Close

Saturday, May 7, 2011

PR mendokong agama Islam sebagai agama rasmi ..Negara Islam ???

Kawan memang gerun dengan UTUSAN yang koner baring cecah lutut bila menyiarkan akan konspirasi penubuhan negara Kristian Malaysia. Utusan dicemuh, dimaki hamun, di ludah dan di ugut tindakan mahkamah. Utusan memperoleh sumber berita ini dari blog-blog. Yang hairannya, blog-blog berkenaan pula terlepas dari caci maki pak-pak lebai berjanggut.

Hikmah dari penyiaran berita panas ini tercungkil perkara yang tersirat dengan sendiri kalau tuan tuan perasan.

1. PAS terus mengakui akan PR hanya mendokong Islam sebagai Agama Rasmi mengikut perlembagaan. Ertinya apa ??? Cita-cita PAS yang mahu menubuhkan negara Islam Malaysia sudah tiada, habis, lunyai..tergolek dok..Jika PR menang PRU 13 nanti, undang-undang sekular BN Umno terus diguna pakai. JIka ada yang berubah pun hanyalah enakmen-enakmen kecil.

2. PAS tidak menyiasat langsung berita ini sama ada palsu ataupun tidak. Hanya berpandukan kenyataan Jeff Oii dan Lim Guan Eng sahaja, tidak mungkin dalam masa 12 jam dari laporan Utusan semalam, satu kenyataan penuh bukti siasatan sudah di publish kan dalam harakah dan Malaysiakini menepis tuduhan Utusan berkenaan.

3. PR beruntung kerana ada PAS dalam gabungan PR. Selain membekalkan kawalan keselamatan 'Unit Amal' , PAS juga supply perayu undi, penggantung poster, penjerit-penjerit semasa penamaan calon tidak kira sama ada PAS sendiri yang bertanding ataupun PKR atau DAP yang bertanding. Dedahlah apa pun, PAS akan cover.

4. Cita-cita ( ataupun sembang-sembang ) mahu menubuhkan negara Islam hanya sekadar dalam perjumpaan dalaman PAS sahaja. Semata-mata mahu memegang hati penyokong-penyokong yang beragama Islam. Jika perjumpaan berkenaan melibatkan sekali DAP dan PKR, PAS tak nak sebut pasal negara Islam ni, takut ada yang merajuk pulak.

Dah banyak kali kawan pergi ceramah-ceramah PAS ni. Kalau kesemua penceramah berkenaan adalah dari PAS dan hadirin pun majoriti orang Islam, PAS dengan kembang dadanya berteriak

" Kita mahu menubuhkan kerajaan Islam yang berdaulat dan menegakkan undang-undang Islam ( hudud ) "

Tetapi jika ada penceramah DAP dan PKR turut sama berceramah dalam majlis berkenaan, PAS tak berani pun nak sebut-sebut pasal negara Islam ni...

Untuk mengelakkan komen kawan ini sebagai fitnah, kawan sertakan sekali petikan akhbar yang tidak kurang cerita fitnahnya...

'Menjawab balas permainan Utusan Malaysia, Tuan Ibrahim menyifatkan laporan tersebut tidak logik kerana sebarang dasar negara memerlukan persetujuan majoriti dalam parlimen yang terdiri daripada ahli parlimen yang majoritinya Islam.

“Pindaan dasar negara bukan boleh dibuat dalam mesyuarat di hotel atau dalam majlis tertutup. Sebarang pindaan perlembagaan tentu akan dibincangkan di parlimen, dan kalaulah ini terjadi, apakah wakil rakyat yang majoritinya beragama Islam akan bersepakat dan bersetuju dengan pindaan tersebut?

“Sudah tentu tidak. Lebih-lebih lagi, Pakatan Rakyat sudah awal-awal lagi mengisytiharkan bahawa kita akan mendokong sepenuhnya Perlembagaan Malaysia, lebih-lebih lagi Islam sebagai agama rasmi negara,” terang beliau, yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.

harakahdaily.online. klik tajuk untuk artikel penuh

Buat member-member kawan yang fanatik PAS tahap gaban...korang tak malu ker mengadap pemimpin-pemimpin BN untuk dapat sokongan anak-anak korang nak apply masuk IPG, nak dapat tender,nak mintak biasiswa, bantuan rumah mesra rakyat, nak apply masuk U, nak lulus temuduga kerja kerajaan, nak lepaskan anak masuk asrama penuh,nak posting kan anak dekat dengan rumah,,,korang tak malu ker selepas kutuk tahap tapir dan kafir lepas tu korang ngendeng-ngendeng....aku sakit hati la dengan ayat ayat korang " minta tolong cerita lain, undi cerita lain "

No comments:

Post a Comment