Saturday, August 22, 2009

serangan peribadi calon bukti politik tak matang

Hanya tinggal beberapa jam lagi sebelum masa berkempen tamat,kedua dua parti yang bertanding tentulah melipat gandakan usaha untuk menagih minat pengundi di DUN permatang Pasir memilih mereka nanti.

1.Serangan peribadi yang keterlaluan oleh kedua-dua oarti politik tidak menggambarkan bahawa yang sedang bertanding itu parti yang memperjuangkankan islam.

2.Habis segala rahsia calon dilondehkan menjadi bahan kempen (kononnya pendedahan sensasi) dan menjadi modal hilai ketawa penonton.penceramah yang berstatus tuan haji,ustaz,yb, dato' yang baru sahaja keluar surau/masjid dari mengerjakan sembahyang terawih dan terus mendedahkan aib orang.

3.Pas tidak ada hujah pembangunan hanya bermodalkan kisah aib calon BN kena gantung dari Majlis Peguam Malaysia, pecah amanah,kawin dua. tidak ketinggalan lagu lama dari penyanyi lama( bukan evergreen) turut berkemandang 'Bubar Dun Perak' dan 'Altantuya'. BN dengan isu RM 60 000 nya.

4.Persoalannya kini untuk BN....
a) adakah mereka pasti calon mereka si Rohaizat betul-betul 'clear'? Tidak adakah calon yang lebih berkelayakan lagi di sana ?
b)adakah BN memang mencari jalan untuk kalah dalam PRK ini ?
c) adakah ini cuma strategi najib-muhyidin dalam menghadapi PRU 13 nanti. pemimpin pembangkang melabelkan najib sebagai seseorang yang penuh muslihat dan teka-teki.

Politik Malaysia memang memeningkan.

No comments:

Post a Comment