Close

Thursday, February 3, 2011

PAS umpan Najib kutuk Hosni Mubarak

Bekas penjual air batu, Mahfuz Omar menggesa Najib mengemukakan pendirian peribadi berhubung tunjuk perasaan besar-besaran rakyat Mesir memaksa Presiden Hosni Mubarak meninggalkan kedudukan beliau dan lari ke luar negara.



Pendapat bekas penjual air batu ini turut di sokong oleh pengerusi Biro Antarabangsa PKR, Yusmadi Yusof yang mengesa Najib turut sama mendesak Hosni MUbarak supaya berundur.



Naji yang dilihat mengambil sikap tidak mahu mencampuri urusan negara berkenaan sebaliknya hanya bersungguh-sungguh berusaha membawa keluar pelajar dan kakitangan Malaysia di sana.



Mahfuz yang sebelum ini berniaga air batu secara kecil-kecilan memang tidak tahu akan ilmu perhubungan antara bangsa. Jesteru saranan beliau itu boleh dianggap seperti katak yang memanggil awan hujan.



Mahfuz yang konon-konon berani mengutuk Mesir dan berlakon bijak dalam perhubungan antara bangsa sebenarnya bukannya pandai dan berani sangat pun. Mahfuz tak berani pun mendesak perdana Menteri Thailand meletak jawatan bila kumpulan baju merah merusuh di Thailand. Bila mana Thaksin digulingkan dulu oleh rakyat, Mahfuz hanya diam menikus. Ye la, Thailand tu dekat sebelah Kedah, kang ada yang kena tembak pulak.

Sebelum suruh Najib keluarkan kenyataan, elok korang tanya Anwar dulu sama ada dia sokong atau tidak?

No comments:

Post a Comment