Close

Friday, December 4, 2009

takbir raya, doa pecah perut dan pijak gambar

Saya mengikuti satu ceramah agama di sebuah masjid di pantai timur oleh seorang penceramah jemputan. penceramah itu menyokong tindakan nik aziz mendoakan kecelakaan keatas golongan umno(pemimpin). katanya berdasarkan kisah nabi Muhammad SAW yang pernah mendoakan kecelakaan keatas serang sahabat yang lupa diri setelah kaya kerana didoakan oleh Nabi dan mempermainkan perkara zakat.begitu juga dengan kisah nabi mendoakan kecelakaan keatas kaum quraisy.

Tidak beberapa lama dahulu, ada penceramah yang menyokong penggunaan nama ALLAH dalam gereja. hujahnya, Allah itu adalah tuhan untuk semua tidak terhad untuk orang islam sahaja.

Hari ini ( 5hb 12,09) seorang ADUN simpang pulai(PKR),perak mengaku bersama-sama bertakbir raya semasa Aidilfitri yang lalu. Dah tentu Ulama' mereka akan mempertahankannya.

Apa perasaan PAS jika pemimpin BN memijak gambar Tuan Guru Nik Aziz dan Hadi Awang ?tentunya mereka mencemuh parti itu dengan habis-habisan.mungkin akan disamakan UMNO ini sebagai dajal laknatullah.

Mengapa mereka hanya menyokong jika faedah itu berguling dalam kawasan mereka tetapi bertindak mengharamkan pihak yang berlawanan. Dunia ini hampir kiamat dek agama dipergunakan untuk faedah parti bukan islam.

No comments:

Post a Comment