Close

Monday, November 30, 2009

UMNO ( gila duit ) dari pandangan Tun M

Saya amat bersetuju akan luahan hati seorang veteran dalam catatan Tun M yang mengatakan UMNO busuk sehingga ke ususnya. Tk payah memandang jauh, cukup untuk melihat nasib sebuah kampung melayu yang terletak dalam DUN Changkat Jering, Parlimen Bukit Gantang, Perak.
Ketua cawangan dan geng-gengnya ( ataupun disebut konco ) telah berjaya memanipulasi wang peruntukan membina pelbagai kemudahan awam seperti jalan, longkang dan lain. Dengar khabarnya jumlah peruntukan RM 20,000 dari YB Osman Jailu tetapi yang dapat dilihat cuma kerja anggaran kos RM 10, ooo sahaja. Sudahlah ahli Parlimen yang disayangi ramai, YB Dato Nizar Jamaludin tak pernah nampak muka. Kasihan penduduk kampung berkenaan. Budaya 'duit kopi ' dan 'masuk kocek' masih ada dan semakin giat berlaku. Kebanyakan penduduk kampung berkenaan yang rata-rata nya ahli UMNO pernah bertekad melaporkan masalah ini kepada SPRM malangnya mereka takut akan diboikot oleh orang-orang kuat ini terutamanya jika ada kematian ataupun kenduri-kendara.

UMNO bukan lagi sebuah parti perjuangan tetapi parti mereka yang gila duit. Disebabkan golongan inilah, masyarkat menumbangkan YB Mat Isa Ismail dahulu. YA ALLAH, Apa dah jadi dengan UMNO!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment