Close

Thursday, August 20, 2009

keju vs arak di Selangor

*berikut adalah satu komen dari seorang pelawat dan balasan komen dari blog rasmi Datuk Seri Anwar Ibrahim.(http://anwaribrahimblog.com/2009/08/17/dato-alimudin-keluar-umno-sertai-pkr/#comment-213536. Penulis beranggapan balasan komen ini dibuat oleh pengendali blog berkenaan ataupun pemberi komen lain yang turut melawati blog berkenaan dan BUKANNYA dari Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tujuan paparan ini hanyalah sebagai bahan pembacaan pelawat sahaja dan tidak lebih dari itu.Harap maklum*


As’kum DSAI,Cadangan saya.
1) Tutup kilang Calsrberg kat Bt.3, Shah Alam
2) Tutup kilang Guiness Anchor kat Sg.Way.
3) Semua kerajaan tempatan dlm negeri PR tamatkan lesen perniagaan nombor ekor dipremis kedai.
Ikut cara PAS Kelantan dan PAS Trengganu masa TGHH jadi MB dulu.

Reply

MERENG mereng Reply:August 19th, 2009 at 7:35 am

alahai…. camana cara yang ang maksudkan tuh?ni cara ISLAM ke gunakan keKERASan dalam menangani HAK orang lain?oit pengundi mereng yang kununnya ISLAM…pernah dengar TANPA PAKSAAN?
faham ke tak TANPA PAKSAAN ni?
tak perlu PAKSA-paksa kilang ni tutup kedai/kilangyang perlu ialah KAWALAN dari pihak kerajaan ….pastikan mereka-mereka yang mengaku MUSLIM tidak dibenarkan mendapat access membeli arak… pastikan remaja-remaja TIDAK MUDAH dan diLARANG mendapatkan arak… kerja kuat pihak berkuasa diperlukan disini, rasuah wajib dibenteras terlebih dahulu, kerana pihak berkuasa yang makan rasuah akan menghalang usaha ini….
bila mana KUALITI umat ISLAM itu meningkat tanpa ARAK, dan JELAS remaja lebih kreatif dan berakhlak tanpa arak, maka ini akan membuka MATA orang bukan islam, bahawa ajaran ISLAM itu sungguh INDAH dan terbaik… seterusnya TANPA di PAKSA-PAKSA, orang bukan islam yang berfikiran bagus akan meninggalkan ARAK, dan akan mendidik anak-anak mereka menjauhi arak seperti halnya orang ISLAM….ya.. dan ini boleh saja mereka lakukan tanpa perlu menganut agama kita, …
kesannya apa? kesannya penggunaan arak berkurangan…. dan dalam jangka masa yang panjang, permintaan arak akan berkurang….ARAK susah nak dijual, TANPA PERLU DIPAKSA-PAKSA, peniaga pun TIDAK mahu lagi mendagangkan arak kerana takut RUGI….

TANPA PERLU DIPAKSA-PAKSA, kilang2 arak di malaysia ini akan menutup kilangnya dengan rela hati kerana merasakan MALAYSIA bukanlah lagi pasaran yang baik untuk menjual arak….
macam ni lah baru nampak IMEJ islam yang baik, bukan dengan kekerasan

…Allahumma Solli ‘ala Muhammad

No comments:

Post a Comment