yang kerajaan DAP P.Pinang ingin tunjukkan..? Rakyat P. Pinang kaya raya? Duit melimpah-limpah? Ada suara yang berbunyi banyak bangsa asing seperti Jepun, Korea dan bangsa eropah saja yang dah boking..rakyat p.pinang macam mana..baik melayu umno,pas,pkr, dap( Duduk Atas Pagar)..hai......

Hanya ada satu projek perumahan 2 tingkat teres yang penulis jumpa iaitu di balik pulau tetapi patern lot mewah..nasib hangpa la orang penang,nasib baik kami duduk Taiping,makan murah,rumah pun murah

Wednesday, December 1, 2010

Ketuanan melayu vs tuan dan hamba

Anwar kembali mencanang akan hak golongan bangsa lain. Jika pada PRU 12 dulu, beliau menghasut golongan India HINDRAF berdemo di jalanan sehingga Samy MIC terlungkup, kali ini strategi yang sama di gunakan. Kaum cina pula di janjikan dengan jawatan TPM menerusi LIM kit siang. Nik Aziz pun sokong. kata beliau semua manusia di malaysia ada hak jadi TPM, MCA, MIC dan DAP pun ada hak.
MCA dan MIC belum lagi meminta jawatan TPM kerana respek mereka pada UMNO, tetapi NIK aziz telah menjual nama mereka untuk mencover adinda emasnya Anwar. Lim nak jadi TPM pun boleh..mujur tak di janjikan jawatan YD Agong,pasti Nik Aziz akan menyokong juga.

Tahun 1998 dulu,sibuk PAS dengan hak Melayu di dendangkan di serata ceruk ceramah. Hak melayu dinafikan, Tanah Melayu di lelong, Melayu sudah tiada harta lagi kecuali Kereta Api tanah Melayu..pigirah..sekarang Tok Guru pun sama.

Anwar peduli apa..dia sudah kaya, anak- anaknya sudah berjaya dan kaya, Azmin dah kaya..orang melayu lain? Berapa ramai anak melayu yang kaya sewaktu Anwar jadi TPM dulu..?

Tuan bagi negara Malaysia ialah YD Agong yang merupakan orang melayu..kita bangsa melayu dan lain- lain bangsa sudah berikrar dalam rukunegara Kedaulatan Raja dan Negara. Pernahkah bangsa lain memanggil kita TUAN? Pernahkah kita memanggil bangsa lain sebagai TUAN? Langsung tidak pernah.Lalu bagaimana Anwar megatakan bahawa bangsa lain perlu memanggil kita tuan..............gila

Jemputan Ke Majlis Ceramah Gerakan Melayu Perak

Dengan segala hormatnya Tuan/Puan di jemput ke majlis ceramah

' KENAPA MELAYU PERLU BERSATU'
dan
'APAKAH MELAYU LEKA HILANG KUASA'
Tarikh : 6 Dis 2010
Masa : 2 Petang
Tempat : Seratak Anjung Resort, Kuala Terong, Perak Darul Ridzuan
Ucaptama : Tuan Shamlan Bin Zabele,
Pengarah Biro Tatanegara Perak.
Semua warga melayu dijemput hadir. Sesiapa yang belum mendaftar menjadi ahli Gagasan Melayu Perak bolehlah berbuat demikian pada hari tersebut.
MELAYU LEKA HILANG KUASA...BUKAN MENJADI TUAN DI TANAH MELAYU TETAPI MEMPERTAHANKAN KETUANAN MELAYU DI TANAH MELAYU..

Saturday, November 27, 2010

Anwar anugerah tuhan-ketuanan melayu dibakul sampahkan?

Anwar Ibrahim anugerah tuhan kepada umat Malaysia? entahlah...

Ketuanan melayu perlu dibuang? Anwar dulu masuk UM pki biasiswa siapa? ambil jurusan persuratan melayu siapa yang tolong?

Ini tanah melayu..hak melayu..saya bukan penyokong umno pun tapi saya teringin nak dengar komen dari orang PAS berkenaan petikan ucapan ini.klik pautan untuk membaca petikan penuh
DATIN SERI DR WAN AZIZAH WAN ISMAIL,kongres tahunan PKR 27/11/10
Menjunjung Reformasi Membela Rakyat

Tuesday, October 5, 2010

Kuala Sepetang Semakin Senja


Kuala Sepetang atau lebih di kenali dengan nama Port Weld terpahat dalam sejarah Malaysia sebagai tempat bermula nya pengangkutan Kereta Api pertama negara ( 1886) dari Taiping. Popular dengan Mee Udang dan Santuari bakaunya, Kuala Sepetang turut dicalit dakwat hitam.

Kekotoran pekannya sungguh teruk baik di darat dan di air. Pekannya tidak berubah langsung sejak 30 tahun dulu ( ada yang kata lagi lama dari itu). Bahkan bot-bot nelayan yang berlabuh di jeti menjadi sarang penagih dan pengedar dadah. Orang Kuala Sepetang mesti marah kalau mereka baca artikel ini, tapi pasti mereka mengiakan saja.

Kalau tuan-tuan tidak percaya,boleh lah melawat sendiri Kuala Sepetang.

Sunday, September 26, 2010

TAIPING ketinggalan zaman


Nama bandar Taiping tidak perlulah diperkenalkan lagi. Semua orang tahu bandar paling banyak hujan dan bandar di mana bermulanya hampir setiap perkhidmatan di negara ini.

Sejarah yang tercipta hanya keseronokan dahulu. Taiping hari ini semakin lesu dan lesu.

Bandarnya yang kotor dan bangunannya yang buruk tidak bercat sangat merimaskan.

Taiping tidak mempunyai sebarang IPTA. Selama hari ini,warga taiping hanya berbangga dengan MRSM dan SBP Tun Azlan Shah sahaja. Zaman mantan MB Perak yang dahulu, Tan Sri Ramli Ngah Talib hanya pandai menempatkan UITM,IKBN dan Universiti Sains cawangan Perak ( kampus telah di ambil alih Universiti Petronas) di Seri iskandar iaitu kawasan DUN beliau. Selangor paling banyak IPTA.

Semua YB kawasan taiping dari zaman YB Kayveas dan sekarang YB Ngah Kor Ming hanya tau berpolitik. Pekan Kamunting tak banyak berubah,masih buruk dan kotor.kecualilah pembukaan TESCO,Giant dan yang terbarunya Econsave.
gambar dipetik dari

PM DS Najib mengumumkan akan pembukaan sebuah IPT Perubatan Francais US di Serdang (selangor lagi).

Apalah nasib orang Taiping,hanya tengok tempat lain berubah. Jalan di Taman Tasik dah lama tak berturap,berlubang sana sini.
gambar bandar dari harizzamzuri.blogspot

Sunday, May 2, 2010

wui SJKC..alahai SK

DS Najib telah menyalurkan RM 3Juta kepada sebuah sekolah SJKC di Parlimen Hulu Selangor. Walaupun peti undi di kawasan terbabit tidak memihak kepada BN namun DS Najib tetap melaksanakan janjinya untuk menyalurkan peruntukan berkenaan. Tahniah kepada penduduk di kawasan berkenaan kerana tetap kenyang walaupun anda pangkah Datuk Zaid.
Penulis sangat sedih kerana terdapat SK yang daif dan serba kekurangan dipandang sepi oleh kerajaan. Ada SK yang kurang kemudahan seperti padang, pagar, kemudahan sukan, surau dan sebagainya. Ada sekolah tidak mempunyai tiang gol. walaupun tiang gol itu bukanlah semahal mana ( tak sampai RM 1 Juta pun ). Sekolah2 ini bukannya terperosok di pendalaman pun.
Kesian kan murid2 SK. Mungkin ada lebih baik daftarkan anak kita di SJKC daripada SK.

Parent yang jeles

Wednesday, March 17, 2010

JOM HEBOH : PAS jilat ludah sendiri

Semasa Kerajaan Perak memberi kebenaran kepada TV3 untuk menganjurkan JOMHEBOH di Pengkalan TLDM Lumut tidak beberapa lama dahulu, tentunya yang paling teruk di serang ialah Mufti Perak, Tan Sri Dato Harunsani. Beliau di cemuh oleh penyokong PAS dengan bermacam-macam termasuk maki hamun melampau sehingga sebak penulis membacanya. Namun dengan takdir Allah SWT akhirnya Datuk Farid RIdwan berjaya juga membawa Jom Heboh di Kelantan. maka sesiapa yang pernah menghina Mufti perak dalam buku laman rasmi beliau harus meludah kelantai dan menjilatnya kembali.
Walaupun terdapat syarat2 yang dikenakan seperti tiada persembahan artis wanita dan pembahagian penonton mengikut kump. keluarga, lelaki dan perempuan namun penulis beranggapan malu lah PAS weh.
Penulis masih boleh berbangga kerana masih belum pernah menjejak kaki ke JOM Heboh ( dulunya SURE heboh ). Tahniah Kelantan, berbangga lah kalian dengan JOM Heboh muuuuu

Sunday, February 14, 2010

CARI MENANTU

Ibu-ibu bapak-bapak siapa yang punya anak bilang aku yang sedang tengah malu mencari kekasih hati ku

Bila Nik Aziz backing Lim

tak tau kenapa Tuan Guru berminat sangat dengan setiap pendekatan YB Lim. Terbaru Nik Aziz mengatakan di Astro Awani yang perarakan Maulidur Rasul tiada dalam fadhilat. betullah tu, memang tak ada pun tapi tak salah jika diadakan sebagai cara memperingati kelahiran tokoh terkemuka kekasih Allah, Nabi Muhammad SAW. Malah perarakan ini di Malaysia sudah diadakan berdekad lamanya. Cuma yang peliknya, baru tahun ini Tuan Guru tidak berhasrat mengadakan perarakan di Kelantan. Secara tidak langsung terdapat kesinambungan dari episod pembatalan perarakan di P.Pinang oleh Lim.
pada saya, Tok Guru pun manusia juga, tak terlepas dari buat kesilapan

