Close

Thursday, January 6, 2011

Salib: TERESA KOKok mesti mohon maaf pada najib!

Pengerusi DAP Selangor yang juga Menteri Besar II Selangor, TEresa Kok harus memohon maaf kepada DS Najib disebabkan kebengongan beliau yang memaksa PM memohon maaf kepada semua penganut kristian. Teresa yang cuba menjerat penganut agama berkenaan untuk menanam perasaan benci pada najib telah mengeluarkan kenyataan yang boleh mendatangkan ketegangan agama. Kawan rasa itu yang teresa kokok ni mahu,masa berperang pegi nyorok kat oversea,bila dah settle,balik semula Malaysia.

Pegawai khas kepada perdana menteri, Datuk Hardev Kaur menafikan beliau adalah pegawai yang memberikan arahan supaya elemen keagamaan Kristian, termasuk salib atau lambangnya dibuang daripada satu majlis sambutan Krismas yang dihadiri Datuk Seri Najib Razak pada 25 Disember lalu.

“Tidak ada arahan juga supaya lagu-lagu (carol) tidak dinyanyikan pada majlis itu.

“Oleh kerana atur cara perdana menteri adalah ketat pada hari itu, saya hanya mencadangkan lagu-lagu (carol) dinyanyikan untuk menghiburkan pengunjung sementara menanti kehadiran perdana menteri. Saya tidak pernah mengarahkan carol tidak boleh dinyanyikan ataupun melarang bacaan petikan Injil dibacakan pada majlis berkenaan,” kata Hardev dalam satu kenyataan media.

Menurut beliau, bagi mengelakkan salah faham, beliau memang ada mencadangkan supaya rostrum di mana perdana menteri akan menyampaikan ucapannya tidak mempunyai sebarang lambang keagamaan.

“Saya juga jelaskan bahawa, ia satu permintaan dan bukannya arahan.

“Malah tidak ada salib ataupun sebarang simbol keagamaan di tempat majlis jamuan teh itu diadakan di perkarangan tempat letak kereta kediaman ketua biskop Kuala Lumpur,” katanya.

Menurut Hardev lagi, semua permintaan itu dilakukan dengan niat baik atas budi bicaranya dan bukan arahan daripada perdana menteri.

Sehubungan itu, katanya, jika permintaan itu telah disalah-tafsirkan, beliau memohon maaf.

kata kawan..

ibarat ayam berkokok di atas batang
teresa kok bodoh macam binatang


klik tajuk untuk membaca artikel asal teresa Kokok.

No comments:

Post a Comment