Sunday, February 6, 2011

Mahfuz tuduh Najib Malu pada Putera Arab Saudi

Mahfuz juga tidak menolak kemungkinan, pengumuman jaminan tersebut dibuat Najib ekoran malu kepada Putera Raja Arab Saudi, Putera Turki Abdullah Al Saud, kerana sudi membiayai dua penerbangan menggunakan pesawat jumbo Boeing 747 untuk membawa balik pelajar Malaysia dari Jeddah ke Kuala Lumpur.

Seperkara lagi kata Mahfuz, kerajaan juga tidak sepatutnya mengumumkan untuk merujuk dan berurusan dahulu dengan pihak swasta lain seperti Lembaga Tabung Haji, Malaysia Airlines (MAS) dan AirAsia berhubung pembiayaan kos terbabit.

Tindakan tersebut katanya hanya hanya akan memberi gambaran bahawa kerajaan tidak bersedia untuk menanggung sepenuhnya kos misi tersebut.

"Kita setuju pihak swasta tunai tanggungjawab sosial, tapi tak kan kerajaan nak tengok dulu swasta boleh bagi berapa.

"Sepatutnya umum tanggung penuh la, lepas tu bincang la nak cari duit dari mana," katanya lagi.

kata kawan...Apa yang si X penjual ais batu ni merepek ni. Macam mana PAS boleh pilih si bangang tahap gaban ni jadi ahli Parlimen. Apa dah takde orang lain ke. Lain kali semak dulu tahap pencapaian sekolah calon, jangan pakai taruk jer.

Mengapa pula najib nak malu pulak, Bukan Najib yang minta, Putera Arab Saudi tu yang nak tolong? Lagi satu ko yang bongok mahfuz memang tak pernah sokong pun apa yang Najib buat. Takkan isu Najib umum bantuan dari badan swasta pun ko nak 'tibai' juga.

Korang setakat hantar pemerhati ke Mesir dah riuh sekampung. Berapa ramai rakyat Malaysia yang korang tanggung balik? Hampeh..

Sewaktu korang beriuh rendah di sini, rakyat Malaysia dah on the way balik ke tanah air. Lantas korang akan sambut dan mengaku bahawa sebenarnya korang ialah hero manakala kerajaan tetap ZALIM seperti dulu. Bahkan ada pelajar yang baru pulang tak sabar-sabar nak berkhidmat sebagai sukarelawan PAS di PRK Merlimau nanti.

No comments:

Post a Comment