Wednesday, April 20, 2011

UUM: Kalau Kedah memang dah tak suka, baik pindah saja.

Ibarat kalau dah meluat dengan penyewa, macam-macam cara nak suruh pindah. Begitulah situasi yang melanda Universiti Utara Malaysia ( UUM ). Kerajaan Negeri Kedah di bawah pimpinan MB Ustaz Norizan menegaskan yang UUM harus menjelaskan bayaran cukai tanah sejumlah RM 1.1 juta, meningkat 10 kali ganda sejak pentadbiran BN walaupun di rayu oleh naib Canselornya. Sebelum ini UUM sudah pun menanggung masalah bekalan air yang memaksa pihak pengurusan membelanjakan sejumlah RM 90 ribu sebulan untuk mengangkut air menggunakan lori tangki.

PAS Kedah mungkin lebih memikirkan sekolah-sekolah swasta tajaan PAS berbanding Universiti Awam.


Ikhlas kawan cakap pada UUM, baik korang pindah ajer. Kalau tuan punya tanah dah tak suka, menyampah, meluat tengok muka korang, tunggu apa lagi..Angkat kaki la. Pindah aje kat negeri Perak ni.Tanah luas terbentang, tak ada masalah air, pentadbiran negeri pun sokong. Kalau buat kat Daerah Taiping lagi kawan sokong. Perak pun dalam zon Utara juga.

Kebanyakan ( tak semua ok ) penuntut universiti awam adalah penentang kerajaan..sekarang korang tengok apa ulama korang dah buat. Nak membina memang payah, tapi nak menutup senang aja. Kat Kelantan sana, UMK dengan HUSM tu hasil tangan siapa ? Nik Aziz, Husam Musa ? Sendiri jawab la...

Bukan menangguk di air yang keruh. Buat orang Kedah kalau terguris, kawan minta maaf awal-awal kerana UUM itu letaknya dalam negeri Kedah. Sebagai penumpang, kalau bos segala tuan rumah dah tak suka, nak buat macam mana ? Angkat kaki saja lah...

No comments:

Post a Comment