Close

Monday, January 24, 2011

gagal dapat 2/3 undi Dun Selangor. Azmin salahkan pulak Tun Mahathir


Azmin Ali yang tidak boleh menerima kekalahan Khalid Berahim & the konco untuk mendapat undian 2/3 dewan DUN Selangor petang tadi menjadikan Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir sebagai target man melepas geram. Tun di tuduh sebagai dalang memansuhkan kuasa sultan dan UMNO sebagai pengkhianat.

Kesedihan hatinya melihat usaha PKuRap, Dapig dan Pas Pis Pus gagal memaksa wakil BN mengangkat tangan menyebabkan beliau terpaksa berurusan dengan Khusrin dengan hati yang penuh bengkek dan hangin. Ye lah, makin payah la Anwar Ibrahim selaku Tuan Penasihat Ekonomi Seringgit Selangor nak cong rakyat ye tak ?

“Pastinya, Umno telah menderhaka kepada Raja-raja Melayu. Sekali gus suara rakyat dinafikan kerana Menteri Besar adalah wakil suara rakyat majoriti yang membentuk kerajaan melalui proses demokrasi,” kata beliau.

Adun Bukit Antarabangsa ini berkata, jika direnung semula Penyata Rasmi Parlimen semasa membahaskan Rang Undang-Undang Perlembagaan (Pindaan) 1993 yang ditaja oleh Dr Mahathir, ramai pemimpin Umno yang mengeluarkan kata-kata kesat dan celupar terhadap institusi Raja-raja Melayu.

“Saya dapat menyelami perasaan Raja-raja Melayu yang luka. Luka yang dalam mungkin telah sembuh, tetapi parutnya tetap ada,” katanya sambil menambah, keprihatinan Raja-raja Melayu disambut dengan rasa tanggungjawab oleh ahli-ahli Parlimen pembangkang pada ketika itu.

kata kawan..

huhu..Woi Azmin, sewaktu tragedi 1993 berlaku, dimanakah kamu berada? bukankah kamu berada di balik punggung kekanda kesayangan mu, Anwar Ibrahim ? Bukankah kekanda kamu juga yang turut sama mengeluarkan kenyataan mendesak sultan mengurangkan kuasa? Budak-budak baru naik memang tak tau, tu sebab korang boleh tipu di pentas ceramah..tp kawan ingat lagi mengapa Tun Mahathir buat macam tu. Awak pun tau tapi buat-buat lupa..kan..kan..kannnnn!!!!!

No comments:

Post a Comment