Close

Monday, June 1, 2009

1 Jun kempen bergelap gelita ( bergelap masa depan kot ) seluruh Perak

1 Jun Hari Gelap Gelita Seluruh Perak, Pakatan Rakyat Puasa Sunat/Mogok LaparMonday, 1 June 2009 • Kategori: Berita Negeri, Berita Semasa, Berita Utama, Nasional, Perak
Anna Yusof
IPOH, 1 jun (SK) :Puasa sunat hari Isnin dan mogok lapar selama satu hari sempena Hari Gelap Gelita Seluruh Negeri Perak dan Himpunan Aman anjuran Sekretariat Pakatan Rakyat Perak hari ini.
Semua penyokong di seluruh negara diseru melakukan program puasa sunat / mogok lapar ini bagi susulan daripada kempen minggu lalu yang berpuasa sunat dan mogok lapar selama tiga hari mulai Selasa hingga Khamis.
Hari Gelap Gelita Seluruh Negeri Perak dan Himpunan Aman ini adalah bagi meneruskan bantahan pencabulan demokrasi yang dilakukan oleh Umno dan Barisan Nasional dan mendesak supaya Dewan Undangan Negeri Perak dibubarkan.
Program sehari yang membabitkan setiap markaz Dun seluruh Perak akan bermula pukul 6 petang dan diisi dengan ucapan daripada pimpinan Pakatan Rakyat di peringkat Dun masing-masing.
Ini diikuti dengan berbuka, solat Maghrib dan bacaan Surah Yassin. Selepas Isya’ solat hajat berjamaah akan diadakan dikuti dengan tazkirah.
Bagi penyokong bukan Islam sebagai menghormati program tersebut mereka boleh berlapar selama satu hari dan akan makan beramai-ramai menjelang Maghrib bersama umat Islam yang lain di markaz.
Bagi program hari ini semua penyokong Pakatan Rakyat gigalakkan berpakaian hitam tanda sokongan padu.

yang peliknya, mahkamah K. Terengganu memutuskan untuk menolak bantahan kemenangan PAS oleh BN di salah satu DUN dengan hanya majoriti dengan 2 undi sahaja. BN Terengganu akur dengan keputusan mahkamah.SYABAS...

Buat yang lain kat Perak ni..sudah-sudahlah..kalau BN Terengganu boeh akur dan tak memaksa pula di adakan pilihanraya semula kenapa pula kita. buar orang luar tu..balik-balik lah tempat kome, teman ni puas dah nengok kome bebaloh sesame sendiri..

No comments:

Post a Comment