Close

Wednesday, December 1, 2010

Ketuanan melayu vs tuan dan hamba

Anwar kembali mencanang akan hak golongan bangsa lain. Jika pada PRU 12 dulu, beliau menghasut golongan India HINDRAF berdemo di jalanan sehingga Samy MIC terlungkup, kali ini strategi yang sama di gunakan. Kaum cina pula di janjikan dengan jawatan TPM menerusi LIM kit siang. Nik Aziz pun sokong. kata beliau semua manusia di malaysia ada hak jadi TPM, MCA, MIC dan DAP pun ada hak.
MCA dan MIC belum lagi meminta jawatan TPM kerana respek mereka pada UMNO, tetapi NIK aziz telah menjual nama mereka untuk mencover adinda emasnya Anwar. Lim nak jadi TPM pun boleh..mujur tak di janjikan jawatan YD Agong,pasti Nik Aziz akan menyokong juga.

Tahun 1998 dulu,sibuk PAS dengan hak Melayu di dendangkan di serata ceruk ceramah. Hak melayu dinafikan, Tanah Melayu di lelong, Melayu sudah tiada harta lagi kecuali Kereta Api tanah Melayu..pigirah..sekarang Tok Guru pun sama.

Anwar peduli apa..dia sudah kaya, anak- anaknya sudah berjaya dan kaya, Azmin dah kaya..orang melayu lain? Berapa ramai anak melayu yang kaya sewaktu Anwar jadi TPM dulu..?

Tuan bagi negara Malaysia ialah YD Agong yang merupakan orang melayu..kita bangsa melayu dan lain- lain bangsa sudah berikrar dalam rukunegara Kedaulatan Raja dan Negara. Pernahkah bangsa lain memanggil kita TUAN? Pernahkah kita memanggil bangsa lain sebagai TUAN? Langsung tidak pernah.Lalu bagaimana Anwar megatakan bahawa bangsa lain perlu memanggil kita tuan..............gila

No comments:

Post a Comment