Close

Wednesday, December 22, 2010

100 hari pakatan rakyat..baca ni dan tolong gelak

Perkara asas 100 hari Pakatan Rakyat memerintah Malaysia.



Perkara Pertama : Mengheret pesalah-pesalah rasuah ke muka pengadilan-jangan lupa heret sekali Nik Aziz sebab bagi rasuah kat orang asli Galas dulu.



Kedua: Memansuhkan ISA kerana tidak mengikut kehendak Islam dan zalim -demonstrasi tu kira ikut syariat la,tambah-tambah berhimpun kat masjid,pastu benarkan si kafir Teresa KOk dengan blue film star, Elizabeth Wong masuk masjid tak tutup aurat tu ikut syariat islam tau..



Ketiga:Menstrukturkan semula PTPTN untuk semua pelajar supaya semua boleh sambung belajar ke Universiti-termasuk ke universiti2 yang tidak diiktiraf di China dan Taiwan yang mengajar fahaman komunis.



Keempat: Memberi kebebasan pada media dan memudahkan pendaftaran bagi media baru-Utusan kat Pulau Pinang pun dah haram inikan pula nak bagi lesen Full kat semua media. Kawan rasa media yang sokong deme aje kut yang dapat.



Kelima: Menaikkan kadar bantuan kepada warga emas-sebulan RM1 ribu kut.



Keenam: Meluaskan penggunaan Wifi percuma kepada rakyat.-bankrap la syarikat internet lepas ni..dah semuanya free



Ketujuh: Meningkatkan kadar isirumah kepada RM4000-wow..kalau macam ni, kawan nak undi PR la..ni mana punya pakar ekonomi yang buat plan ni..?



Kelapan: Memperkukuhkan institusi agama selaras dengan artikel 3 pelembagaan-ni kira semua agama termasuk agama islam. Peruntukan kepada semua agama semua sama rata,sama rasa. Dah, agama apa yang jadi agama rasmi kat Malaysia?entah...



Kesembilan: mengadakan lebih banyak dialog-dialog agama supaya tidak banyak ketegangan antara agama di negara ini-macam perunding antara agama juga la ni..



Kesepuluh: Menjadikan Polis dan SPRM badan yang betul-betul bebas tanpa memihak kepada sesiapa-SELCAT contohnya lebih memihak pada Khalid dan Ronie Liu, Kakak Naked Elizabeth Wong, Teresa Kokok dan Church Father.



Pigirah..janji PRU 12 pun pun tak settle lagi(buat-buat lupa)ini nak buat janji baru plk..

3 comments:

  1. kahkahkah
    nanti kalau pakatan rakyat yang menang kote ko yang terhegeh2 nak mintak subsidi kahkahkahkah

    dasar bangsa x sedar diri.muka subsidi.buat blog pun x pro.mcam budak kote 2 inci.sunat ke tu.

    gua cabar lu.simpan dalam hati.kalau pakatan rakyat menang, lu jgn amik duit diorang bagi.kalau x, sia2 lu punya perjuangan di atas blog x semenggah lu ni.

    tolong tutup blog ni bole x?teruk sgt design.nampak sangat nak duit je.

    ReplyDelete
  2. hahahaha..begini lah tuan yang komen di atas, kalau takut dibadai tohmahan, jangan berbicara soal perjuangan.

    Tuan juga boleh membuka satu blog( kalau belum ada ) untuk menterjemahkan sebarang pandangan ataupun ketidak puasan hati kita. Seronok juga menjadi journalist tak bergaji ni.

    Terima kasih kerana tuan sudi mengunjungi blog yang seberapa ni. Komen tuan akan menjadi pembakar semangat dan aspirasi saya untuk terus memperbaiki blog ini.terima kasih ^bersatuislamelayu^

    ReplyDelete