Close

Friday, December 11, 2009

isu Kor Ming- tunggu fatwa baru Tuan Guru

Saya percaya, bukan saya sahaja yang menanti maklum balas dari Tuan Guru Nik Aziz berkenaan isu Ahli parlimen Taiping, Nga Kor Ming yang mempersoalkan peruntukan agihan rumah ibadat.

Jika dilihat rekod sebelum ini


1. penggunaan nama Allah di gereja- Nik Aziz menyokong dengan alasan Allah itu tuhan untuk semua ( Pencipta ).

2. sumpah Saiful Bukhari vs Anwar. Nik Aziz menyokong Anwar tidak mahu bersumpah dengan alasan sumpah adalah mainan politik UMNO.

3. Gambar 'blue' Elizabeth Wong- Nik Aziz mempertahankan Elez dengan alasan Eliz berhak berbogel dalam rumah.

4. Nga Kor Ming baca ayat Quran- pun Nik Aziz 'defence' dengan sebab tujuan Kor Ming itu baik


Jadi Nik Aziz akan bersetuju ( telahan penulis sahaja ).

2 comments:

  1. peristiwa kereta terhumban ke escalator di kb mall. menurut nik aziz di harakah:

    Ketika memberitahu pemberita selepas itu beliau berkata, kejadian berkenaan sesuatu yang diluar jangka dan tidak tidak terfikir oleh sesiapapun.

    “Benda ni (kejadian itu) berlaku payah nak fikir, semuanya kuasa Allah, bagaimana kemalangan boleh berlaku dengan merempuh dinding yang begitu tebal, kemudian merempuh pula orang di bawah,”ujarnya.


    ini pula merujuk kepada peristiwa jambatan runtuh di sungai kampar perak. menurut ketua penerangan pas perak:

    “Siasatan ini adalah bagi mengenal pasti faktor-faktor yang menyebabkan jambatan berkenaan runtuh selain mengkaji apakah wujud unsur-unsur kecuaian yang melibatkan kualiti bahan binaan yang digunakan bagi membina jambatan berkenaan.

    “Siasatan ini juga perlu mengemukakan kelulusan projek berkenaan serta pihak kontraktor yang terlibat selain mengenal pasti bahan-bahan binaan yang digunakan,” katanya.


    kesimpulan: pas ni bila kena kt bn, dorang punya kenyataan mmg pedas dan membuta tuli. tapi bg nik aziz pula, bila terkena ke btg hidung sendiri, dia salahkan ALLAH. dia xsalahkan struktur binaan, bahan yg digunakan, mahupun pihak di pejabat menteri besar yg meluluskan rekabentuk binaan tersebut. itulah ulama politik pas..

    ReplyDelete
  2. pernah seorang tua memberi komen politik di sebuah kedai kopi di Simpang Jelutung, Bukit Gantang, Perak semasa PRK Bukit Gantang yang lalu..kata2 nik aziz bukan lagi nasihat, dalil malah bukan teguran tetapi adalah fatwa yang wajar kita turuti.terima kasih shahqamari atas komen anda

    ReplyDelete