Close

Wednesday, October 26, 2011

Mahasiswa desak jauhkan politik dari UIA .!! UniSEL macamana plk ??



Sayang sangat warga mahasiswa UIA dengan Aziz Bari ni sampai sanggup menggugut kerajaan. Meraka mendesak agar AZiz Bari di bebaskan dari penggantungan tugas nya kerana mengkritik Sultan Selangor. Jika Kerajaan masih lagi menggantung tugas Aziz Bari maka ..

"Sekiranya kerajaan gagal untuk menjawab memorandum bantahan ini, insya-allah kita akan buat himpunan bersama rakyat, badan-badan NGO yang terdiri daripada BERSIH.20 yang dijangkakan akan diadakan di Stadium Merdeka dan Putrajaya," kata Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM ).

Sementara itu, jurucakap SMM Mohd Zaky Sukery memberitahu pemberita terdapat dua tuntutan utama dalam memorandum tersebut, iaitu mendesak kebebasan akademik diberikan kepada ahli akademik dan mendesak agar siasatan terhadap Abdul dihentikan tanpa syarat.

Beliau berkata, walaupun pergantungan tugas terhadap Prof. Aziz Bari telah ditarik balik tetapi semua mahasiwa masih tidak berpuas hati kerana kerana masih ada siasatan di kenakan kepada beliau.

"Prof. Aziz Bari disiasat seolah seperti seorang jenayah sedangkan beliau bersuara atas kajian, bukti dan fakta yang kukuh melalui buku yang ditulis. Tindakan UIA adalah tidak wajar dan sangat terdesak," katanya.

Mengapa tiada siapa pun yang bangkit menentang ketika campur tangan Kerajaan Pakatan Rakyat terhadap UniSel dulu ? Kerana ia melibatkan kerajaan PR maka kebanyakan Mahasiswa melayu yang menyokong pembangkang hanya membutakan mata dan memekakkan telinga sahaja.

Isunya bukan Aziz Bari tetapi kerana yang digantung itu adalah penyokong kuat Anwar maka wajib mahasiswa-mahasiswa menggadaikan risiko disingkir dari pengajian semata-mata mempertahankan bakal Peguam Negara PR itu..

1 comment:

  1. depa cakap nak untung saja...geng depa..he2 Asri sekok lagi..sama juga tu.Pandai biaq la berguna..kalau mcm tu namonya bangang.

    ReplyDelete