Friday, April 15, 2011

1M, 5M, 10M...harga untuk pengakuan Raja Petra

Pernahkah anda dengar ungkapan ini ?

"antara ular dan ******, jika aku jumpa, aku akan bunuh ***** dulu"

Raja Petra boleh kawan labelkan sebagai ***** kerana cakap dan kenyataan beliau memang boleh berubah mengikut angin.Memang tak boleh pakai.

Sana sini kedai kopi, kedai gunting rambut, workshop, hatta kantin makan ofis pun dok bercerita pasal Raja Petra ni. Ada beberapa kisah yang kawan ingat dan kawan nak kongsi dengan anda.

Kisah pertama di satu kedai kopi, seorang fanatik PAS menjatuhkan hukuman rejam sekiranya Raja Petra beliau temui. Katanya tentunya BN dah bayar berjuta-juta RM untuk Raja Petra. Rakan beliau yang semeja tanya dia balik, mana dia tahu yang BN bayar duit, si Fanatik PAS ini kata itu sudah tentu berdasarkan track record Raja Petra mudah di beli dengan wang.. Rakan beliau pun menyindir, jadi selama ini, memang benarlah Anwar bank-in duit kat Raja Petra tiap-tiap bulan. Di sebabkan dah 4-5 bulan tak bank-in Raja Petra pun senak perut lalu pecah lubang. Si fanatik ini pun diam tak komen apa-apa.

Kisah kedua di sebuah klinik terkenal di pekan K. Doktornya yang berbangsa india memang kaki berborak. Kalau kita bertemu dengan dia kerana masalah kesihatan, kurang-kurang 20 minit diajak berborak sampai pembantunya terpaksa mengingatkan si doktor ni ramai lagi pesakit yang menunggu di luar. Macam-macam hal dia bercakap termasuk lah hal politik. Doktor ini dengan bangganya mengangkat Raja Petra sebagai hero Malaysia kerana keberaniannya mendedahkan isu yang sangat besar ( kes Altantuya )

" I'm salute him, He is real hero. He like Hang Jebat, great journalist and real nationalist "

memang sah si Doktor ni penyokong Anwar. Baru baru ni, rakan kawan ada mendapatkan rawatan di klinik doktor berkenaan. Bila di sebut nama Raja Petra, masam kelat wajah si doktor ni, " he is liar, cheater " dan sumpah seranah macam-macam lagi. Lantak ko la doktor, Kawan dari dulu memang berbulu dengan Raja Petra ni..

Hari ni cakap lain. esok mungkin cakap lain..

No comments:

Post a Comment