Close

Tuesday, May 24, 2011

Pak Jabit dah jadi panglima PKR Perak.

Mungkin ramai yang dah tau, tapi kawan baru sahaja tau akan penglibatan pemegang watak Pak Jabit dalam filem Box Office Mamat Khalid dalam arena politik. Kawan baru mengetahui penglibatan Pak Jabit setelah beliau menjadi penceramah di Pasar Malam Kamunting baru-baru ini.






div>Malam ini, Pak Jabit muncul di Markas PAS Taman Kuning Sari, Taiping. Poster ceramah beliau ditampal hampir setiap pokok di kawasan Taiping.







Nampaknya, trend PAS sekarang lebih gemar mengambil golongan artis untuk menumpang populariti bagi menarik perhatian orang ramai hadir ke ceramah berkenaan. Hujung bulan lepas, Bob Lokman juga hadir memberi ceramah berdekatan dengan lokasi ceramah Pak Jabit malam ini. Intipati ceramahnya agak biasa-biasa saja dan tidak banyak mengandungi isi cuma lebih pada luahan perasaan Bob sahaja. Namun kawan sempat menjeling ke arah beg-beg plastik yang penuh berisi wang hasil derma orang ramai yang hadir ke ceramah berkenaan, ada la dalam 10 beg. Kawan percaya ini lebih dari pendapatan Bob semasa menjadi artis semasa dahulu sebelum beliau beralih ke bidang politik. Malah Bob turut berkempen agar hadirin memberi derma ke ' jalan Allah ' ini.



Berbalik pada kisah Pak Jabit tadi, rupa-rupanya beliau sudah lama aktif dalam bidang politik ini. Cuma baru sekarang beliau tampil memberi ceramah. Malah beliau turut mempunyai blognya sendiri iaitu tokperan dan facebook nickname Man Kadir.


Kepada Pak Jabit, kawan ucapkan selamat terjun ke dunia politik.

1 comment: