Close

Thursday, April 28, 2011

Ahli bangkang sikit, gantung keahlian. Itulah PKR Selangor

PKR yang tengah serabut mencari isu baru untuk mengalihkan perhatian rakyat berkaitan isu Ketua Umum mereka yang juga model terkenal jam Omega, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengantung seorang ahli mereka di Selangor.

Bila dah berjanji bulan dan bintang, orang yang diberi janji tu akan ingat. Bila tak dapat, memang la dia orang mengamuk. Cara yang paling cantek untuk menyekat rakyat dari terus mengungkit itu dan ini ialah mengantung keahlian. Sekurang-kurangnya, yang digantung ini tidak dibenarkan hadir ke mesyuarat cabang dan ranting PKR maka selamatlah pengerusi dan AJK yang lain dari menjawab soalan-soalan yang tak terjawab.

PETALING JAYA, 28 April: Parti Keadilan Rakyat (PKR) menggantung keanggotaan Murali a/l Subramaniam dari Cabang Puchong berkuatkuasa serta-merta.

Pengerusi Jawatankuasa Disiplin PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong berkata, jawatankuasa telah menerima aduan daripada empat anggota PKR pada tahun 2010 dan setelah mengadakan pendengaran dan mendapat penjelasan daripada S. Murali, secara sebulat suara mendapati beliau bersalah atas beberapa dakwaan.

Jelasnya, kesalahan itu kerana mengkritik kepimpinan Kerajaan Negeri Selangor mengenai peruntukan Kerajaan Selangor terhadap Sekolah-Sekolah Tamil di dalam media, merusuh atau mengganggu perjalanan dialog yang dipengerusikan Dr. Halimah Ali, Exco Kerajaan Negeri Selangor di Annexe SUK Selangor serta mengetuai sekumpulan orang menyerang Kumareval a/l Subrayan dalam dialog tersebut dan bersikap kasar terhadap Teresa Kok ketika beliau melawat Sekolah Tamil di Puchong.

“Justeru, keputusan Jawatankuasa Disiplin tentang Sdr Murali telah dimaklumkan kepada Biro Politik pada 27 April 2011, dan dengan menggunakan kuasa yang diberikan oleh Majlis Pimpinan Pusat, Biro Politik memutuskan untuk menggantung keanggotaan Murali dengan serta-merta,” ujarnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini.

klik tajuk untuk sumber artikel

No comments:

Post a Comment