Close

Friday, December 11, 2009

Nazri si mulut Laser


Datuk Nazri Aziz tidak perlu diperkenalkan lagi dengan cakap lepas dan lasernya. Dahulu beliau dianggap 'kacang lupakan kulit' setelah menghentam mantan PM, Tun mahathir. baru2 ini beliau sekali lagi mencipta HOT apabila menamakan Tun sebagai Bapa Perkauman di Parlimen. Semalam ( 11 hb 12,09 ) beliau telah mengeluarkan kenyataan yang menguris hati pemandu-pemandu teksi negara dengan menyamakan teksi Malaysia sebagai tandas.

Pada hemat saya mungkin beliau berniat baik dengan memaklumkan bahawa perkhidmatan teksi tidak bagus dan perlu diperbaiki namun penggunaan TANDAS itu sesuatu yang menjijikkan. Rata-rata pemandu teksi adalah penyokong dan pengundi parti Barisan 'Nasonal' ( dalam dialek orang PAS Perak ). Mengapa perlu beliau melepas cakap begitu. kemenangan beliau di parlimen Padang Rengas pun dibantu sebahagian kecil ( mungkin besar ) pemandu teksi.

Sedarkah beliau, pemandu2 teksi ini sentiasa bersabung nyawa memandu TANDAS ini demi membesarkan anak-anak di rumah, membayar yuran sekolah, menyara anak di Universiti. ramai tokoh-tokoh negara walhal menteri pun adalah anak bekas pemandu teksi. Datuk Nazri apa yang tahu ? memang diakui tahap teksi Malaysia masih berada dalam tahap memuaskan ataupun level ' boleh lah'. Kan lebih manis beliau mengatakan PERKHIDMATAN TEKSI MALAYSIA MASIH KURANG MENYENANGKAN.

No comments:

Post a Comment