Wednesday, February 2, 2011

Wahai kerajaan yang zalim..tolong selamat kan anak kami !!!!

Seruan untuk kerajaan BN yang zalim..tolong selamatkan anak kami,adik-adik kami..

Kad prabayar dah abis,makanan dah susut, keadaan luar yang merbahaya,perompak sana sini..Kawan pun takut kalau ada kat mesir sekarang ni.


Kawan rasa kebanyakan pelajar Malaysia di bumi Mesir ni anak-anak orang pas..kawan rasa aje lah..Member kawan bekas graduan Mesir mengakui yang pengaruh parti berkenaan sangat kuat di sana. Turun dari flight, abang kakak senior dah tunggu untuk membrain-wash anti kerajaan BN. Jadi untuk mengelakkan dari di pulau, baik layan jer geng-geng ni.


Dulu Husam Musa sempat jadi hero membawa pulang gadis yang dilarikan ke Lombok tapi kerajaan Pas kali ini hanya mampu bertindak menganjurkan rapat umum ( demo la tu ) mendesak kerajaan cepat membawa pulang pelajar Malaysia yang kebanyakannya dari Kelantan. Di samping itu, PAS juga menghantar sejumlah wang untuk memudahkan urusan pelajar di sana.


Terdapat juga ramai pelajar berstatus sendirian berhad yang tidak ditaja oleh kerajaan pusat. Mereka ini membiayai yuran kursus dan keperluan disan mengunakan wang sendiri dan ramai juga atas derma ikhlas masyarakat


Mesir adalah negara yang tersohor dengan produk perlancungan sejarah terbesar di dunia dengan permulaan tamadun manusia puluhan ribu tahun yang lalu. Dengan pendapatan kerajaannya bersumberkan bayaran 'tol' terusan Suez yang merupakan terusan paling sibuk di dunia. Mesir masih lagi tergolong antara negara dunia ke tiga yang memiliki ramai rakyat miskin yang mengharapkan sumbangan roti percuma dari kerajaan.



Tidak apa yang mampu dibuat oleh kepimpinan PAS selain mengajak penganutnya berdemo.

Sudah pasti sekembalinya pelajar-pelajar ini ke tanah air nanti,ada yang akan menjadi sukarelawan PAS di DUN Merlimau dan mungkin juga ada yang akan naik berceramah sambil melupakan jasa baik kerajaan bersabung nyawa membawa mereka pulang.

Mereka juga tidak akan malu melaungkan ' Kerajaan BN Kerajaan yang Zalim'.

No comments:

Post a Comment