Sunday, May 1, 2011

Chua Soi lek dedah MCA sealiran DAP berkenaan negara Islam

Presiden MCA menerangkan tanpa bersuluh yang parti komponen BN berkenaan yang mewakili kaum cina di Malaysia itu tidak akan menerima PAS memasuki BN sekiranya PAS masih lagi bersungguh-sungguh mahu menegakkan negara Islam.

Kawan tengok hal ini dari 2 perspektif

Pertama..memang benar yang kaum-kaum kafir cina di Malaysia ni tidak mahu menerima pentadbiran Islam di Malaysia ini. Pendirian ini sama dengan DAP tetapi PAS purak-purak tak dengar atau buat-buat tak dengar. Jadi DAP pun malas nak cakap banyak kali, lantak korang lah PAS, janji bila Anuwar jadi PM esok..jangan harap undang-undang Islam boleh guna kat Malaysia ni.

Kedua..keberanian Soi Lek menghujahkan isu ini biarpun tak semua pemimpin-pemimpin dalam MCA berani untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian. Soi Lek yang tidak mahu depan cakap lain,belakang cakap lain dengan konfident nya mengumumkan ketidak sediaan MCA menerima undang-undang Islam tetapi boleh menerima PAS sebagai anggota komponen. Soi Lek lebih berpengalaman dalam isu video sex politik berbanding anuwar dulu adalah pemimpin yang berani kerana beliau tidak mahu dipersalahkan nanti oleh rakyat yang bukan beragama Islam jika benar PAS-Umno bergabung.

Kuatkah MCA sehingga berani mengeluarkan kenyataan sebegitu ?

MCA ibarat pesakit kritikal yang ada di wad ICU tetapi masih teringin nak makan KFC dan Pizza lagaknya.

Kawan memang tak sokong Soi Lek kerana kawan mahu melihat terbangunnya negara Islam dan UMNO-PAS boleh duduk semeja demi orang islam dan melayu.

klik tajuk untuk artikel sumber

No comments:

Post a Comment