Close

Saturday, April 16, 2011

Pehin Seri harus tepati janji, segera berundur demi BN

Tahniah kepada BN kerana masih lagi mendapat mandat dari rakyat Sarawak.

Rakan kawan dari Kuching memberitahu dalam chatting facebook, kerusi di kawasan Kuching, BN tewas semua kerusi. BatU Kawah, Pedungan, Batu Lintang ( PKR menang ), Kota Sentosa,...

Kata si rakan tadi..hal ini berlaku kerana masyarakat Cina merasa tertipu dengan spekulasi pengunduran Taib Mahmud. Bermula sejak 1999, kemudiannya spekulasi pengundurannya tahun 2006 tetapi masih belum menjadi kenyataan. Masyarakat Cina sudah bosan menunggu. Bukan mereka minta orang cina jadi KM, tetapi biarlah pemimpin negeri itu bertukar agar angin baru menghembus politik Sarawak.

DAP yang bijak meresap masuk ke minda saki baki masyarakat cina yang masih lagi menyokong BN memukul gendang dan mencanang perubahan pucuk pimpinan Sarawak sebenarnya hanyalah retorik dan lakonan Taib Mahmud sahaja. ' Undi BN = Undi Taib '.

DAP bijak mempergunakan Nik Aziz dan Hadi Awang untuk turun ke BumI Kenyalang padahal mereka sudah tahu PAS memang belum di terima di Sarawak. Kedatangan kedua-dua tokoh PAS ini meningkatkan undi DAP di Kuching. Terima kasih tok guru ....

DAP sengaja membiarkan perebutan kerusi PKR dan SNAP yang menyaksikan snap akhirnya bertanding juga di tempat PKR dan sebaliknya kerana sudah menyangka PR akan tewas di Sarawak. Jelas DAP adalah parti yang sangat bijak dan licik. DAP hanya mahu bertanding di kawasan bandar sahaja berbanding PKR yang mahu menyapu bersih semua kerusi termasuk di pendalaman. Kenapa DAP tak minta bertanding di pendalaman ?
Kerana mereka tahu, mereka kan kalah dan sudah tentu DAP akan dipersalahkan jika PR gagal merampas Sarawak dari BN.

DAP SUDAH TAHU PAKATAN RAKYAT AKAN TEWAS DI SARAWAK.


Cerita member tadi, BN mesti berubah dengan segera bermula dengan PENURUNAN Pehin Seri dari tampuk kerusi Ketua Menteri secepat mungkin. Bahkan katanya, terdapat ramai bumiputera Sarawak yang mengundi DAP bukan kerana mereka tidak suka pada BN tetapi mereka benci pada Pehin Seri.

No comments:

Post a Comment