Close

Monday, August 10, 2009

calrsberg _impian dulu dah berkubur...

Penulis selalu terkenangkan salah isu belati menyerang BN pada PRU yang lepas-lepas berkenaan dengan terbinanya kilang beer tersohor dunia, Calrsberg di Shah Alam. Penulis yang amat sedih dengan peristiwa ini mendoakan semoga kilang ini ditutup kerana penulis adalah seorang islam. Tambah lagi kilang beer ini berkongsi pagar dengan minuman ringan halal.Pemuda Pas yang paling lantang menetengah kan isu ini bertindak menuduh pemimpin Selangor yang dulu ( BN ) sebagai memakan sumber duit arak dan menyebabkan ramai pemuda pemudi islam meminum arak. Sejuk hati penulis mendengar laungan berkenaan,ada kalangan rakan-rakan penulis berkata nak bom,nak bakar dan macam-macam lagi.

1. Allah itu maha berkuasa, PAS ( dalam gabungan Pakatan Rakyat ) berjaya memerintah Selangor. Tetapi kilang arak ini makin seronok pula operasinya.

2. Tiada lagi isipati ceramah PAS menyentuh berkenaan kilang tersebut. Lebih seronok dengan gerakan mansuhkan ISA dan 'Bubar DUN Perak' dari memperjuangkan isu kerosakan remaja akibat arak dan zina.

3. MB Selangor YAB Dato' Khalid Ibrahim menegaskan penjualan arak kepada golongan muslim atas kesedaran peniaga dan penguna. Makin syok la kaki-kaki togok kat Selangor ye..

4. Exco Kelantan YB Husam Musa mempelawa Exco Selangor YB Ronnie Liu datang ke Kelantan belajar berkenaan berjayanya Kelantan mentadbir pengurusan arak. Penulis pasti topik berkenaan isu Calrsberg tidak akan dibincangkan.

Impian itu dah berkubur..berkubur barsama semangat Pemuda Pas. Sekarang ini Pemuda Pas mempunyai Motto baru iaitu minum arak itu kan hak orang bukan islam.

No comments:

Post a Comment