Saturday, February 13, 2010

lompat si katak lompat

seorang rakan penulis yang menjawat ketua pemuda PAS cawangan di perak tidak habis-habis mencemuh akan DS Najib yang dilabelkan perampas kuasa rakyat Perak. Lantas penulis bertanyakan ( membangkitkan ) kembali peristiwa 16 Sep, dia terus terdiam. Bukan kah sama kisahnya. berada di negeri yang haram pemimpinnya dan hampir tinggal di negara yang haram juga pemimpinnya ?
Seperkara yang penulis sedar ialah bertambahnya pemimpin agung pujaan beliau selain Tuan Guru Nik Aziz dan DS Anwar iaitu YB Lim Guan Eng. Rakan penulis ini bersungguh-sungguh mengagungkan Lim sebagai seorang yang bukan islam yang berhati dan berfikiran seperti penganut Islam malah lebih lagi dari orang islam. Ujarnya, Lim banyak membantu masyarakat Islam / Melayu P. Pinang yang dulunya daif semasa di bawah BN.
Konsep 1 Malaysia adalah cedokan dari idea PR tambah beliau lagi. Penulis hanya diam kerana malas hendak berdebat. Biarkan lah. Sebenarnya bukan rakan penulis sahaja yang berfikiran seperti beliau malah hampir semua kenalan penulis yang 'piau' ( perkataan Perak yang bermakna ektremis ) PAS juga berpandangan sedemikian.
Zulkifli Nordin dan Zahrin adalah ejen UMNO, pasti itu yang mereka katakan.

p/s: tahniah kepada seluruh rakyat P. Pinang kerana tak payah berarak sempena Maulidur Rasul nanti. semoga pendekatan YB Lim di sukai oleh anda

Sunday, January 31, 2010

SEKOLAH BERPRESTASI TINGGI ( SBT ) : murid sekolah kampung gigit jari

Satu lagi projek 'pelik' kementerian kerajaan selepas PERMATA PINTAR yang menelan belanja ratusan juta ringgit. Pelikkan apabila disuruh semua sekolah menjadikan sekolah SBT sebagai mentor? Yang kelakarnya kebanyakan sekolah SBT ini adalah sekolah berasrama penuh yang rata-rata muridnya terdiri murid yang cemerlang akedemik, kokurikulum dan sahsiahnya. Manakala sekolah harian muridnya adalah murid sekitar sekolah yang muridnya terdiri dari pelbagai latar belakang sosial.
Mengapa diberi peruntukan RM 70 ribu kepada sekolah ini sedangkan banyak sekolah kampung yang masih kurang kemudahan asas seperti pagar dan padang.
lagi satu, mengapa tiada sekolah dari Terengganu yang dipilih?

Inilah padahnya bila pendidikan di campur adukkan dengan politik. Mangsanya ialah murid sekolah kampung

Thursday, January 21, 2010

elaun staf kerajaan ditarik balik ? matilah aku ( lagi besar dari kes bakar gereja )

Pernah penulis menulis artikel berkenaan pengurangan bajet kerajaan dalam sektor pendidikan.Ada khabar angin bertiup kencang mencanang akan penarikan semula elaun sara hidup COLA yang dinikmati oleh kakitangan awam. Penulis menyarankan kepada kerajaan akan menimbang semulA idea berkenaan.
rakan penulis seorang guru mengeluh akan kehilangan beberapa elaun nya seperti BISP ( elaun mengajar mat/sains dlm BI ) berjumlah RM 190 sebulan,kelas Skim Baucer Tuisyen berjumlah RM 200 sebulan dan juga COLA RM 300 sebulan. Jika dihitungkan jumlahnya ialah RM 690 sebulan. Isteri nya juga seorang guru turut menikmati elaun berkenaan. Maka jumlah keseluruhannya ialah RM 1380 sebulan. Mengeluh panjang beliau ! Mana nak bayar ansuran rumah, kereta, pengasuh anak, sekolah anak, lampin, susu anak, minyak kereta, nak makan boleh jadi gila jadinya.
Khabarnya elaun overtime staf pihak berkuasa tempatan pun tidak dibayar. Elaun tuntutan perjalanan pun tidak lagi dibayar kerajaan.
Semua rakyat menyalahkan pembelian kapal selam.
Mengikut tafsiran penulis yang kurang cerdik ekonomi ini, jika gaji / pendapatan dikurangkan maka rakyat lebih berminat menjimatkan perbelanjaan. Maka berlaku kekurangan pengaliran wang dalam pasaran, pengeluar produk dan peniaga akan menghadapi masalah memasarkan produk mereka. Perniagaan akan bergerak perlahan, pekerja terpaksa di berhentikan untuk pengurangan kos gaji. Berlaku pertambahan bilangan penganguran dan secara tidak langsung akan meningkatkan semula kadar jenayah.
Tolong lah DS Najib..
Semua menteri kanan dan menteri besar mesti mencari seberapa banyak pelabur untuk mengalakkan semula pertumbuhan ekonomi negara.
Penulis tabik dengan MB Perak Dr Zambri kerana berjaya membawa masuk pelaburan berjumlah RM 6.12 Billion berbanding hanya 2RM 2 bilion semasa pemeritahan PR