Close

Thursday, March 3, 2011

terdesak untuk menang kerdau dan merlimau, Anwar tayang semula kes 2008

Anuar Ibrahim terpaksa menjaja semula kisah penahanannya tahun 2008 sejurus laporan polis yang dibuat oleh Saiful Bukhari. Walaupun 1oo% kisahnya sudah dipentaskan di podium ceramah dan ditokok tambah menjadi sejuta peratus, modal ini ternyata berjaya buat Anwar semasa menang besar di PRk Permatang Pauh di tahun yang sama.

Selepas itu, kisah itu terus senyap dengan Anwar pun berjaya menjawat Ketua Pembangkang di Parlimen.

Hari ini, Anwar kembali menyanyikan peristiwa itu setelah melihat peluang PAS di DUN Kerdau dan Merlimau menang sangat samar. Anwar yang tak samapi hati melihat Pas berjuang sendirian dan tewas dalam permainan isu, terpaksa melondehkan 'spender' nya mengungkap kembali kisah beliau ditahan polis pada masa itu. Tujuannya hanya satu iaitu meraih undi simpati rakyat kedua-dua DUN ini sebagai pengundi.

“Saya diperlakukan seperti saya ini Botak Chin. Saya ditahan secara paksa seolah-olah saya ini anggota pengganas Al-Qaeda,” kata Anwar.

Semasa PRK Bukit Gantang, Anwar telah mengajar Nizar Jamaludin untuk memainkan isu pemecatannya dari jawatan MB untuk meraih simpati pengundi dan ternyata Nizar berjaya.

Anwar juga terpaksa mengalihkan isu 'tak boleh lagi nak cover' liwat beliau. Beliau terpaksa memalingkan perhatian pengikut setianya dari bercerita kes mahkamahnya dengan hal kisah penangkapannya dahulu.

Come on man, Kerdau dan Merlimau bukannya Permatang Pauh dan Bukit Gantang. Kisah tuan semakin pudar dan semakin boring,boring dan boring.

No comments:

Post a Comment