Close

Wednesday, August 5, 2009

H1N1

sudah 11 kematian tercatat pada hari ini( 4 Ogos 2009 ).Namun apakah tindakan kita dalam menangani isu ini?

Pergilah ke pasaraya ditempat anda hari ini,dalam masa 30 minit,catatkan pengunjung yang memakai topeng muka. Saya dah lakukan hari ini dan hasil tinjauan saya ialah 0%.

Murid-murid yang demam masih lagi dibenarkan pergi ke sekolah,ibu bapa hanya membawa anak mereka mendapatkan rawatan di klinik swasta. Adakah arahan kuarintin di rumah benar-benar di patuhi?

Saya sendiri pun jika mengalami demam biasa hanya mendapatkan rawatan di klinik swasta. Alasan kenapa tidak ke klinik kerajaan,sudah tentulah seperti jawapan masyarakat yang lain,malas tunggu lama,banyak lagi kerja yang boleh di buat.

Jika ditakdirkan ALLAH penyakit ini terkena kepada tubuh badan saya,tentunya saya lebih risaukan putera puteri saya yang sudah tentu lebih kurang daya tahan imunisasinya..

No comments:

Post a Comment