Thursday, January 27, 2011

PAS memperjuangkan kebebasan Media? Nak tergelak rasanya

PAS menuduh BN takut akan kemunculan media yang baru akan membuka banyak pekung BN? PAS memperjuangkan agar media lebih bebas tanpa sekatan melapor.

Pas ni pada kawan ni adalah spesis lidah bercabang,pandai nasihat orang tapi diri sendiri penuh sopak dan kurap. Jika Pas benar-benar memperjuangkan kebebasan media mengapa mereka menyokong pemulauan Utusan Malaysia di pejabat kerajaan Pulau Pinang? Kerajaan Pas kedah mengamuk isu bantuan banjir dan mengapa dihalang sebahagian besar media harus perdana melapor pembukaan sidang DUN kedah?

Mengapa mereka memboikot Utusan dan berita Harian? Ada yang lebih sadis lagi, menghalang anak-anak dari menonton Buletin Utama sebab takut terpengaruh dengan dakyah kerajaan.

Akhbar tabloid politik pro pembangkang begitu berterabur di pasaran. Walaupun berslogan 'bebas, adil, tranparent, berani dan macam-macam slogan lain untuk menarik perhatian pembaca tetapi hakikatnya isipati ahkbar berkenaan adalah 95% pro pembangkang.

Akhbar kerajaan menyebar fitnah? akhbar pembangkang tak sebarkan fitnah ke..cit..Korang memang busuk la. Nanti kalau ditakdirkan korang jadi pemerintah, kawan nak tengok, adakah korang nak ubah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 (PPPA.
Kawan takut macam Singapore jer, sampai tak boleh nak kritik kerajaan langsung..

Ada member berseloroh dengan kawan, " itu ustaz pun orang apa "

BN tumbang di PRU 12 di sebabkan isu yang disebarkan dari blogerz Pakatan Rakyat, kini Pakatan Rakyat pula akan tumbang dek blogerz BN yang tumbuh seperti cendawan selepas hujan PRU 12.

2 comments:

  1. Kepala otak dia....
    Mereka boikot Utusan mengapa ?

    BANGANG !

    ReplyDelete
  2. marah utusan penyebar fitnah,tapi suka haramkah terus menyebar fitnah

    ReplyDelete