Close

Thursday, March 10, 2011

Sampai bila kita nak di bodohkan hanya kerana politik?

Sanggup akak yang bertudung tu berjalan di belakang kereta mayat Mendiang A. Kugan ! Kalau bangsa sendiri yang senasib dengan mendiang,agak-agak akak nak buat macam tu tak ?
Sayangnya bangsa kita pada Mendiang Teoh Beng Hok..Kalau bangsa sendiri macam mana pulak?

Seorang pemuda mati terjatuh bangunan, Adakah PAS, DAP Dan PKR akan lakukan perkara yang sama seperti Teoh Beng Hok ?

Tentu sekali tidak kerana mangsa bukan setiausaha politik. Dan lagi arwah berbangsa melayu dan beragama islam.

DAP menjadikan orang melayu lebih sayangkan politik lebih dari kepentingan bangsa sendiri. Adakah kematian saudara kita ini kan terbela ?
Akan adakah pak-pak lebai dan gadis melayu seperti gambar yang akan mengantung sepanduk meminta individu yang bertanggung jawab secepat mungkin ? Tidak. Kerana arwah bukan lah sesiapa dalam politik dan arwah berbangsa melayu

"Hasrat seorang pemuda meraikan perkahwinan kakaknya Sabtu ini tidak kesampaian apabila dia maut setelah terjun dari tingkat dua sebuah rumah kedai di sini bagi mengelakkan serangan sekumpulan lelaki.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sentul Supt Zainuddin Ahmad berkata, pemuda itu, Khairul Helmi Kamaruddin, 20, mengunjungi sebuah pusat Internet di Taman Melati awal pagi ini apabila sejurus kemudian sekumpulan lima lelaki bersenjatakan parang, rantai dan batang besi menyerbu masuk ke pusat itu pada 3.00 pagi.

Katanya, oleh kerana ketakutan, Khairul Helmi serta tujuh pelanggan lain bergayut pada tingkap bangunan sebelum terjun bagi menyelamatkan diri".
selanjutnya sila klik pada tajuk
Bersatulah bangsa ku di bawah panji agama dan persaudaraan kita sesama Islam dan melayu

No comments:

Post a Comment