Close

Thursday, October 20, 2011

Mari selamatKan Aziz Bari

UIA selaku IPTA yang bertanggungjawab mengeluarkan produk-produk pemimpin PAS akan menganjurkan satu perhimpunan mendesak supaya pensyarah kesayangan mereka dan PR tidak digantung dari UIA. Pensyarah berkenaan yang mungkin menjawat jawatan Peguam Negara sekiranya PR berkuasa nanti di gantung berikutan beberapa komen beliau yang berbau hasutan.

Kawan pun tak tau nak kata apa, nampaknya para pelajar 'U' kat Malaysia lebih gemar berpolitik dari mengejar pencapaian terbaik. Tentunya tak kesampaian hajat ibubapa di kampung jika melihat anak-anak mereka berpiket kerana isu yang tidak berasas.

Sayang sekali kerana Malaysia mengeluarkan belasan ribu graduan setiap tahun tetapi seolah-olah tiada apa-apa impak yang besar dari setiap graduasi yang lahir. lebih sebilion RM yang di belanjakan ke arah itu namun hasilnya tidaklah senampak mana.

Mobilisasi besar untuk demo sokong Aziz Bari esok

Kumpulan mahasiswa akan menggerakkan golongan itu secara besar-besaran daripada seluruh kampus di Lembah Klang untuk berdemonstrasi terhadap Universiti Islam Antarabangsa (UIA) yang menggantung tugas Prof Dr Abdul Aziz Bari sebagai pensyarah.

Pengerusi NGO Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Syukri Abd Razab berkata, dijangkakan hampir 1,500 mahasiswa dan anak muda akan hadir bagi "mempertahankan kebebasan akademik".

"Solidariti Mahasiswa Malaysia mengecam sekeras-kerasnya tindakan Universiti Islam Antarabangsa menggantung tugas Prof Dr Abdul Aziz Bari.

"Tindakan UIA adalah tindakan yang tidak bertanggungjawab kerana membelakangkan prinsip 'kebebasan akademik'," kata Syukri (kiri).

Perhimpunan itu dijadual berlangsung di masjid kampus di Gombak selepas solat Jumaat.-Mkini

p/s..kawan bukan keluaran UIA

No comments:

Post a Comment