Close

Monday, August 31, 2009

Harga Minyak RON 97 naik lagi!

kerajaan tengah malam 1 Sep 2009 menaikkan harga RON 97 dari RM 1.80 ke RM 2.05 dan menaikkan harga minyak RON 95 yang baru diperkenalkan dari RM. 1.75 ke RM 1. 80.

1. Penulis lamabat tahu akan berita kenaikan ini. penulis sempat mengisi minyak di pekan Grik dan Gua Musang dan didapati hanya ada 1 pam berwarna hijau manakala yang lain berwarna kuning.

2. penulis beranggapan tujuan kerajaan menaikkan harga minyak ialah untuk mencari semula sumber pendapatan negara kerana Malaysia kini berada dalam kemelesetan ekonomi yang membimbangkan. dengan duit minyak inilah nak dibayar bonus untuk kakitangan awam nanti, nak buat program pembangunan,duit biasiswa, program sekolah seperti RMT, KWAMP,Bantuan SBT,dan penyenggaraan sekolah yang memakan hampir sebilion setiap bulan.

3. Tidak lupa juga golongan OKU (elaun),orang-tua,hospital-perubatan rakyat dan sebagainya.

4. kasihan kepada pengguna kereta mewah yang terpaksa mengisi minyak 'hijau' kerana menjaga enjin.

5. gaji menteri banyak sangat,potonglah sikit bukan luak pun. rumah free,tukang masak ada, minyak free, tol free, pergi oversea (urusan kerja) free..banyak la yang free. kalau potong 10-15% gaji pun tak apa. akan naik nama kalian di mata rakyat.

6. DSAI mesti stanby dengan tajuk ceramah 'pendedahan' dengan isu harga minyak.

No comments:

Post a Comment