Saturday, April 2, 2011

SAH, nama Allah akan diguna pakai oleh agama lain jika Anwar jadi PM !!

Kawan bukan fitnah, tapi ini betul-betul. Tuan Guru Pak Syeikh Anwar Ibrahim akan memberi hak milik nama Allah pada penganut agama kristian jika beliau ditabalkan menjadi PM.

Dalam petikan ucapannya dari malaysiakini.com

"Tak perlu gaduh soal ini, itu hak masing-masing, dalam 'Al Kitab' pakai Allah, (itu) hak orang Kristian, Bidayuh , jangan gaduh, yang gaduh ini sebab dia tak faham, yang tak faham ini Barisan Nasional, kalau tak faham tak boleh perintah, kita kena ubah pemerintah bagi yang faham perintah," kata Anwar ketika bertemu dengan masyarakat Bidayah di Kampung Paon Sungai Rimu, Serian semalam.

"Nabi orang Islam Nabi Muhammad, bapa Muhammad namanya Abdullah, nama Abdullah itu sebelum Islam, sebab Nabi belum ada nama sudah ada Abdullah, maknanya hamba Allah, 60-70 tahun sebelum Islam, jadi macam mana kita boleh kata orang Kristian tidak boleh pakai nama Allah, dia (BN) tak pakai otak sebab dia tak faham sejarah," kata Anwar.

haiyoo..jangan nak samakan indonesia dengan Malaysia. Di Malaysia jika sebut melayu, pastinya Islam. Jika sebut Allah, pastinya merujuk Islam. Biarlah di negara lain nak guna formula apa pun, tapi bukan semua cara dari luar kita boleh guna pakai.

Biarpun andai satu hari nanti jika bro Anwar ni menang jadi PM, kawan sampai mati tak kan redha jika agama lain guna nama Allah. Korang ahli politik memang restu dan tak kisah, sebab korang jaga periuk nasik korang. Tu sebab bila Adun Teja( Perak )Chang Lih Kang bagi salam masa ceramah kat rumah kawan minggu lepas, berderet pak-pak lebai jawab salam dia. Pak Imam yang turut join ceramah tu bukan setakat tak menegur malah macam berbangga pulak bila YB kafir ni bagi salam semasa memulakan ceramahnya. Bila kawan tanya (konon nak berbincang) dengan pak-pak ustaz yang kawan kenal, kawan pulak dikata naif dan tak tau mengaji hukum hakam.

Selepas ni, besar kemungkinan ucapan Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh juga bukan lagi untuk umat islam sahaja. Semua penganut agama lain pun boleh guna.

No comments:

Post a Comment